וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: תערוכת תלבושות 100 שנות קולנוע הוליוודי

10.10.2012 / 18:45

התערוכה, Hollywood Costume, תרוץ במוזיאון ויקטוריה ואלברט החל מ-20 אוקטובר ותציג 100 תלבושות זכורות ואהובות מ-100 שנות קולנוע הוליוודי

קירה נייטלי לצד שמלה מתוך מלתחת הסרט 'אנה קרנינה' (2012) בכיכובה אשר תוצג בתערוכת התלבושות ההוליוודיות במוזיאון ויקטוריה ואלברט החל מ-20 אוקטובר 2012. Dave J Hogan, GettyImages
קירה נייטלי מציגה שמלה שלבשה ב'אנה קרנינה'/GettyImages, Dave J Hogan

'תלבושות הוליוודיות' (Hollywood Costume), תערוכה חדשה במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, תוקדש למאה שנות תלבושות בקולנוע ההוליוודי. התערוכה, אשר תרוץ החל מיום 20 באוקטובר ועד 27 בינואר 2013, תנסה להאיר את תהליך עבודת העיצוב עבור דמויות קולנועיות, החל משלב התסריט ועד התוצאה הסופית הנראית על המסך, כולל שינויי ההקשרים החברתיים והטכנולוגיים.

לפי הקונספט המרכזי בתערוכה, בגדים הם אף פעם אינם חסרי חשיבות ותמיד יש להם משמעות מסוימת. מעצבי אופנה, כמו גם מלבישים קולנועיים, הם מספרי סיפורים שמוצאים את השראתם בעולמות תוכן מגוונים ממקומות וזמנים שונים. עבודותיהם תמיד נושאות מסר המאיר משהו מרכזי באדם.

התערוכה שצוות המוזיאון עבד עליה כחמש שנים, תציג יותר ממאה מן התלבושות האיקוניות והבלתי נשכחות שלבשו דמויות מסרטים הוליוודיים בשנים 1912 – 2012.

חלק גדול מן התלבושות מעולם לא הוצגו בפני הקהל הרחב ואף לא יצאו ממחסני אולפנים בקליפורניה. מבין התלבושות שיוצגו, שמלת המשי הירוקה של קירה נייטלי ב'כפרה' (2008), שמלת הבורגונדי בנוסח שנות השבעים של המאה ה-19 שלבשה השחקנית בעיבוד החדש ל'אנה קרנינה' בכיכובה, שמלת המשבצות הילדותית של ג'ודי גרלנד ב'הקוסם מארץ עוץ' (1939), חליפת הערב הגברית של מרלן דיטריך ב'מרוקו' (1930), שמלת המעיל הלבנה של קייט ווינסלט ב'טיטניק' (1997) ובגד הגוף הכסוף-מנצנץ של רנה זלווגר ב'שיקגו'.

המוצגים יתפרסו על פני שלושה חללים, החל מימי צ'רלי צ'פלין, דרך עידן תור הזהב של הוליווד הקלאסית ועד המודרניזם של אוואטר. הגלריה הראשונה, 'דה-קונסטרוקציה', תוקדש להארת תהליך העיצוב עבור הדמות בסרט; הגלריה השנייה, 'דיאלוג', תבחן את מקומו של מעצב התלבושות בקרב הצוות הקריאטיבי הכולל בסרט; גלריה שלישית, 'פינאלה', תציג את תלבושות הדמויות הפופולאריות בתולדות הקולנוע.

"מה שנהדר בתלבושת הוא הייצוג הוויזואלי של צדם הפנימי של אנשים. זה מה שאני אוהב", אמר פעם טים ברטון. ולכך ניתן להוסיף שתלבושות הן ערוץ אחד מרכזי בעיצוב דמות קולנועית ובהפיכתה לרבת-ממדים, ממשית ומובנת. וזהו המפתח ככל הנראה לעיצוב נכון של תלבושות בקולנוע.

תערוכת Hollywood Costume, מוזיאון ויקטוריה ואלברט, Cromwell Road, לונדון.
אוצרים: דבורה נדולמן לנדיס; סר כריסטופר פריילינג
שעות פתיחה: א – ה: 10.00 – 17.45; ו: 10.00 – 22.00
דמי כניסה: כ-95 שקלים לאדם
לפרטים נוספים: אתר מוזיאון ויקטוריה ואלברט

כמה מן התלבושות שיוצגו בתערוכה

קירה נייטלי בסרט 'כפרה', 2008. imdb
קירה נייטלי ב'כפרה'/imdb
קייט ווינסלט בסרט טיטניק, 1997. imdb
קייט ווינסלט ב'טיטניק', 1997/imdb
ג'וני דפ בתפקיד ג'ק ספארו בסדרת 'שודדי הקריביים'. imdb
ג'וני דפ בסדרת 'שודדי הקריביים'/imdb
רנה זלווגר בסרט 'שיקגו', 2002. imdb
רנה זלווגר ב'שיקגו'/imdb
מרלן דיטריך בסרט 'מרוקו', 1930. imdb
מרלן דיטריך ב'מרוקו'/imdb
הריסון פורד בתפקיד אינדיאנה ג'ונס. imdb
הריסון פורד בסדרת 'אינדיאנה ג'ונס'/imdb
קייט בלנשט ב'אליזבת: תור הזהב', 2007. imdb
קייט בלנשט ב'אליזבת: תור הזהב', 2007/imdb
נורמה שירר ב'מרי אנטואנט', 1938. imdb
נורמה שירר ב'מרי אנטואנט'/imdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully