וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאנג'לינה עד קריסטן: רגעי השטיח האדום הגדולים של 2012

22.12.2012 / 11:46

היו לא מעט מראות מושלמים על השטיח האדום השנה, ובכל זאת 14 כוכבות עשו את זה טוב מהאחרות - נאוה סילוורה בוחרת את רגעי האופנה ושמלות הקוטור שגרמו לזמן לעצור מרוב יופי

עם שנת 2013 מעבר לפינה, זהו הזמן המושלם להביט אחורה על שנת האופנה שהייתה 2012. שנה, שלא איכזבה את כל מי שעקב אחר אופנת הקוטור של כוכבות הוליוודיות ואחרות. באירועי השטיח האדום שנסקרו בוואלה! אופנה, היו מראות ממוצעים, זוועתיים או מושלמים. הנסיון לבחור את האחרונים, התגלה כלא פשוט מהסיבה הפשוטה שהיו לא מעט כאלו. אלו שכאן הם באמת מוצלחים ובלתי נשכחים, אבל יש לזכור שטובים רבים אחרים נשארו בחוץ מפאת קוצר היריעה.

ועדיין, מאנג'לינה ג'ולי בטקס גלובוס הזהב, דרך קייט מידלטון באירוע רשמי באלברט הול בלונדון, ועד קריסטן סטיוארט בבכורת לוס אנג'לס של הפרק האחרון בסאגת 'דמדומים', היו כמה כוכבות שפשוט הצליח להן. בשנה הבאה נמשיך ונעקוב. אז הטו עין מעריצה לרגעי האופנה הטובים של השנה החולפת והחליטו מי לוקח את כל הקופה. הבחירה מובטחת להיות לא קלה.


בתמונה: אנג'לינה ג'ולי, ורסצ'ה

אנג'לינה ג'ולי בפוזה מגוחכת למדי, המתאמצת לחשוף רגל מתוך שמלת קטיפה הכבדה בטקס האוסקר השנה, היה אחד המביכים בקריירה של הכוכבת. על רקע פולמוס "הרגל של אנג'לינה", שמלת שטיח אדום אחרת ומוצלחת הרבה יותר, שלבשה חודש קודם לכן בטקס פרסי גלובוס הזהב, כמעט נשכחה. לטקס הזה ג'ולי הגיעה בשמלת שנהב ואדום אלגנטית של ורסצ'ה-אטלייה (ליין ההוט קוטור של בית אופנת העל האיטלקי) המצטיינת בממד מפוסל. שיער אסוף החושף עגילים צמודים של לוריין שוורץ, לקח את המראה לעבר מקום אצילי, כשצווארון א-סימטרי מקופל השתלב עם תיק קלאץ' התואם של כריסטיאן לובוטין וכמובן עם השפתון ההוליוודי זוהר. ומדובר באופן מרשים באותו גוון אדום ללא יוצא מן הכלל.

נטלי פורטמן, לנווין

באותו טקס גלובוס הזהב נצצנה על השטיח האדום גם נטלי פורטמן. זוכת גלובוס הזהב והאוסקר של השנה הקודמת עבור תפקידה הבלתי נשכח ב'ברבור שחור', בדיוק שבה למעגל טקסי הפרסים לאחר לידת בנה הראשון. בשמלת לנווין בוורוד פוקסיה עם גימור אדום מקופל בחלק העליון (שהזכיר את זה של אנג'לינה), עקבי ג'ימי צ'ו, תיק קלאץ' של טיפאני ותכשיטי הארי ווינסטון, היא הייתה כולה זוהר הוליוודי של פעם, ובהחלט שונה מנטלי של היומיום כפי שהיא מתועדת בצילומי פפרצי.

כל מי שזכר את מרילין מונרו בסצינת השיר 'יהלומים הם חבריה הטובים של נערה' בסרט 'גברים מעדיפים בלונדיניות' מ-1953, לא היה יכול שלא לחשוב על הקשר. באופן לא מודע, או שאולי כן מודע, נטלי פורטמן מיקמה את עצמה עם שמלה אחת בלב האצולה ההוליוודית.

גווינת פאלטרו, טום פורד

זוכת האוסקר, אשת-רוק לונדונית והאם לשניים (שלאחרונה תמיד מצליחה למצוא זמן לאירועי שטיח אדום ולקמפיינים מסחריים, אבל לא ממש לתפקידים טובים), לא מאכזבת על השטיח האדום. בטקס האוסקר השנה היא הציגה את אחד המראות הבלתי נשכחים; שמלה לבנה באורך הרצפה עם צווארון אסימטרי ושכמייה תואמת של טום פורד היו כליל של אלגנטיות נדירה ופרקטיקה מוצלחת של טרנד השכמיות. צמיד חפת כסוף וטבעת קוקטייל על יד ימין (בעוד שיש שמאל נותרה בלתי מאובזרת בחוכמה) יצרו ביחד חיזיון מרשים של בלונדינית זוהרת בלבן מלאכי.

רוני מארה, ז'יבנשי

בהמשך להעדפתה הידועה לשחור או לבן, השחקנית רוני מארה, אשר זכתה במועמדות מוצדקת לאוסקר לפרס עבור תפקידה כליזבת סלאנדר ב"נערה עם קעקוע דרקון", בחרה לטקס פרסי האקדמיה השנה בלבן. כמו בבכורת לונדון של המותחן המרתק, בת העשרים ושבע לבשה שוב ז'יבנשי, וליתר דיוק, שמלה מליין הקוטור המרהיב של בית אופנת העל הצרפתי הוותיק. השמלה הלבנה המעודנת והצחורה, התאפיינה במשחקי שקיפות במידה הנכונה ויצרה קונטרסט מרהיב עם השיער הכהה והשפתון האדום. באופן יוצא דופן, הכוכבת על השטיח האדום נראתה טוב יותר מן הדוגמנית שהציגה את הדגם על מסלול שבוע האופנה בפריז - הישג לא פשוט לאור גזרתן המושלמת הידועה של דוגמניות שבועות בירות האופנה. נותר טעם של עוד רוני מארה באופנת קוטור בבכורות החלקים הבאים בטרילוגיה המבוססת על רבי מכר בינלאומיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אמה סטון, אלי סאאב

קשה לטעות עם אלי סאאב. מעצב הקוטור הלבנוני שהתחבב על כוכבות הוליוודיות, מצליח בכל פעם להציג שמלות ערב, קוקטייל וכלה עוצרות נשימה. ללא ספק, מדובר באחד הכישרונות הגדולים מארץ הארזים. ושמלת הקוקטייל הלבנה עם השרוולים באורך שלושה רבעים שלבשה אמה סטון לארוחת הצהריים השנתית החמישית של מגזין הנשים האפרו-אמריקאיות 'אסנס' בבוורלי הילס בפברואר היא עוד דוגמא, אחת מני רבות, לטעמו המופלא של סאאב בכל הנוגע לאופנת קוטור. השמלה המחורזת עם האפליקציה הפרחונית וחצאית ה-A המלאה מקולקציית קיץ 2012, אשר שולבה עם עקבי פיפ טואו של בריאן אטווד, תיק פראגמו ותכשיטי ואן קליף, סימנה רגע אופנה מצוין בקריירה הנוסקת של כוכבת 'העזרה' ו'ספיידרמן' בת העשרים ושלוש.

מישל וויליאמס, לואי ויטון

בתסרוקת מיה פארו של שנות השבעים ושמלה מקסימה של לואי ויטון, מישל וויליאמס, מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר לאוסקר עבור תפקידה ב'השבוע שלי עם מרילין', הייתה מבין מי שהציגו את המראות המוצלחים ביותר בטקס שנערך בפברואר. אחרי הכל, שיק פריזאי וקוקטיות הם לא משהו שכיח בטקס פרסים הוליוודי. כוכבות רבות לא פעם פשוט חוששות ממראה אירופאי מתוחכם והולכות על בנאלי, צפוי ובטוח. אבל לא וויליאמס, שהתגלתה כמוכשרת גם על השטיח האדום, ממש כמו על המסך. שמלת הסטרפלס האדומה של לואי ויטון עשתה רושם של אדומה ממבט ראשון, אך למעשה מדובר באדום-כתום טרנדי ואביבי. נדרשו כמובן תעוזה ודימיון לשלב אותה עם קלאץ' ורוד, אך ידוע אלו לא חסרים לשחקנית בת השלושים ושתיים. הפפיון המוכסף על המותניים בצד ימין, תרם נופך נאיבי במידה וליפסטיק ורוד נבחר בהתאמה עם גוון הקלאץ'. מתוק.

ויולה דיוויס, ולנטינו

מי שגילמה באופן כל כך משכנע ומרגש משרתת במיסיסיפי הגזענית של שנות השישים בסרט 'העזרה', התגלתה גם כבעלת טעם מהוקצע בכל הנוגע לאופנת שטיח אדום. בכל טקסי הפרסים השנה, השחקנית המוכשרת הציגה שמלות קוטור שהיו מהיפות בעונת הפרסים האחרונה. שמלת ולנטינו הוורודה-אפרסקית שלה, עם כתפייה עבה יחידה ואלכסונית לכיוון כתף ימין ושסע חושף רגל שמאל הייתה אופנת על איטלקית במיטבה. ולא רק שהיא החמיאה לדיוויס, היא גם התגלתה בעלת ערך מוסף אקולוגי - היא עשויה מבקבוקי שתייה ממוחזרים.

מריון קויטאר, דיור

משום מה, יש מי שעדיין סבורים שכחול כהה ושחור לא הולכים ביחד. מריון קויטאר הוכיחה בפסטיבל קאן במאי מוכיחה בדיוק את ההיפך. לבכורת סרטה Rust and Bone בפסטיבל השנתי של עיר הקייט הצרפתית היא לבשה שמלת נשף משגעת אשר שילבה נהדר את שני הגוונים הללו והייתה הוכחה בקוטור ששילובם עשוי להוביל למראה אלגנטי-אצילי מהפנט.

השמלה היא כמובן של דיור, בית אופנת העל הצרפתי שזוכת האוסקר בת השלושים ושבע משמשת כפרזנטורית שלו מאז 2009. קו סטפלס בנוסח ג’סיקה ראביט, חגורת עור שחורה מבריקה וחצאית שללא ספק כללה תחתונית מעומלנת וקשיחה שלא רק התפיחה את החצאית, אלא גם הדגישה מותניים צרים, לקחה את המראה להוליווד של פעם ועורר מבטי הערצה מכל מי שהיה סביב הכוכבת כחולת העיניים. השיער נאסף לתפיחה דומיננטית בגובה בינוני אשר קושטה ב”צמיד” בסגנון קלאסי. צמיד עור שחור ויהלומים הוסיף ממד אדג’י. ולסיכום, בהחלט ניתן לומר שמדובר באחד המראות המוצלחים בפסטיבל קאן השנה.

דיאן קרוגר, ג'אמבטיסטה ואלי

פסטיבל קאן הוא ככל הנראה אחד מאירועי השטיח האדום הבודדים המסוגלים להוות אתגר רציני לטקסי השטיח האדום ההוליוודיים. השנה, כמיטב המסורת, נראו על מדרגות פסטיבל הסרטים המפורסם בעולם שמלות קוטור הורסות, אך רגע מהפנט במיוחד התקיים ב-16 מאי, היום הראשון של האירוע. השחקנית הגרמנייה-הוליוודית דיאן קרוגר בשמלת ג'אמבטיסטה ואלי א-סימטרית, גילתה לא בפעם הראשונה, טעם מהוקצע. גוון הטורקיז המיימי, המשי העדין, חשיפת זרוע ימין חטובה, קשירה דומיננטית על כתף שמאל ואלמנט שקיפות שהוסיף ממד חלומי, יצרו מושלמות. השיער האסוף והאלגנטיות יצרו לרגע תחושה של הנסיכה גרייס.

ניקול קידמן, לנווין

שמלה בעיצוב אישי של אלבר אלבז, המעצב הישראלי-צרפתי של בית אופנת העל הצרפתי לנווין ובוגר שנקר המצליח ביותר אי פעם, היא לא משהו שנשים רבות זכו לו. ניקול קידמן, היא אחת המעטות. זוכת האוסקר היממה בבכורת סרטה "פייפרבוי" בפסטיבל קאן בשמלה ייחודית של אלבז, אשר הייתה ללא אחת הבלתי נשכחות בתולדות פסטיבל הסרטים הוותיק.

שמלת השיפון-פליסה חושפת הרגל בגוון ורד ורוד, היית הוט קוטור במיטבו, במיוחד הכתפייה היחידה משובצת הקריסטלים שגלשה אלכסונית על גבה של הכוכבת. אפילו זאק אפרון הצעיר והחתיך אשר כיכב לצידה בסרט ונכח בבכורה לא הצליח להאפיל על הכתפייה הבלתי נשכחת. תכשיטי קרטייה העניקו טאץ' יוקרתי לעוד מראה שטיח אדום גדול של הכוכבת בת הארבעים וארבע.

סולנז' נואלס, רייצ'ל רוי

ביונסה היא לא אייקון אופנה וזה לא חדשות. הבכורה במשפחת נואלס מוכשרת אש בכל הנוגע לשירה, ריקוד והופעה בימתית, אבל באופנה היא לא ממש חזקה. לעומתה, אחותה הצעירה, סולנז’ נואלס, זמרת ושחקנית בזכות עצמה, הולכת ומבססת את מעמדה כאייקון אופנה עכשווי בזכות לא מעט בחירות אופנה מרשימות. אחת מהן הייתה בגאלת מוזיאון המטרופוליטן השנתית בניו יורק במאי. שמלת הסטרפלס והפפלום הצהובה בעיצוב רייצ’ל רוי שלבשה משכה תשומת לב רבה והייתה אחת המוצלחות באירוע הנוצץ. קודם כל גוון הצהוב קנרית סימן את טרנד השמלות הצהובות על השטיח האדום שנמשך עד כה, כמו גם כמה פפלום יכול להחמיא, אם הוא משולב נכון. והכל היה נכון פה. כולל נעלי סרג’יו רוסי, סידור השיער הטבעי והקלאץ’ המוכסף של אדי פרקר.

קייט מידלטון 1, ג'ני פקהאם

לאחר שמצאה את מקומה בליבם של בריטים רבים עקב הסתגלות מופתית לחיי מלכה לעתיד, החלה קייט מידלטון להיראות באופנת קוטור יוקרתית מבלי כל חשש מתגובות ציניות על רקע בזבוז כספי ציבור. באירוע רשמי שנערך במאי, באולם המופעים הענק במרכז לונדון רויאל אלברט הול, לכבודם של ספורטאי הנבחרת האולימפית הבריטית לאולימפיאדת לונדון, היא הגיעה עם הנסיך וויליאם בשמלת טורקיז באורך רצפה של ג'ני פקהאם המשולבת תחרה עדינה בשרוולים ובגב. קייט איבזרה את השמלה עם סנדלי ג'ימי צ'ו משובצים באבני קריסטל אשר שימשו אותה מספר פעמים בעבר, ועם ארנק-קלאץ' תואם (גם הוא של פקהאם). שיערה נאסף בתסרוקת צמות מתוחכמת ואלגנטית. המראה היה אחד המחמיאים והמתוחכמים של הדוכסית אי פעם.

קייט מידלטון 2, רולאן מורה

לארוחת ערב במלון קלרידג' היוקרתי בלונדון, שאירח את 'מועדון שלושים' (The Thirty Club) - ארגון פרטי וסודי למדי של אנשי פרסום ומדיה מבוססים הפועל למען הקהילה - לבשה קייט מידלטון את אחת השמלות היפות שלה מאז נישואיה לנסיך הכתר הבריטי; שמלת קרם באורך הרצפה עם שסע קדמי שחשף רגל שמאל מוצקה, אבל רק קצת מעל הברך ומטה (בשום אופן לא התקיימה פה סצינה מביכה בנוסח הרגל הימנית של אנג'לינה ג'ולי בטקס האוסקר האחרון).

השמלה, דגם "לומברד" מ-2009 של המעצב הצרפתי רולאן מו?רה, יצרה אפקט דרמתי שנבע מחיזיון בלבן בין השחור, האפור והכחול כהה מסביב. לחלוטין שמלת show-stopping מובהקת, שגם הייתה תזכורת להתאמה המושלמת של הגוון הבהיר לקייט (כמו למשל בתמונת האירוסין המפורסמת שצילם מריו טסטינו). קייט איבזרה עם עם אותם סנדלי ג'ימי צ'ו, ארנק-קלאץ' כסוף ועגילי שנדלייר תואמים.

אלכסה צ'אנג, שאנל

שמלה דומה לשמלת אלי סאאב של אמה סטון, לבשה מגישת הטלוויזיה וכתבת הווג הבריטי אלכסה צ'אנג למסיבת שמונים שנה לקולקציית 'תכשיטי היהלומים' (Bijoux De Diamants) בעיצוב קוקו שאנל שאנל, אשר נערכה באוקטובר בניו יורק.

השמלה צמודת המותניים באורך הברכיים - לא קשה לנחש ולא רק בגלל המארחים - היא שמלת שאנל. החצאית התפוחה והרקמה הפרחונית בחלק העליון, מסגירים את תפירת העל של בית אופנת העל הצרפתי הוותיק ואת קולקציית ריזורט 2013, שכללה את השמלה הזאת, כמו גם שמלות עם וריאציות מקסימות אחרות של האלמנטים האלה. בת ה-29, מאייקוני האופנה הבולטים בממלכה הבריטית היום, אשר עובדת על ליין אופנה משל עצמה, נראתה נפלא בשמלה שכאילו עוצבה עבור גזרתה העדינה והדקיקה. עקבי שמנת וכסף של תבית'ה סימונס, טבעת קוקטייל ועגילי שאנל, שיער פזור ואיפור רך, השלימו מראה מלא חן ובלתי מתאמץ.

קריסטן סטיוארט, זוהיר מוראד

פעמים רבות בעבר, כשקריסטן סטיוארט לקחה חלק בבכורה נוצצת כלשהי של אחד מפרקי סאגת 'דמדומים', היא נראתה משועממת, עייפה, מנותקת, חמוצה, ובעיקר כמו מי שנורא רוצה לעבור לסנייקרס ולחזור לסוויטת המלון המשותפת לה ולרוברט. מסתמן ששמלות קוטור, עקבים גבוהים, שיער במקום ואיפור המוכן לכל תקריב, הם לא הסגנון שלה והיא מעדיפה בבירור סקיני ג'ינס וקפוצ'ון. אבל בחודש הקודם, עם בכורת החלק החמישי והאחרון בסאגה, יכולנו לראות קריסטן אחרת על השטיח האדום - זוהרת, בוגרת, ואולי אפילו די מרוצה ממה שהתאימה לה הסטייליסטית שלה.

בשמלת תחרה ושיפון באורך הרצפה של מעצב הקוטור הלבנוני זוהיר מוראד, שיער בוהק עם הבזקי דבש מוטה הצידה, שפתון ורוד-פוקסיה ועיניים מעושנות, היא הייתה הכי הוליוודית אי פעם. השמלה המרהיבה, שהיו מי שמצאו אותה כנועזת מדי על רקע משחקי שקיפות שנטו יותר לכיוון השקיפות, יותר מהתאימה לקריסטן של היום - כוכבת על שמצאה את הסטייל שלה ולא חוששת מאופנת על ייחודית ובלתי מתפשרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully