וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל האופק ומעבר לו: קולקציית המשקפיים של רון ארד

לירוי שופן

26.7.2012 / 13:17

החודש נוחתים בבוטיקים המשקפיים המעוצבים של רון ארד, שמשלבים פטנטים טכנולוגיים וסגנון אמנותי מופרע, ויוצרים קולקציה שנעה בין המסחרי למרתק

החודש מופצים אל כ-150 בוטיקים ברחבי העולם, כולל בישראל, דגמי המשקפיים שעיצב האמן הישראלי רון ארד תחת שם המותג pq. עשרים הדגמים המרכיבים את הקולקציה הראשונה, חלקם מיועדים כמשקפי ראייה וחלקם כמשקפי שמש, נוצרו בתהליך שנרקם בשלוש השנים האחרונות בין ארד לבין היזם אסף רביב, המחזיק בחברת המשקפיים 'בלינק', שהייתה מייצרת דגמים עבור מותגים מקומיים.

"בעשרים השנים האחרונות יש קיבעון בתחום המשקפיים. הכל רטרו", מציין רביב ביחס להלך הרוח בתעשייה הממוסגרת ולכיוון ש-pq פנו אליו. "לכן רון רצה לעשות דברים מיוחדים. השתדלנו לא לדכא את היצירתיות, ואני חושב שזה חשוב שפנינו אל 'מעצב מוצר' ולא אל מעצב אופנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם מתוך סדרת A Frame. גשר אף מחודד ומתכתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלוקה גסה ניתן לזהות שתי קבוצות סגנוניות עיקריות. A Frame היא הגדולה, המסחרית והרדיקלית פחות. כל דגם מכונה על שם של תחנת רכבת תחתית בקו סנטרל בלונדון, כששולט בהם מוטיב מרכזי של גשר אף מתכתי ומחודד, שדומה מצד אחד לאות הלטינית הראשונה, ומנגד מאפשר על ידי להטוט טכני לשנות את רוחבו. מסגרת העדשות עצמה, שעשויה מאצטט בגווני בסיס, מזכירה בעיקר את הדגמים המרובעים שנעשו פופולריים לאחר שנות ה-50, או דגמים של משקפי טייסים, אם כי תוך אינטרפטציה מעוגלת ומעודנת יותר.

הקבוצה Corbs, ששמה מרפרר אל שמו של האדריכל לה קורבוזייה ומהווה את הנתח השני באוסף, מאופיינת בסגנון תובעני. המשקפיים עבים ובעלי זגוגיות עגולות כמעט לגמרי ועשויים פלסטיק אצטט שקוף בחלקו. יש שמצאו כי הם מעוררים אסוציאציות למשקפי צלילה או מסכות פוטוריסטיות, מהסוג שקרוב אל עולם התוכן של מעצבים כמו פייר קארדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסדרה Corbs. נחצבת מתוך בלוק של חומר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר לפן העיצובי המשקפיים שעיצב ארד או לעובדה שהם מיוצרים בעבודת יד ביפן או אירופה, ישנו פן טכנולוגי מובהק המתמזג אל חזותם. חלק ניכר ממוטות המשקפיים בשתי הקבוצות מעוצבים ללא צירים, אלא בשיטה קפיצית התורמת למעין זרימה מעגלית, המוכרת היטב מכתב ידו של האמן. בנוסף, פריטים מתוך קבוצת Corbs נחצבו מתוך בלוק של חומר מרובד בשני צבעים, היוצרים בסוף התהליך דוגמה מפוספסת ותלת מימדית. יחד עם קופסת אכסון שקופה, הדומה לגלולה ושאוצרת בתוכה פטנט המונע את תזוזתו של העיצוב בתוכה, אכן מתממש רגע חד פעמי, המנוגד למקובל בשוק המשקפיים הרווי בסממני לוגו בנאליים.

לדבריו של רביב, המיזם גורף תשומת לב גדולה בכל העולם, יותר מכפי שציפו לה. משרדי החברה ממוקמים בלונדון, בסמוך לסטודיו של ארד, ומנהלים מגעים עם חנויות אופנה מרכזיות בעולם, בין היתר קולט בפריז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי צירים נראים לעין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: 2,500 שקלים ומעלה
להשיג: ורובל אופטיק, דיזנגוף סנטר, תל אביב; אופטיקה חיות, אבן גבירול, תל אביב; מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב; אופטיקה סידוב, כפר שמריהו; אופטיקה אורביטה, רחובות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully