וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פוראבר 21 ו-H&M מייצרות במפעלים שאינם הוגנים?

לירוי שופן

28.10.2012 / 17:20

נושא תנאי העסקת העובדים במפעלי הייצור של רשתות האופנה הזולות שב לכותרות בזכות פרשה הקשורה לפוראבר 21. מנגד - H&M נדרשה להסביר את שכר העובדים הנמוך במתפרות בקמבודיה

נושא תנאי העסקת העובדים במפעלי הייצור ההמוני של רשתות האופנה, שב בסוף השבוע לכותרות. על פי פרסום ביומון האופנה WWD.COM, דיווח משרד התעסוקה האמריקאי, כי רשת האופנה הפופולרית פוראבר 21 אינה מגיבה לזימונים ואינה מספקת מסמכים נחוצים, לאחר שהופנו כלפיה סוגיות בנוגע לתנאי העבודה במתפרות המייצרות עבורה.

"מאז 2008 החוקרים שלנו זיהו עשרות יצרנים המייצרים פריטים עבור פוראבר 21 בתנאים הדומים לסדנאות יזע", סיפר נציג משרד התעסוקה. לאחר מכן הוסיף, כי אי תגובתה של הרשת לזימונים היא עברה על החוק, וכי המשרד ישתמש בכל אמצעי כדי להבטיח את שכר העובדים ופיצויים המגיעים להם. עם זאת, לא צוין היכן נרשמו ההפרות.

זוהי אינה הפעם הראשונה שמופנות האשמות בנושא כלפי הרשת, שעדיין מייצרת כ-30% מסך הסחורה בקליפורניה, בסמוך למשרדי החברה הראשיים. אמנם פוראבר 21 ציינה בעבר כי היא לא הייתה מודעת לתנאים במפעלים וכי היא פועלת כשהיא מקבלת מידע על הפרות בתנאי העבודה, אך גורמים ציינו באזני המגזין הכלכלי בלומברג, בכתבה שפורסמה בחודש ינואר האחרון, כי "פוראבר21 היא לא קורבן של התעשייה. הם יוצרים ותובעים את התנאים האלה. הם לוחצים את הספקים שלהם... לא משנה מה המחיר לעובד".

מנגד, גם רשת האופנה H&M נתקלה בסוף השבוע במתקפה תקשורתית, ימים ספורים לאחר שהשיקה באירוע אמנותי עתיר משתתפים בניו יורק את קולקציית הקפסולה עם מיסון מרטין מרג'יאלה. תוכנית טלוויזיה שבדית בשם 'קאלה פקטה' גרסה כי למרות שהרשת לא עברה על החוק, היא אינה עושה מספיק כדי להבטיח שכר הוגן ומספק לעובדי המתפרות בקמבודיה, מדינה המהווה ספקית משמעותית עבורה. על פי הנתונים, העובדים במקום משתכרים שכר של 61 דולרים לחודש, המהווים כרבע ממחיר המחייה.

בתגובה ציינה H&M על גבי WWD.COM כי מצטיירת תמונה כאילו שהרשת אינה תומכת בשכר המספק למחייה בקוד האתי שלה וכי מידע זה אינו נכון. "לקוד שלנו אותה מידה של אמביציה בנושא לשכר, בהשוואה לקוד של חברות אחרות. שכר המינימום החוקי הוא דרישה בסיסית [מצד המפעלים – ל.ש.], יחד עם כוונה שיהיה אפשר לחיות מהמשכורת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2012-13 של פוראבר21/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2012-13 של H&M/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully