וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון צללים: Sketch לחורף 2012-13

לירוי שופן

27.8.2012 / 11:15

תצוגת האופנה של מותג בגדי הגברים Sketch אמנם כללה פינאלה עוצמתית בהשתתפות עדי נוימן והבטחה לקו נשים, אבל גם העלתה שאלות בקשר ליכולתו לרענן את הסגנון שהוא עצמו יצר

צילום:קובי נתן, עריכה: אמיר קוטיגרו

תמונת הסיום בתצוגת האופנה של מותג בגדי הגברים המקומי Sketch לעונת חורף 2012-13, שהתקיימה אמש (ראשון) במתחם התחנה בתל אביב, סיפקה רגע רב עוצמה. 36 הדוגמנים שלקחו בה חלק סודרו בשלשות דקדקניות במרכז האולם, מדמים בעמידתם מחלקה צבאית דוממת, שמדגימה במקבץ מחויט, שדורג מהכהה ועד הבהיר, את הקולקציה כולה. אלא, שכמו שבוודאי נרקם בעשרות פנטזיות של חיילים, לא היה זה הסוף. מתוך החשכה הפציעה כמפקדת כיתה הדוגמנית עדי נוימן, לבושה במכנסי סיגר כהים וחולצה מכופתרת ומעומלנת, שהיה בהם כדי להתכתב עם האופנה שהוצגה על גדוד הטסטוסטרון.

תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה. נמרוד סונדרס
תצוגת האופנה של Sketch לחורף 2012-13/נמרוד סונדרס

בדיעבד הסתבר, שנוימן לא נועדה לשעשועים תיאטרליים בלבד. בשנה הבאה עתיד המותג הצעיר, שחגג לאחרונה שנתיים בסך הכול, לחנוך קו אופנה לנשים. "זו מתוכננת להיות קולקציה של בערך 30 פריטים", ציין מעצב ומייסד Sketch יוסי קצב. "קיבלנו המון פניות מצד נשים שרצו את הבגדים שלנו במידות קטנות. המטרה היא ליצור את אותה שפה עיצובית, עם אותם פריטים מחויטים ואותם מעילי עור, רק בהתאמה לנשים", הוא מסביר את הכוונה. זו אגב, דומה למהלך שביצע לפני שנים ספורות קו הנשים המצליח של Dior Homme, חטיבת אופנת הגברים של כריסטיאן דיור (שאפילו קרלה ברוני הקפידה ללבוש).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה. נמרוד סונדרס
עדי נוימן. רמז לקראת כניסת המותג לשוק אופנת הנשים/נמרוד סונדרס

קולקציית החורף החדשה, כאמור, עדיין כולה מיועדת רק לגברים. "רציתי ללכת הפעם על מראה טכנולוגי יותר, מודרני, ולשלב אותו עם סיפור מסגרת יפני-אסייתי", ציין קצב ביחס לשינויים העונתיים. מלבד מניפות-בד-במראה-אוריגמי שהשתלשלו כקישוט במה סביב צווארי הדוגמנים (והיו מיותרים לחלוטין בתנאי התאורה הרעועים של התצוגה), משמעות ההכרזה עשויה כמעט להיעלם עבור עין בלתי מזויינת שצופה בקולקציה. זו הסתכמה בעיקר בצווארוני מנדרין שנלבשו תחת סריגי פיקה, או בקו קפל אלכסוני בשפתי כיסי מכנסיים שחורים. מנגד, מעיל קופסתי וקצר עשוי ניילון, בעל ברדס גדול, או וסט מרופד מעור רך, המזמן משחק שכבות משוכלל, הפיחו את הברק המודרני המתבקש.

בחמש עונות קצב ביסס לעצמו ולמותג עליו הוא אמון שפה. אמנם המראות האחרונים בתצוגה נהנו מגווני קפה או אפורים קלים, ונספרה הבלחה של טוטאל-לוק בכחול של בגדי עבודה, אולם Sketch נותר Sketch; עם מינונים גבוהים של שחור, עם העדפה מתקנת לדיטיילים זערוריים על פני אמירות פומפוזיות ועם התמקדות מחודדת בפריטים נצחיים לכאורה, כמו בלייזרים בשני כפתורים, מכנסי צמר-קר בגזרה ישרה וסריגי אלפקה בצווארונים רחבים ובדוגמת פסים עבה. אוריגמי או לא, אלה אותם בגדים שנועדו לשליפה מהירה מהארון, שאינם מצריכים בלבישתם מחשבה שניה; כמשאת נפשו של גבר עכשווי, שמכיר בכך שבכל בחירה יקלע למטרה.

עם זאת, הנקודה האחרונה קיבלה במהלך התצוגה תפנית בלתי צפויה ומשמעות מרירה. התאורה העמומה באולם, שהפכה רבים מהדוגמנים ללוחות כהים שטוחים ודומים זה לזה, הבהירה שלא בכוונה דבר אחר – בניגוד לקלישאה, לא הכל טמון בפרטים הקטנים, ובוודאי שלא אלוהים.

תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה. נמרוד סונדרס
אהדה לפריטים קלאסיים/נמרוד סונדרס

קצב בורא קלאסיקות מודרניות בקצב מסחרר (לראיה מעיל עור קצר ושחור, שעורו הדקיק עומד בסתירה נפלאה לרוכסני מתכת עבים), והוא בוודאי מעמיד רמת גימור שאחרים יכולים לכלות נפשם בניסיון להשתוות לה. אולם בהיעדר ניסוח של אמירות נוקבות יותר, העשייה היפה הזו עשויה להיעלם, לאבד את אחיזתה האליטיסטית מול בגדי רשתות, האויב הטבעי של המותג הקטן. למרות ניסיונות לפרוע את הסדר על ידי שילובים בין ז'קטים קצרים יחסית לארוכים יותר באותו המראה, או הוספתו של סריג בשרוולים קצרים, הצללית נותרה שמרנית ואחידה, וההצעות לעיתים כה זהירות, עד שהן עשויות לחבל בהתרגשות הפוטנציאלית שבגדי מעצבים אמורים לקדם.

ניכר, שהמעצב מביט ביצירות המלוטשות שלו ממרחק קטן מידי, הגורם לו להתייחס לכל נגיעה עיצובית מינורית בווליום בלתי נתפש, כשינוי רדיקלי. הוא אף מבקש מהקהל להביט בהן באותו האופן. אך למעשה, כאשר סוחטים משמעות יתרה מהוספת קפל משולש בחפתי חולצה, עשויים להחמיץ את שאר פני השטח. הבגדים של Sketch, פשוט טובים מידי כדי סתם כך להיטמע בנוף או במקום שאינו מואר בזרקורים.

תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה. נמרוד סונדרס
תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה/נמרוד סונדרס

מחירים לדוגמא: חולצות מכופתרות: 299-499 שקלים; בלייזרים מחוייטים: 1,499 שקלים; מכנסיים: 449-599 שקלים; ז'קטים מעור: 1,999-2,999 שקלים; סריגים: 369-549 שקלים.

Sketch - מתחם התחנה, תל אביב; בזל 2, תל אביב; רשת חנויות FM.

תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה. נמרוד סונדרס
תיק מתוך שיתוף הפעולה עם דניאלה להבי/נמרוד סונדרס
תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה. נמרוד סונדרס
תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה/נמרוד סונדרס
תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה. נמרוד סונדרס
תצוגת אופנה יוסי קצב במתחם התחנה/נמרוד סונדרס
קולקציית חורף 2012-13 של Sketch. רון קדמי
מתוך הקטלוג העונתי/רון קדמי
קולקציית חורף 2012-13 של Sketch. רון קדמי
מעיל ניילון במראה טכנולוגי/רון קדמי
קולקציית חורף 2012-13 של Sketch. רון קדמי
טוטאל לוק בכחול מחשמל/רון קדמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully