וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירה קרנינה ואנה נייטלי

23.9.2012 / 8:33

אם יש שחקנית שנולדה לגלם את הגיבורה הטראגית אנה קרנינה היא בפירוש קירה נייטלי - הפקת יוקרה מרהיבה בגיליון אוקטובר של מגזין הווג האמריקאי מצביעה על כל הסיבות

קירה נייטלי חוזרת ללבוש מחוכים. השחקנית הבריטית המוכשרת מככבת בימים אלה בתפקיד הראשי בעיבוד החדש לרומן הקלאסי של לב טולסטוי, אנה קרנינה. תפקיד, שכמובן מערב אופנה תקופתית סוחפת.

בראיון המלווה הפקת יוקרה למגזין ווג האמריקאי בגיליון אוקטובר 2012, שנוצרה לקראת הקרנת הבכורה של אנה קרנינה, היפיפייה בת ה-27 מספרת בין היתר גם על מקומה של אופנה בתפקידיה הקולנועיים. נייטלי, כזכור, כיכבה במספר דרמות עתירות תלבושות, כמו סאגת 'שודדי הקריביים' (2003-07), 'הדוכסית' (2008), 'גאווה ודעה קדומה' (2005) ו'כפרה' (2007).

שני האחרונים, כמו גם הסרט החדש, הם בבימוי ג'ו רייט, הבמאי הבריטי הצעיר זוכה ה-BAFTA, אשר נודע בקומפוזיציות המחקות עבודות אמנות ידועות ובסגנון המוצא את השראתו בעבודתו של דיוויד לין, ובמיוחד בסרטו 'ד"ר ז'יוואגו' (1965). ואכן, בחינת כמה מתמונות הסטילס ששוחררו עד כה מ'אנה קרנינה' (אשר יוקרן בישראל רק בפברואר שנה הבאה), מגלות לא רק דימיון ויזואלי לסרט הקלאסי של לין, העוסק ברופא ומשורר רוסי בזמן המהפכה הרוסית, אלא גם תשומת לב ניכרת לאופנת שנות השבעים של המאה ה-19, זמן התרחשות הסיפור. נראה שנייטלי מצליחה, לא בפעם הראשונה, להפיח דרמה ומיסתורין בתלבושות הגיבורה הטראגית שהיא מגלמת - תפקיד העשוי להיחשב בשלב זה כתפקיד חייה.

על הביגוד באנה קרנינה אחראית ז'קלין דוראן, מלבישה קולנועית שעבדה עם ג'ו רייט ב'גאווה ודעה קדומה' וב'כפרה', ועבור שני הסרטים זכתה במועמדת לאוסקר.

מנגד, ובהתאם לקונספט עליו החליטה גרייס קודינגטון, המנהלת האמנותית של ווג, נייטלי לובשת להפקת האופנה ולצילום שער המגזין שמלות ברוח מלתחת המשי והסאטן העשירה של 'אנה קרנינה'; למשל, שמלת משי תכלכל עם כובע תואם, או שמלות קוטור צרפתי (שאנל, דיור) ואיטלקי (ולנטינו) מקולקציות סתיו 2012.

מסתמן שהמקוריות, התחכום והייחודיות המנחים את נייטלי דרך קבע על השטיח האדום מצויים גם פה, אם כי פחות בצילום השער הבנאלי מעט, ויותר בצילומי הפנים המרהיבים. הצילומים צולמו על ידי מריו טסטינו במשך שני ימי מזג אויר הפכפך בפריז. קירה נראית אצילית ומוקפדת בכל אחת משמלות הקוטור שהיא לובשת, שמלות אשר ללא ספק היו יכולות לשמש אותה בפרמיירות הבאות של הסרט (אילו לא היו מוצאות את מקומן קודם בהפקת האופנה המדוברת).

קירה נייטלי מאורסת: רטרוספקטיבה של אופנת שטיח אדום בלתי נשכחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קירה נייטלי לובשת שאנל על שער ווג ארצות הברית, אוקטובר 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון המלווה את סדרת הצילומים נייטלי מדברת על מגוון נושאים, החל מאופנה ועד חייה העתידיים לאחר נישואיה (במאי האחרון היא התארסה לג'יימס רייטון , 29, איש הרכב הרוק הרוק האלטרנטיבי "הקלקסונס"). להלן ציטוטים נבחרים מדבריה של המאורסת הטרייה בראיון לווג:

על אופנת הגיבורה בסרט: "הייתה לנו אובססיה - אני יודעת שזה נשמע מוזר - אבל רצינו שלאנה יהיה מראה של סדין מקומט. כמו מיטה שישנו עליה. האפקט היה סקסואלי לגמרי ונכון ברגע בו מתחיל הרומן בין אנה לוורונסקי".

על דמותה של אנה קרנינה: "היא גם מרושעת וגם טהורת לב. היא מסוגלת להיות ריקנית ומניפולטיבית. היא אדם המנפץ את הקודים המוסריים של עצמו, וביחד עם זאת היא חשה בושה ורתיעה. זה מה שהופך אותה למרתקת".

על היותה פמיניסטית: "אני זוכרת בראיונות שנתתי, אנשים שאלו, כאילו מדובר בבדיחה, 'אז את מתכוונת שאת פמיניסטית'? כאילו שלא ניתן לדון בפמיניזם ברצינות ובלי לעג. אני לא רוצה להכחיש את הנשיות שלי, אבל האם אני רוצה להיות אמא שנשארת בבית? לא. מצד שני אין לזלזל שמי שכן רוצה, כולל גברים".

על הופעות תיאטרון נוספות: "הייתי רוצה להשתתף במחזה חדש. אני חושבת שזה עובד מצוין עם דרמות תקופתיות. הדמויות הרבה פעמים אומרות דברים על בחירות החיים היום".

על אתגרים בתפקידי מסך: "אני לא ממש מעוניינת בתפקידי נשים שמתפשטות או מככבות בסצינת סקס, ואחר כך אומרות משהו קול. אני חושבת שהרבה אנשים רוצים לגלם דמויות הרואיות, וזה הכל, אבל אני לא מוצאת שזה כל כך משכנע. הרבה יותר מעניין לחשוב על דמויות שפעולותיהן לא תמיד הגיוניות".

על שאלת איפה לבלות את חופשת חג המולד הקרובה: "אין לי מושג מה אני עושה. זאת שאלה גדולה. במשפחה שלי אנחנו רק ארבעה. הכל היה פשוט מאוד. עכשיו פתאום יש פיצול לשני חלקים. לא נראה לי שאמא שלי תיתן לנו ללכת למקום כלשהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוח שנות ה-70 של המאה ה-19. קירה נייטלי בהפקת ווג לובשת שמלה ממלתחת 'אנה קרנינה'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצילומים נערכו בפריז במזג אויר הפכפך/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרמה בכחול נייבי של ולנטינו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוצות לבנות בשמלת כלה של שאנל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו על השטיח האדום, רק לעתים רחוקות היא מעדיפה שמלות קצרות-סקסיות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה הניו-לוק הקלאסי של דיור/מערכת וואלה!, צילום מסך
קירה נייטלי בסרט אנה קרנינה בבימוי ג'ו רייט, 2012. imdb
מפיחה דרמה ומיסתורין בביגוד. קירה נייטלי באנה קרנינה/imdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully