וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגשי אופנה וקולנוע בסינמטק חולון

9.8.2012 / 18:35

במסגרת העונה החדשה של "סיפורי בדים", מפגשי דיון וסרט בנושא הקשר שבין אופנה וקולנוע, יוצגו הסרטים אישה יפה, סינגל מן והכשרון של מר ריפלי

ביום שבת הקרוב (11 באוגוסט) תחל העונה השנייה של 'סיפורי בדים בחולון' - מפגשי דיון בנושא הקשר שבין אופנה וקולנוע. דמויות אופנה מקומיות יציגו סרטים ששימשו עבורם מקור השראה, ויערכו הקרנות ודיונים.

נועה רגב, מנהלת סינמטק חולון, מסרה: "'סיפורי בדים' היא רצועה קולנועית ייחודית המוקדשת לבחינת היחסים ההדדיים בין עולם האופנה ובין אמנות הקולנוע, והיא נותנת ביטוי לדיאלוג המתמיד שמתקיים בין מוזיאון העיצוב ובין הסינמטק. פתיחת התערוכה של מעצב בסדר הגודל של יוז'י ימאמוטו היא הזדמנות נפלאה להשיב את התכנית המצליחה בפעם השנייה".

בתוכנית:

"הכישרון של מר ריפלי" ( The Talented Mr. Ripley)
ארה"ב 1999, 139 דקות, אנגלית תרגום לעברית

בימוי: אנת'וני מינגלה
משחק: מאט דיימון, ג'וד לאו, גווינת' פאלטרו, קייט בלאנשט, פיליפ סימור הופמן

דרמה מורכבת ומותחת, מרהיבה ביופייה, על-פי ספרה של פטרישיה הייסמית'. טום ריפלי הוא גבר צעיר עני המקבל הצעת עבודה מפתה: לנסוע לאיטליה ולשכנע את בנו הנהנתן של מיליונר לשוב הביתה. במהלך מסעו הוא מגלה את קסמיה של החברה הגבוהה, חומד את חייו וזהותו של בן המיליונר ומסרב לעצור עד שישיל מעליו את זהותו הישנה. מאט דיימון בתפקיד כובש ורב ניואנסים. הסרט היה מועמד לחמישה פרסי אוסקר בהם פרס על עיצוב התלבושות הייחודי שבו.

הקדמה מאת: סהר שלו, עיתונאי ובלוגר אופנה (לאחר ההקדמה יוקרן הסרט).

סהר שלו על הסרט: "חולצות אוקספורד לא מכופרות עד הסוף, מכנסי צ'ינו מגולגלים מעט בשוליהם, חולצות פולו, משקפי שמש מדגם wayfarer ונעלי סיפון - אוסף הפריטים המושלם הזה שהפך בשנים האחרונות ללב האופנה הגברית הקיצית מקורו בשנות החמישים ובאופנת ליגת הקיסוס (הקולג'ים הוואספיים של אמריקה), והוא מהווה חלק מרכזי בבניית עולמם של גיבורי הסרט "הכישרון של מר ריפלי". הסרט, מלבד היותו סרט קיץ מושלם, הוא גם הימנון לסגנון הלבוש הקיצי קז'ואלי, סגנון שהושפע מהסטודנטים של המכללות המדוברות כמו גם מסגנון הלבוש האיטלקי האגבי. במפגש הזה, בין התרבויות והסגנונות שלהם, נמצא אולי השיעור הראשון באיך גברים צריכים להתלבש. לפחות עד הסתיו."

11/8/12, שבת, שעה 21:00


"סינגל מן" (A Single Man)
ארה"ב 2009, 99 דקות, אנגלית תרגום לעברית.

בימוי: טום פורד
משחק: קולין פירת' ("אהבה זה כל הסיפור"), ג'וליאן מור, ניקולאס הולט ("רווק פלוס ילד")

דרמה מרגשת ואסתטית שזכתה בפסטיבל ונציה 2009. הסרט מתרחש בלוס-אנג'לס בשנת 1962, ועוקב אחר יום בחייו של פרופסור בריטי בן 52, הנאבק למצוא משמעות לחייו, לאחר מות בן זוגו האהוב. במהלך היום הוא נפגש עם חברתו הטובה מזה שנים, עם סטודנט צעיר ועם דמויות נוספות. קולין פירת' היה מועמד לפרס האוסקר על משחקו בסרט.

הקדמה מאת הצלמת תמר קרוון (לאחר ההקדמה יוקרן הסרט).

תמר קרוון על הסרט: "בחרתי בסרט הזה מכמה סיבות:
הראשונה, שאני סאקרית של סיפורי אהבה. ולמרות שזה סרט על אהבה בין גברים ואין שם איזו גיבורה שמזכירה אותי, הסרט היה כל כך מרגש שהוא היה בלב שלי שבועות.
שנית, המעבר של מעצב אופנה, שבעיני רבים זה תחום יחסית רדוד, לבימוי סרט באורך מלא הוא ההוכחה בעיני לכמה כשיש כשרון זה יכול להתבטא בתחומים רבים. כמו כן, הסרט עמוק וחכם. טום פורד ממש עשה מעבר מזהיר לקולנוע. לסיום, כל פריים כל כך אסטטתי, שזה עוצר נשימה."

15/8/12, יום רביעי, שעה 20:30




"אישה יפה" (Pretty Woman)
ארה"ב 1990, 115 דקות, אנגלית תרגום לעברית

בימוי: גארי מרשל
משחק: ג'וליה רוברטס, ריצ'ארד גיר, הקטור אליזונדו

קומדיה רומנטית שהפכה לאחד הסמלים של שנות התשעים והזניקה את הקריירה של ג'וליה רוברטס. סיפורה של פרוצה טובת לב אשר פוגשת איש עסקים עשיר שזקוק להסחת דעת. מה שמתחיל כערב על בסיס "עסקי" הופך עד מהרה לאחת הקומדיות הרומנטיות הנודעות והאהובות בתולדות הקולנוע, וזאת בייחוד הודות לכימיה המושלמת בין רוברטס וגיר. ג'וליה רוברטס, שהייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה, זכתה בפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסרט.

הקדמה מאת עיתונאית האופנה דפנה לוסטיג (לאחר ההקדמה יוקרן הסרט).

דפנה לוסטיג על הסרט: "אשה יפה היא הבחירה שלי כי זה סרט שבו הבגדים משרתים את הנרטיב באופן מאד ברור, גם באופן שמאד מדבר לילדה בת ה 11, הגיל שלי כשצפיתי בו לראשונה. עיצוב הדמויות בו שמרני אבל מושלם - דרך הג'ינסים הקרועים, העקבים והכובעים קל להבין מי הזונה חסרת הנימוס, מי הזונה מלאת הנימוס ומתי בדיוק הופכת הזונה המנומסת לאשה מהוגנת, שראויה לאהבתו של הגבר בחליפה. כשהייתי ילדה, סיפור האהבה הרשים אותי. היום מרשים אותי כמה קל לקעקע סטראוטיפים דרך בגדים ועיצוב דמויות בקולנוע. ועדיין, זה לא אומר שאני לא בוכה כמו ילדה בכל פעם שריצ'ארד גיר נוסע להציל את הזונה. אני אבכה גם הפעם".

29/8/12, יום רביעי, שעה 20:30

הכישרון של מר ריפלי

גווינת פלטרו בסרט "הכישרון של מר ריפלי", 1999. imdb
גווינת פלטרו בסרט "הכישרון של מר ריפלי", 1999/imdb
קייט בלנשט בסרט "הכישרון של מר ריפלי", 1999. imdb
קייט בלנשט בסרט "הכישרון של מר ריפלי", 1999/imdb
גווינת פלטרו ומאט דיימון בסרט "הכישרון של מר ריפלי", 1999. imdb
גווינת פלטרו ומאט דיימון בסרט "הכישרון של מר ריפלי", 1999/imdb

סינגל מן

סצנה מתוך הסרט "סינגל מן", 2009. imdb
סצנה מתוך הסרט "סינגל מן", 2009/imdb
קולין פירת' וג'וליאן מור בסרט "סינגל מן", 2009. imdb
קולין פירת' וג'וליאן מור בסרט "סינגל מן", 2009/imdb

אישה יפה

ריצ'רד גיר וג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה", 1990. imdb
ריצ'רד גיר וג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה", 1990/imdb
ריצ'רד גיר וג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה", 1990. imdb
ריצ'רד גיר וג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה", 1990/imdb
צ'רד גיר וג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה", 1990. imdb
צ'רד גיר וג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה", 1990/imdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully