וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מאוזנר לחורף 2012-13

6.9.2012 / 12:23

תצוגת קולקציית החורף של מאוזנר אולי כללה גם נשים עם רקורד מוכח, אבל הוכיחה שעבור המותג הוותיק הצלחה היא קודם כל בגדים שמרניים

צילום: אבי כהן; עריכה: רן צימט

"Dress to success" הוא המוטו של בית האופנה מאוזנר, מותג אשר להגדרתו מתמחה באופנה לנשות קריירה אמיתיות ומצליחות. אם זוהי אכן כוונת המשוררים, אז היא לבטח לא עברה כראוי בתצוגת קולקציית חורף 2012-13 שהתקיימה אתמול (רביעי) במפעלי החברה בדרום תל אביב.

בסקירה קצרה של התפתחות המותג מפיה של יסמין מאוזנר, בתם של מקימי המותג, הוא הוצג כמותג עילית הפונה לנשות עסקים וקריירה, נשים בשלות שמבינות דבר אחד או שניים באופנה ולא נוהות אחר טרנדים חולפים. עם זאת, מסתבר כי השימוש בטרמינולוגיה "עילית" אינו מדויק בחלקו. בהתכוון לאיכות התפירה, אז כן, אפשר להסכים עם ההגדרה הזו ברוב המקרים, למעט שמלה פוחזת שגימורי האוברלוק הגסים שלה יצרו תחושה של דגם לא מוגמר, ולמעט כמה בלייזרים שלא הותאמו כראוי לדוגמניות. בהיבט השני והחשוב לא פחות, ואפילו יותר – בתי אופנה עילית שרכשו מוניטין שכזה, הם כאלו שיודעים להמציא את עצמם מחדש, לאמץ ניואנסים ודיטיילים מתוחכמים אשר יזוהו עמם בהמשך, ומעל לכל ליצור שפה עכשווית לכל הפחות ועתידנית לכל היותר. על כל אלו מאוזנר לא עונים, וזאת למרות כי נשות קהל היעד שיכולות להרשות לעצמן להשקיע במלתחה, בוודאי היו רוצות לשדר לצד ההצלחה העסקית גם סקס-אפיל או קידמה אופנתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצוגת מאוזנר. התפלגה בין נשים אלגנטיות לנשים אלגנטיות פחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלל צפוף ובאווירה של תצוגת צדקה בפרבר אמריקאי נידח, עלו זו אחר זו נשים ישראליות ידועות, כפניהן לכאורה של אותן 'נשים אמיתיות ומצליחות'. כאן החל הדיסוננס העמוק. את ההילה הנעימה שפיזרו נשים מלאות כריזמה ונוכחות מצד אחד, כדוגמת מגישת החדשות האיקונית דליה מזור והמסעדנית ננה שרייר, רמסו בברוטאליות עינת שרוף אשר הידסה על המסלול בחולצת תחרה שקופה מדי שלא השאירה מקום לדמיון, כאשר אל המראה המלבב מתווספות קריאות "יאללה בלאגן!" מצדה. גם הבחירה בדנה רון כדוגמנית, שהיא אמנם אישה אבל בוודאי שלא אותנטית וספק עד כמה מצליחה, לא היטיבה עם אג'נדת המותג.

כצפוי, נראו על המסלול ורסיות שונות אך דומות של מכנסיים מחויטים בשילוב בלייזרים גבריים וג'קטים מחויטים. מבין גווני הכאמל והאפור המשמימים הפציעו גם גוונים נועזים יותר של אדום וצבעי דיו. הצלחה נרשמה דווקא בגזרת ההדפסים והטקסטורות, שמינונם בקולקציה לא היה גבוה מספיק, כמו למשל בחולצת פייזלי מכופתרת יוקרתית בסגנון הרמס ושאנל, או בחולצה בעלת משחקי שקיפויות עם הדפסים גיאומטריים של שחור ולבן. בנוסף, טקסטורות מעניינות יצרו עניין בצלליות הבוגרות שנראו לא פעם, כדוגמת בלייזר ברוקד וז'קט בעל הדפס אתני-חייתי מחוספס. עוד הצלחות נרשמו במעיל טרנץ' שחור, פשוט אך מדויק, ובשמלה שחורה קטנה בעלת צווארון פיטר-פן וכתפיים תפוחות. לא משהו שלא נראה קודם, אך לחלוטין עשוי היטב.

למעט אותם פריטים מובחנים ששידרו אופנה וביטוי עצמי אישי (מלבד 'קריירה' ו'הצלחה'), הרושם הכללי שנוצר בעקבות עודף עיצובים מיושבים מידי הוא של סתירה. כי על פי מאוזנר, על מנת לשדר הצלחה יש לחנוט את הגוף בשמרנות, וברוב המקרים אין מקום לקריצה, הומור או טוויסטים פורצי דרך – מה שבאמת הופך מותג מחויט עשוי בקפידה למותג עילית.

טווח מחירים: 249-3,999 שקלים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מאוזנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully