וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה גסקייר עוזב את בית בלנסיאגה

לירוי שופן

5.11.2012 / 16:39

מעצב האופנה ניקולה גסקייר, ששימש כמעצב ראשי בבלנסיאגה מאז 1997, עוזב את בית האופנה. נחשב כאחד הקולות הפוריים והמקוריים של הדור

מעצב האופנה ניקולה גסקייר (41), אחד הבולטים בדורו, עוזב את בית האופנה בלנסיאגה, שם שימש כמעצב ראשי וכמנהל אמנותי מאז 1997. גסקייר נחשב כמי שפירש את סגנונו של המעצב הספרדי כריסטובל בלנסיאגה – שעל שמו קרוי הבית - באופן מבריק, והביא אליו פעמים רבות פרשנויות ונגיעות תוך שהוא מזגזג בין המסורתי לטעם עתידני ולעולם המדע הבדיוני.

גסקייר קשר את עצמו עם עולם האופנה כבר מגיל צעיר. בגיל בית ספר תיכון נכנס כעוזר לבית האופנה אנייס ב., כשבתחילת שנות התשעים שימש כמעצב בצוותו של ז'אן פול גוטייה. בגיל 25 מונה כמעצב הראשי של בלנסיאגה, והיה לגורם משמעותי בפיתוח הבית ובהבאתו לרמה בה הוא נחשב כאחד השחקנים הראשיים בתעשייה. בחודש שעבר העמיד גסקייר את הקולקציה האחרונה שלו עבור בלנסיאגה במסגרת שבוע האופנה בפריז לקיץ 2013. זו הייתה אחת התצוגות המוצלחות שלו אי פעם, והיא כללה שימוש עתיר דמיון ברבידות בד מפותלות ומסולסלות העשויות להזכיר מרחוק תנועה של שמלות פלמנקו חושניות.

על פי הודעת בית האופנה גסקייר יעזוב את תפקידו ב-30 בנובמבר. "ניקולה הביא לבלנסיאגה תרומה אמנותית חיונית", ציין פראנסואה הנרי פינו, יו"ר קבוצת גוצ'י, המחזיקה בין היתר גם בבלנסיאגה. עם זאת, לא נמסרה סיבה מדוייקת יותר ולא ידוע בינתיים האם פניו של המעצב לבית אופנה אחר או שבכוונתו לפתוח בית אופנה על שמו.

אחד מהשגיו הברורים של גסקייר, מלבד פיתוחה של צללית המתמקדת בטורסו מועצם ומוגדל בכוונה, היה ביכולת לשלב בין צרכים מסחריים של בית אופנה לאמירה אמנותית משמעותית. הוא ניחן ביכולת ברורה לייצר להיטים - כמו למשל כובעי הנזירות העצומים מקיץ 2012 או המיזעים המודפסים בסמלי להקות רוק בקולקציית החורף הנוכחית - ומנגד להגיש קונספטים מורכבים ועבודות תצרף גיאומטריות של חומרים ומרקמים.

בית האופנה עצמו נוסד בשנות העשרים של המאה העשרים והתבסס בפריז בשנת 1936. בשנת 2001 נקנה על ידי קבוצת גוצ'י. כיום הוא מונה כ-62 חנויות ברחבי העולם ומיוצג במאות נקודות מכירה.

קולקציית קיץ 2013 של בלנסיאגה

קריסטן סטיוארט ומעצב האופנה ניקולא גסקייר בגאלת המטרופוליטן השנתית, ניו יורק, 7 מאי, 2012. Dimitrios Kambouris, GettyImages
ניקולה גסקייר עם פרזנטורית הבית קריסטן סטיוארט/GettyImages, Dimitrios Kambouris

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully