וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריחו המשכר של העור: התיקים של TES

מותג התיקים המקומי TES הוא ללא ספק זריקת עידוד לאופנה הישראלית. עם מראה מחוספס ועירוני הוא מוכיח שלפעמים גם התעשייה המקומית יכולה לעמוד בכבוד מול מילאנו ופריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיקי 'מרי' עם רצועת מתכת: 1,190 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיצול שבוע האופנה בתל אביב השנה מלמד, איך שלא מסתכלים על כך, על דרכה הלא מבטיחה של האופנה המקומית. סימפטומים מדאיגים נוספים כמו סגירת בוטיקים, ייצור המוני בלתי איכותי במתכוון, קמפיינים אפרוריים ובלתי מפתים, שימוש בלא-דוגמניות בקטלוגים, וסגירת מדורי אופנה עיתונאיים, מחזקים את התחושה שמשהו רע קורה פה.

ובכל זאת, קבוצה קטנה של מותגים מקומיים עצמאיים איכשהו מצליחים להעניק תחושת אופטימיות זהירה ומהווים ראייה לכך שהאופנה והעיצוב המקומיים, למרות הקשיים והמצוקות מסביב, עדיין חיים ובועטים. TES, מותג תיקים תל אביבי, הוא אחד מהם. מאחורי המותג עומדת טלי אפשטיין סגל. הבלונדינית החייכנית שמעולם לא למדה עיצוב, תורמת מחזונה וטעמה כבר יותר משמונה שנים לסצנת עיצוב התיקים המקומית. בחנותה היחידה ניתן לראות ולחוש את עבודתה המשמשת דוגמא לעיצוב מקומי מהוקצע, שעשוי לעמוד בכבוד מול מותגים אירופאיים עם שם המתנוסס על גבי עמודי מגזיני אופנה נחשבים.

לפני שפנתה לעיצוב תיקים, עסקה אפשטיין סגל בכדרות ובעיצוב פרקטים, שני תחומים אליהם הגיעה במקרה. בנקודה מסוימת, בגיל 35, לאחר ששאלה את עצמה מה היא באמת רוצה, פנתה לעיצוב תיקי עור. אז, כמו היום, החומר היה הדבר הראשון שחשבה עליו, אפילו עוד לפני שהחל תהליך העיצוב. היא רכשה עורות שקנתה מיצרנים וייבואנים מקומיים, החלה לעבוד בביתה בהיקף מצומצם, לפעמים שילבה פרווה או בד, מכרה בעיקר לחברות וחשה אי נעימות כל פעם שהרוויחה משהו. כשהביקוש צמח, הוסבר לה שהתרחבות משמעותה מיתוג. לכן, פנתה לחברים ישנים מעסקי הפרקטים ואז עלה השם TES - ראשי התיבות של שמה באנגלית (ולמרות מה שנדמה, אין קשר ליצירת המופת הספרותית של תומס הארדי). תיק פרנזים מדורג, אחד העיצובים הראשונים שלה, היה ללהיט. במשך ארבע שנים היא החזיקה חנות ברחוב הרכבת במתחם גן החשמל בתל אביב, ובעקבות שינויי התכנון במקום (הריסות ובנייה לפרקים), היא העתיקה את פעילותה למתחם בזל בעיר. בעתיד היא מקווה להתרחב לחנות נוספת, לתיקי גברים ולנעליים.

בינתיים, בחנות בזל, האפופה ניחוח עור משכר והמוארת בקירות לבנים ומרוצפת בעץ כהה, ניתן למצוא על מתלי מתכת דגמים חדשים לצד דגמים מעונות קודמות. תיקי קניות רחבים, תיקי מסמכים מלבניים שטוחים, קלאצ'ים או תיקי כתף. כולם כאחד עשויים עור בטקסטורות מגונות, אשר מעוצבים ללא כל יומרה. ניכר, שמרביתם שימושיים, ומאופיינים בממד גולמי-גס במובן הטוב. מבין החידושים העונה בולט דגם ג'ולי - תיק רבוע בשני גדלים עם רצועת טבעות מתכת מרשרשת. אגב, כמה מן הדגמים פונים ומתאימים גם לגברים. לצד התיקים, גם מוצרי עור שונים כמו נרתיקי דרכון, תגי שם למזוודה, מחזיקי מפתחות, יומנים או בנדנות עור רך. בעקבות היכרות מקרית עם בעלות בוטיק זרות שפסעו אל חנותה, אפשטיין סגל החלה קשרי ייצוא לבוטיקים בדרום אפריקה ושווייץ, כשהייצור עצמו נעשה בשלוש מתפרות בתל אביב.

ולמי מיועד המותג? את הלקוחות של TES ניתן להגדיר כטרנדיים ללא חולשה למותגים מפורסמים, שיש להם יכולת להוציא לפעמים יותר מ-1,500 שקלים על תיק. כן, העלויות אינן עלויות מציאה, אך נתוני איכות, סגנון וייחודיות, מפצים על ההוצאה.

טווח מחירים לדוגמא: 499 - 1,699 שקלים
להשיג ב-Tes, השל"ה 1, מתחם בזל, תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיקי קלאץ' מעטפה: 580 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק 'הובו': 1,890 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיקי איפור: 390 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק קלאץ' מעטפה בכחול עמוק: 1,190 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיקי מסמכים: 690 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק 'ג'ולי' קטן עם רצועת מתכת: 1,090 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
תיק קרולינה מעור של TES. מחיר: 1,890 שקלים. אלעד חזקי, GettyImages
תיק 'קרולינה': 1,890/GettyImages, אלעד חזקי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק 'נינה': 1,650 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וסט עור משולב תחרה: 1,320 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרתיקי דרכון ותגי שם: 190 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יומני עור: 290 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully