וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תיקים זיגזג: דניאלה להבי לחורף 2012-13

לירוי שופן

29.10.2012 / 19:31

זו הפעם הראשונה שאפשר להצמיד לכמה מהדגמים של דניאלה להבי את המונח הנוצץ It bag, אבל גם היא יודעת שהיא יכולה לעצב קלאץ' קטנטן למסיבות רק אם אפשר לחבר אליו רצועה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים של דניאלה להבי לחורף 2012-13. טקסטורות וגיאומטריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך יוצרים It Bag, אותה רצועת להיט באלבום קולקציה מלא דגמים? "זו אולי תערובת של משהו קלאסי מצד אחד, ומצד שני דוגמא שאי אפשר לשים לב אליה", מנסה מעצבת התיקים דניאלה להבי להסביר כשהיא מתייחסת לתיק סל מרובע ופשוט-גזרה במרקם 'פייה דה פול' ("רגל תרנגול" - דוגמא המזכירה פפיטה), שמוגדר כדגם הנמכר בקולקציית החורף החדשה. "יש עליו רשימת המתנה ארוכה" היא מוסיפה בזמן שהיא מחווה על דגמים נוספים באותה הטקסטורה, כמו מעין ארנקים קטנים או נעל שחורה שעקבה? מצופה בטקסטורה המדוברת.

"אני חושב שיש בדגם הספציפי הזה נוסטלגיה", מספק את ההסבר שלו אורי להבי, בנה? של המעצבת ומנכ"ל החברה. "בקבוצות מיקוד שקיימנו מסתבר שהמושג נוסטלגיה חוזר לא מעט פעמים. נשים רוצות פריטים שיזכירו להם רגעים נעימים מהעבר. התיק הזה, מסתבר, מזכיר ללא מעט תיקים שהיו לאימהות שלהן". עם זאת, המציאות מגלה שלא תמיד כוונות ללהיט מתממשות ככאלו. לראייה, אחד הדגמים הגדולים בקולקציה, העונה לשם פורטר ומאופיין בעור המגלה ברק שבור, ידיות צרות, אבזמים כסופים וחזות כללית של רוק אנ' רול אגבי וחבוט במידה מכוונת, אמנם מוצע בכמה גוונים, אבל הייעוד שלו היה להימכר בכמויות בשחור. בפועל, מסתבר שהלקוחות מעדיפות פי כמה את הגרסה בצהוב-כורכום, שיוצרה בכמויות מעטות ואזלה לחלוטין מהרשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעוררת לפרקים התלהבות. חורף 2012-13 של דניאלה להבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פניו, השידוך בין המונח הפופולרי It Bag ודניאלה להבי נראה מאולץ, אם לא מופרך. אחרי עשרים שנים בשוק ומיומנות ביצירה של תיקים פרקטיים, המעדיפים מפתחות וארנקים שמורים היטב על פני תשומת לב, קשה לחשוב על העיצובים של להבי כמוצר שנועד לצריכה היסטרית ועונתית. אבל התפנית שנלקחה בחברה לפני כשנתיים, שחלק ממנה קשורה לפזילה מכוונת אל קהל צעיר יותר, משלימה בעונת החורף הנוכחית מהלך. הקולקציה אמנם הומוגנית פחות וסוחפת פחות מקולקציית הקיץ האחרונה של המעצבת, שתיזכר כקליידוסקופ מכונן של צבעים זרחניים, אולם היא גם מגלה פינות מחודדות מבעבר, שמעוררות התלהבות ושיגיונות על כוכבות מצודדות בצילומי פפראצי.

בחלק מהזוויות, שהן יפות יותר מאשר שימושיות, אפשר פשוט להבחין במבט ראשון. מתוקף אהדה עונתית לקווים גיאומטריים, נוצרה קבוצת תיקים המסמנת עליית מדרגה טכנית ואסתטית ביחס להיסטוריה הפרטית של להבי. בטכניקה של יצירת שכבות עור וחריצה, על פי דוגמת משולשים שנחרטה על לוח פרספקס, הוענקו לקבוצת תיקי עור בשחור, סגול וטורקיז כהה, מעין מקבצים מרופדים, שבוראים נפח ומרקם על פני התיק. חלקו התחתון של דגם נשיאה מרובע ומתקפל כמעטפה כוסה כולו בדוגמא המפוזרת, כשמנגד, תיק בגט צר וארוך, שלו לשונית מתכת מחודדת, נוצר כולו מהקווילט הגיאומטרי. הערך הגדול של קבוצת העיצובים המדוברת היא ברגע החד פעמי שהיא אוצרת; יש בהם מידה שווה של תחכום, עומק וקלות דעת כובשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגם שהוכתר ללהיט הקולקציה. בטקסטורת פייה דה פול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקומות אחרים החידוד מתגלה בחיספוס היחסי של העיצובים דווקא. מדגים למשל דגם של מגפון בוקרים בעל חרטום צר בירוק-אזוב עז, בעל חלקלקות עירונית מופגנת, שהוא למעשה ייצור מחדש של אחד הדגמים הראשונים שלהבי עיצבה (ואולי לכן משמר באופן כה הדוק את גראנג' שנות ה-90). על אותו משקל ניתן לציין את מקבץ תיקי הכיס החדש – אותם דגמים מיניאטורים והיפר-טרנדיים המספיקים בקושי לחפיסת סיגריות – שהבולט מתוכם הוא דגם שחור ומנוקד, המשוסע בשלושה רוכסנים מתכתיים, אשר קל לדמיין אותו על בת דמותה של קייט מוס, תחובה במגפי גומי, מכנסי ג'ינס גזורים ועננת עשן מסביב לשיערה.

ועם זאת, לאוסף התיקים הנכונים בקולקציה, שהוא מדויק כהלכה, יש גם גבולות. אי אפשר להימנע מהקביעה שרוח הקצה הנושבת ממקבץ הדגמים הראשון, מועצם הודות לאופיים המיושב של האחרים ולגימורים הפשוטים מידי של חלקם. גם אם מתעלמים משלושה דגמים פשטניים המכונים 'מתחת ל-1,000 שקלים', שנדמה שמטרתם לענות על צורך שוק יותר מאשר על עיצוב משוכלל, עדיין ישנם תיקים ונעליים שמסגירים פרקטיקה על חשבונה של אופנה. מתוקף כך, יש בהם סרבול מרובע ועקבים עבים וכבדים למראה, שמקשים עליהם לאמץ אנרגיה בריאה, גם אם משלבים בהם צבעים עונתיים לוהטים כאוקסבלאד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חורף 2012-13 של דניאלה להבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו בהחלט רוצים להרחיב את הקהלים", אומר להבי כשנשאל לגבי קו העיצוב ביחס לקהל היעד המקומי. "בכלל, התובנה שנשים ישראליות הן שמרניות היא לא נכונה. הן פשוט אחרות". קלאץ' מסיבות קטן בטקסטורת קרוקו מטאלית, שמסתיר בתוכו רצועה ארוכה ונשלפת, מוכיח את הכיוון האחר והלעיתים מעט מבלבל של דניאלה להבי - לפעמים אפשר לרקוד רק כשבטוחים שבסוף הלילה יהיה נוח.

מחירים: תיקים: 490-2,190 שקלים; נעליים: 990-1,890 שקלים; ארנקים: 199-690 שקלים; אקססוריז: 89-450 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully