וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשמח לפתח פרויקט אופנה חדש בישראל"

28.8.2012 / 15:27

אחרי ביורק ושבוע האופנה בפריז, מעצבת הנעליים אנדריאה צ'אבס נוחתת בתל אביב כדי להציג דגמים יוצאי דופן במסגרת 'שנה של אופנה בבית העיר'. ראיון בלעדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהב טהור. הנעליים של אנדריאה צ'אבס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנעליים שמעצבת אנדריאה צ'אבס הן עוכרות שלווה. גם עבור פאשניסטות ותיקות ומכורות לאופנה. עד כה, צ'אבס הברזילאית כבשה כבר את מילאנו, עיר מגוריה כיום, וגם את פריז, בה הציגה בשבוע האופנה האחרון. כעת, היא תוכל לסמן וי גם על העיר הלבנה. הערב (שלישי) תיפתח התערוכה הרביעית במסגרת אירועי שנה של אופנה במוזיאון בית העיר בתל אביב – 'רגע בודד במעגל'. בתערוכה, לצד עבודות של בית האופנה הבריטי בודיקה, צ'אבס תציג את קולקציית הנעליים האחרונה שעיצבה בשיתוף עם הצורף האמריקני-אירי המוערך קווין א'ודייר.

הקולקציה שתציג הערב צ'אבס, המכונה 'גילוף זהב' 'GoldSculpt', הכתה גלים בשבוע האופנה בפריז, וכבר ממבט חטוף על הצורות הבלתי רגילות אפשר להבין מדוע. הצבעים הזהובים, האימומים החדשניים, השילוב בין הטכניקות מעידים על יצירה יוצאת דופן. "אני מעצבת אופנה, לא אמנית", מבהירה עם זאת המעצבת צ'אבס כבר בתחילת הריאיון. "אין לי בעיה עם זה שאנשים מתייחסים לנעליים שלי כאמנות, אבל בכנות, התוויות הללו לא מעניינות אותי בכלל, אני בסך הכול עושה את העבודה שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנדריאה צ'אבס נוחתת בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שניתן להבין משמה של הקולקציה,הדגש הוא על גילוף בזהב טהור. "זה היה תהליך מרתק ומרגש כאחד, לאור העובדה שלפני שנוצר הפרויקט הזה לא ידעתי דבר על העבודה של א'ודייר. הרעיון של לקחת את התחום של עיצוב נעליים ולהוסיף לו אלמנטים מפוסלים יותר ו'עשירים', היה חתיכת אתגר מהבחינה של ליישם את נקודת המבט הראשונית, ולגרום לכל החלקים המטאליים ולאלמנטים המבניים לעבוד ביחד מבלי להפריע לתנועה של כף הרגל. למרבה המזל, זכיתי לעבוד עם אנשי מקצוע מצוינים, כך שבסופו של דבר התהליך יצא מוצלח".

למעשה, זוהי רק הקולקציה ה'מסחרית' השנייה של המעצבת הצעירה, בת 30 בסך הכל. צ'אבס, בוגרת מכון האופנה "פולימודה" בפירנצה, איטליה, זכתה להכרה תקשורתית עוד בטרם סיום לימודיה בזכות "הנעל הבלתי נראית" - נעליים קונסטרוקטיביות שמורכבות מעשרות מראות קטנות בזוויות שונות, מה שגורם לפני השטח להשתקף על גבי הנעליים, ובכך להיטמע בסביבה כאילו הן בלתי נראות. לאחר מכן, קולקציית הביכורים הלא רשמית של צ'אבס עוררה הדים רבים, כאשר בנקודת השיא עטפו הנעליים את כפות רגליה של המוזיקאית האוונגרית ביורק על גבי דפי הכרומו של מגזין האופנה הבריטי "Dazed and Confused".

התערוכה בבית העיר היא חרוז נוסף בשרשרת של תערוכות האופנה שכבר התארחו במקום. הראשונה בהן הייתה inSALAAM inSHALOM של קולקטיב המעצבים הניו-יורקי threeASFOUR; השנייה BorderLine, שהפגישה בין המעצבים הסקנדינביים; והתערוכה הקודמת, שאירחה את מעצב העל הצרפתי ז'אן שארל דה קסטלבז'ק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרגל הנעלמה. סימן ההיכר של צ'אבס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחס לתגובות שבוודאי קיבלת בשבוע האופנה בפריז, איך זה לחוות חוויה כזו בגיל צעיר כל כך ועוד שזו רק הקולקציה השנייה שלך?
"זו הייתה חוויה אדירה עבורי, ובאופן אישי אני חושבת שפריז היא בירת האופנה היחידה שמביאה כזו כמות חשובה של קניינים ותקשורת מרחבי העולם, כך שזו החשיפה הכי גדולה שמעצב יכול לקבל. זו הייתה הקולקציה המסחרית הראשונה שלי והיא זכתה להרבה תשומת לב חיובית גם מהתקשורת וגם להתייחסות מצד סצנת האופנה באופן כללי. בסך הכל הפידבקים היו די טובים וזה מה שהקנה לי את הביטחון להמשיך ולפתח את העבודה שלי".

מה הביא אותך בכלל לעצב דווקא נעליים?
"בהכשרה שלי אני מעצבת גראפית, עוד לפני שבכלל החלטתי ללמוד אופנה. זה היה למעשה תהליך אורגני למדי, התחלתי לעצב נעליים בשביל עצמי, וסיימתי עם מחברת סקיצות מלאה ברעיונות. ניסיתי להתקבל לעבודה בתחום האופנה באותו הזמן, אבל נעניתי תמיד בשלילה כי לא הייתה לי את ההכשרה המקצועית המתאימה. בעקבות זה החלטתי לנסוע לאיטליה, כדי לממש את הדרך הזו".

איך פיתחת את ה'נעל הבלתי נראית'?
"הנעליים נולדו ממחקר מתמשך שערכתי בנושא של אפקטים אופטיים, בהקשר של עיצוב נעליים. הרעיון היה ליצור נעליים שישקפו את השטח הסובב אותן בדומה לאופן בו פועלת הזיקית. פיתחתי את הנעליים באיטליה, בתהליך של עבודת יד, באמצעות קומבינציה של טכניקות עבודה בעור שמבטיחות איכות ונוחות מירביות, בשילוב טכנולוגיות מתקדמות של הדפסה תלת-ממדית".

את חוקרת לא פחות מכך שאת מעצבת.
"כל מעצב חייב להיות סקרן, לפתח חזון מסוים ולחקור אותו. כל קולקציה או פרויקט שעבדתי עליו העלה לפני השטח התנסויות אחרות וכתוצאה מכך גם הפתעות אחרות. אני חושבת שאחד הדברים הכי מרתקים שגיליתי במהלך העיצוב - זה שבכל פעם מגלים דבר חדש".

על מה את עובדת בימים אלו?
"לצד העיסוק בפיתוח המותג שלי, אני עובדת גם על תקן יועצת אמנותית לחברות עיצוב ומוצר שאני מנועה מלהסגיר את שמותיהן. לא מדובר רק בחברות של אופנה. אני עובדת עם קבוצה של מומחים טכנולוגיים ומעורבת באופן ישיר בתהליך הייצור, מה שמאפשר לי גישה להמשיך לחקור ולהבין את ההבדלים בין חומרים שונים ובין שיטות ייצור שונות".

יש לך כבר רעיונות בשלים לקראת הקולקציה הבאה?
"כן. בימים אלה אני מפתחת את הקולקציה החדשה שתושק בשנה הקרובה, אבל אני לא יכולה לחשוף פרטים נוספים מעבר לכך".

יכול להיות שנזכה להיחשף לשיתוף פעולה ישראלי מתישהו בעתיד הלא הרחוק?
"למען האמת זה הביקור הראשון שלי בישראל, אבל יצא לי להיתקל במירית וינשטוק במילאנו בפברואר האחרון, והעבודה שלה מדהימה. בכל אופן, אם תיווצר ההזדמנות הנכונה, אני יותר מאשמח לפתח פרויקט חדש בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביורק והנעליים המדוברות בהפקת אופנה של מגזין בריטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בודיקה בבית העיר: "רגע בודד במעגל"; פתיחת תערוכה רביעית במסגרת "F? – שנה של אופנה בבית העיר".

יום שלישי, 28.8, בשעה 20:30
בית העיר, רח' ביאליק 27, תל אביב
הכניסה חופשית בערב הפתיחה

אוצרת ראשית ומנהלת מתחם ביאליק: איילת ביתן שלונסקי

מנהלת אמנותית: קלודט זורע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נעליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully