וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזק באמת מחזק?

האם מחזק לק באמת מחזק, אילו גוונים הופכים את הציפורן לצהבהבה, והאם צריך להתאים בין גוון הלק בידיים לזה ברגליים? המיתוסים והאמת בעולם הלק והמני-פדי

בכל תחום בחיים מעורבים מיתוסים ושאר אמונות, שלחלקם יש קשר למציאות וחלקם מומצאים לגמרי. מיתוס ידוע לדוגמא הוא שאם נזיע נשרוף הרבה קלוריות, אם נאכל בלילה נעלה במשקל וכדומה.

גם בתחום טיפוח הציפורניים, ועולם המני-פדי השוקק, ישנם מיתוסים שרבים מאמינים בהם, אך הם לא בהכרח נכונים או לא בהכרח לא נכונים. לבקשת וואלה! אופנה, מכוני פדיקור מניקור מנוסים, רופא עור מטעם קופת חולים 'כללית' והסטייליסט אייל אזרזר , לקחו את המיתוסים המקובלים והמוכרים וחשפו את כל האמת העומדת מאחוריהם.

המיתוס: לק כהה גורם לציפורן להצהיב

לא נכון

לא משנה אם הלק אדום, כתום או ורוד, בהיר או כהה, לכל לק יש פגמנט שחודר לציפורן ומשנה את צבעה. לעיתים קרובות, לגוון צהבהב. בסופו של דבר הצהבהבות שנוצרת על הציפורן יורדת רק עם צמיחת ציפורן חדשה.

כדי להימנע מהצהבת הציפורן ממליצה ליזה פרידמן ממכון 'פרנש' בתל אביב' לשים בסיס לק על הציפורן לפני מריחת לק צבעוני ובכך להימנע מחדירת הפגמנט לציפורן. הצוות המקצועי של מכון 'פוקסי' בתל אביב מוסיף כי "כדי להימנע מציפורן צהובה חשוב למרוח שכבת בסיס מאיכות טובה ולתת לה להתייבש לפני שמורחים את הלק".

בקבוקי לק צבעוני. ShutterStock
כל לק צבעוני גורם להצהבת הציפורן/ShutterStock

המיתוס: מחזק ציפורניים באמת מחזק את הציפורן

לא נכון

מניקוריסטיות רבות סוברות שמי שסובל מציפורניים חלשות, הנשברות לעיתים דחופות, רצוי שישתמש במחזק לק איכותי של חברות המתמחות בציפורניים. אך לדבריו של ד"ר אריה י. ליפשיץ, מומחה למחלות עור בשירותי בריאות כללית, שימוש במחזק לק פועל לרוב בפעולה הפוכה: "רוב התכשירים הללו גורמים ללוח הציפורן להפוך לרך יותר, פריך יותר ושביר יותר. אין קיצורי דרך, צריך לדאוג לבריאות רקמת העור שסביב הציפורן ובעיקר בצד הקרוב, הקרוי Matrix, שבו מתחילה צמיחת הציפורן ולאפשר לציפורן הפגועה להתחלף בציפורן בריאה וחזקה יותר. עוד הוא מוסיף כי עם הגיל הופכות הציפורניים דקות יותר ושבירות יותר".

בנוסף, צוות פוקסי ממליץ למי שרוצה לחזק את הציפורניים להקפיד על תזונה טובה ומאוזנת ולהימנע ככל הניתן ממגע עם חומרים מזיקים, כדוגמת חומרי ניקוי אגרסיביים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מריחת מחזק לק. ShutterStock
מריחת מחזק לק לחיזוק הציפורן/ShutterStock

המיתוס: בניית ציפורניים אינה מזיקה לציפורן

לא נכון

במכונים רבים מציעים שירות של בניית ציפורניים כדי לתת לציפורן מראה אחיד ואסטטי ללא נזק לציפורניים. בנוסף, הבנייה משמשת כפתרון טוב למי שכוססת ציפורניים ולמי שציפורניה נשברות בקלות ולא יכולה להאריך אותן באופן טבעי. לדברי ד"ר אריה י.ליפשיץ התהליך מזיק לציפורן: "הטכניקות השונות של בניית ציפרניים מלאכותיות מייצרות לחץ מיכני מוגבר על קצות הציפורניים ומעבר לכך, השימוש החוזר בדבקים האקריליים פוגע במרקם לוח הציפורן. כמו כן, המגע הממושך של העור שסביב הציפורניים עם השרפים האקריליים מוביל לשיעור גבוה של תגובות דלקתיות, אלרגיות בעיקר, שתוצאתן הנה צמיחת לוח ציפורן פגום".

צוות פוקסי תל אביב מאשש את הטענה ומסביר כי מדובר בתהליך שאינו מומלץ לציפורניים, משום שהוא מחליש את הציפורן ומפריע לה "לנשום".

בניית ציפורניים. ShutterStock
בניית ציפורניים/ShutterStock

המיתוס: דחיפת וגזירת העור סביב הציפורן אינו מזיק

הדעות חלוקות

המיתוס הרווח הוא שמבחינה אסתטית רצוי להסיר את העור המת סביב הציפורן כך מראה הציפורן ייראה יפה יותר וגם "נרוויח" שטח רחב יותר של הציפורן למריחת הלק.

ד"ר אריה י. ליפשיץ אינו ממליץ להסיר את העור ומסביר: "פעולת של דחיפה וגזירת העור אלו פעולות העלולות לגרום נזק. העור סביב הציפורן, המכונה קוטיקולה, משמש כאטם המונע חדירת חומרים מזיקים לרקמה הפעילה שמייצרת את לוח הציפורן. ניתוק הקוטיקולה מאחיזתה בציפורן ע"י דחיפה או גזיזה חושפים את הרקמה העדינה שמצמיחה את הציפורן לנזק עקב מגע עם חומרי ניקוי, שרפים (דבקי אפוקסי) ומזיקים אחרים ומובילים לדלקת שגורמת לעור הפגוע ליצר לוח ציפורן פגום".

מנגד, צוות פוקסי תל אביב סובר אחרת: "כדאי בהחלט להסיר עור מת ש'נדבק' לציפורניים, גם מבחינה אסתטית וגם כדי לאפשר לציפורניים לנשום. רצוי שמניקוריסטית מוסמכת תבצע את המשימה על מנת שלא לפצוע את העור. את העור יש לדחוף בעדינות רבה, בעזרת מוצרים מרככי עור ולהשתמש בדוחף עור מעץ בלבד ולא ממתכת, משום שתמיד עדיף מגע של חומרים טבעיים ו/או אורגניים עם העור והציפורניים לשם שמירה על בריאות הציפורניים ועל העור העדין שסביבן".

: דחיפת עור מסביב לציפורן. ShutterStock
דחיפת העור סביב הציפורן על ידי דוחף עור העשוי עץ/ShutterStock

המיתוס: כדי להסיר את העור המת מכף הרגל רצוי להשתמש בסכין

לא נכון

רבים סובלים מעור יבש וסדוק בכפות הרגליים, דבר הגורם לכף הרגל להיראות פחות אסתטית ופחות נעימה למגע . יחד עם זאת, כפות רגליים סדוקות עלולות להוות פתח לחדירתם של חיידקים ובכך ליצור זיהום. כדי להימנע מכך מומלץ להסיר את העור המת מכף הרגל. במכונים רבים שיטת ההסרה נעשית על ידי סכין ולדברי ד"ר אריה י. ליפשיץ התהליך מועיל רק אם הוא מבוצע כהלכה ללא פציעת רקמת העור החיה תחת שכבת העור המעובה הקשקשית (ה'מתה').

בגלל הרגישות הרבה והסיכוי שעור חי יוסר גם כן בתהליך, מכונים רבים זנחו את הסכין ועברו לשיטת טיפול אחרות.
על פי צוות פוקסי הנזק העלול להיגרם מהסרת עור בסכין הוא נזק מצטבר, גם עלולים לגרום לפציעות וגם גורמים לעור לפצות על השכבות החיות שהוסרו ממנו ולהצמיח הרבה יותר עור גס בניסיון להגן על הרגל. לכן, רצוי אך ורק לשייף את כפות הרגליים על ידי צוות מקצועי.

ליזה ממכון פרנש ממליצה למי שלא הסירה מעולם עור בסכין לא להתחיל עם זה. תחליף ראוי לסכין הוא מכונת שיוף חשמלית בה משתמשים בחלק מהמכונים.

הסרת עור מכף הרגל במכונה חשמלית. ShutterStock
הסרת עור מת מכף הרגל על ידי מכונת שיוף/ShutterStock

המיתוס: אמבט פרפין מעשיר את העור בלחות

נכון

פראפין זאת שעווה עדינה העשויה בעיקר משמנים. שיטת הטיפול בפראפין מומלצת למי שיש לו עור יבש וסדוק בכפות הידיים או הרגליים. על פי המיתוס הרווח העור המתקבל לאחר הטיפול הוא רך כעור של תינוק.

ליזה מפרנש ממליצה על אמבט פרפין הנותן לחות ומחייה את העור, אך יחד עם זאת מוסיפה כי הטיפול מחזיק מעמד כיומיים שלושה. צוות פוקסי ממליץ שימוש בפראפין בטמפרטורה הנכונה היות והטיפול עוזר להחדרת מינרלים וויטמינים ומרכך את העור.

טיפול בפראפין לידיים. ShutterStock
שימוש בפראפין לטיפוח העור/ShutterStock

המיתוס: צבע הלק בציפורניי הרגליים והידיים צריך להיות זהה

לא נכון

על פי הסטייליסט אייל אזרזר אין הכרח למרוח את ציפורני הידיים והרגליים בצבע זהה. "ייתכן שבגילאים בוגרים יותר, 40ומעלה, לק זהה ייתן מראה קלאסי יותר. בנוסף אם מדובר באשת עסקים לק זהה ייתן מראה יותר אחיד, אך לנערות מתבגרות זה דווקא חינני ועליז לשים לק בצבעים שונים. הדבר גם תלוי באופי הבן אדם ובאישיות שלו".

לק שחור בכפות הידיים והרגליים. ShutterStock
מריחת לק זהה על ציפורני הידיים והרגליים. לא חובה/ShutterStock

המיתוס: הלק צריך להתאים לבגדים ולאיפור

לא נכון

יש הרגל ליצור 'סטים' מכף רגל ועד ראש ולהתאים את האיפור לשמלה, את הנעליים לתיק וכדומה. לפני שהלק נהיה מאוד טרנדי ויצאו לשוק שלל גוונים, היה נהוג להתאים את הלק לבגד. לדברי אייל אזרזר : "היום החוקים השתנו והחוקים הם שאין חוקים בכל הקשור באופנה. כל עוד המראה הוא לא ליצני ועובד יפה אין צורך בהתאמת גוון הלק לבגדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לק כחול של צ'יינה גלייז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully