וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד המזרח הרחוק: ויקטוריה'ס סיקרט מסירה קולקציה מהמדפים

29.9.2012 / 18:30

ענקית הלנז'רי ויקטוריה'ס סיקרט הסירה קו חדש מאתרה הרשמי עקב טענות על גזענות ביחס למזרח הרחוק. כך או אחרת, לא היה סיכוי למצוא את הפריטים בחנויות החדשות בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוסר מאתר החברה על רקע מחאות. "בייבי-דול סקסי בגזרה פלרטטנית ופרחוניות בהשראה מזרחית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזכורים שליליים או סתם מביכים על ויקטוריה'ס סיקרט נוגעים בדרך כלל לכשלונות פוטושופ או דוגמניות מושלמות באופן מחשיד. אבל בשבוע האחרון ענקית ההלבשה התחתונה האמריקאית הסתבכה במה שנראה כמו שיקול דעת מוטעה מאחורי מהלך שיווק קולקציית לנז’רי חדשה.

הקולקציה Go East (‘לכו מזרחה’), שהייתה אמורה להיות עוד אוסף חביב וסקסי של בייבי דולים, כותנות לילה ופיג’מות, התגלתה כבעייתית. פריטי הקולקציה, שנוצרו בהשראת לבושן של גיישות יפניות, הועלו לאתר החברה והוצעו בעלויות סבירות, אך הורדו לאחר מספר ימים בעקבות תגובות נזעמות על רקע העלבה וחוסר כבוד למסורת האוריינטלית.

במיוחד עוררה כעס תמונת הדוגמנית היפיפייה קנדיס סוונפול, ‘מלאכית’ ויקטוריה'ס ידועה (‘מלאכיות’ ויקטוריה'ס סיקרט הן סוג של פרזנטריות-דוברות רשמיות). בצילום, סוונפול לבשה בייבי דול שעוצב בהשראת קימונו פרחוני, כולל חגורת אובי (חגורת אבנט הנלבשת עם קימונו וקייקוגי, על ידי גברים ונשים), צ’ופסטיקס בשיער ומניפה קטנטנה בידה. לצד התמונה פורסם כיתוב שעורר לא פחות כעס: “הכרטיס שלכם להרפתקה אקזוטית: בייבי-דול סקסי בגזרה פלרטטנית ופרחוניות בהשראה מזרחית. פנטזיות קטנות וסקסיות יש אחד לכל אחד”.

ככל הנראה, תכולת העיניים, כמו כל אנשי מנגנון השיווק המשומן של המותג המצליח, לא העלתה על דעתה שקולקציה תמימה לכאורה תיצור פולמוס שיוביל להסרתה מהאתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיים קצרים. פריטי הקולקציה היו רק מספר ימים באוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר, אתר ביקורת התרבות ‘סקסי-ביסט’ מבית מגזין ‘ניוזוויק’, הבלוג הפמיניסטי-נשכני ‘ג’זבל’, האתר הדן בגזענות בתרבות הפופולארית ‘רייסילושיוס’ ואתר התרבות הפונה לנשים ‘דה-פריסקי’, עוררו טענות כי הקולקציה מתייחסת באופן שגוי וחסר כבוד לתרבות היפנית. בגדול, ויקטוריה'ס סיקרט הואשמה כמי שמציגה נרטיב מוטעה ומשפיל לפיו כל הנשים האוריינטליות אקזוטיות, מונח אשר לפי הנטען לקוח מן הז’רגון הקולוניאליסטי. הבגדים הפכו להיות אמצעי אסקפיסטי באמצעות שפה סקסואלית ונצלנית. התרבות האוריינטלית הופשטה מכל אמת, אנושיות ואותנטיות לטובת פטישיזם של נשים היפר-סקסואלית, והכל נעשה במטרה לספק פנטזיות מערביות על מזרח מסתורי, מזמין ובלתי מאיים. השימוש בדוגמניות לא אסייתיות נועד למנוע בקרב קהל צרכנים אמריקאי תחושות של משהו זר או אסור.

עד כה לא פורסמה כל תגובה מטעם ויקטוריה'ס סיקרט, אולם נראה שלדברים הייתה השפעה מהירה. קישורים קיימים לעמוד הקולקציה בכתבות רשת שדיווחו על השקתה מובילים לעמוד הבית של אתר החברה. חיפוש לפי המילה גיישה או גו איסט (באנגלית כמובן) באתר הרשמי לא מניב כל תוצאות. מכאן, ולזכות ויקטוריה'ס, ניתן לומר שלמרות הפסדים צפויים, החברה לא חששה לבטל שיווק של קולקציה שלמה לטובת סוג של הודאה בשיקול דעת בעייתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בחנויות נמל התעופה בן גוריון אין בייבי דול גיישות וגם אין חזיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין חזיות. ויקטוריה'ס סיקרט בנמל התעופה בן גוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרמים עם שמות מפתים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכל מקום, בשתי חנויות ויקטוריה'ס סיקרט אשר נפתחו לאחרונה בנמל תעופה בן גוריון, לא היה אפשר למצוא מלכתחילה את בייבי דול הגיישה, וגם לא לנז’רי תקין פוליטית אחר.

שתי החנויות, אחת במתחם שחקים הנגיש לקהל הרחב ושנייה, גדולה יותר, במתחם הדיוטי פרי הנגיש כמובן רק למחזיקי כרטיס עלייה למטוס, אינן חנויות ויקטוריה קונבנציונאליות מן הסוג שניתן להיתקל בו בכל פינת רחוב בניו יורק. אלו הן למעשה חנויות קונספט נמל התעופה ואתרי נופש. הכוונה לחנויות הרשת המשווקות רק פריטים שאינם מצריכים מדידה ופריטים העשויים להיות שימושיים בנסיעה. מתוקף כך, חזיות, המצריכות מדידה מן הסתם, אינן נמכרות במקום.

התוצאה היא שמדפי עץ הדובדבן של שתי החנויות גדושים בתחתונים בנאליים למדי, תיקי טרולי, כיסויי דרכון, כיסויי לפטופ ואייפד, מוצרי עור קטנים, מוצרי טיפוח מוקטנים, תיקי איפור ותיקי רחצה. הרבה תיקי רחצה. מדפי שתי החנויות גדושים בתיקי רחצה ואיפור במגוון גדלים ובעיקר בגוונים של ורוד פוקסיה, שחור וזהב. כמו כן, אפשר למצוא פה קרמים בניחוחות מתקתקים ובשמות מפתים כמו Love Spell או Hello Darling.

מחירים לדוגמא: תחתונים: כ-60 שקלים; קרם גוף: 60-70 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully