וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית השבוע: אווה הרציגובה אז ולתמיד

25.12.2012 / 8:43

לא גיל 40 שמעבר לפינה ולא הריון שלישי יעצרו אותה - אווה הרציגובה, מהדוגמניות הצ'כיות המצליחות אי פעם, היא דוגמא ליופי נצחי שהתעשייה אוהבת ויודעת להעריך

FTV

כמו הולנד, ברזיל ומדינות חבר העמים, גם צ'כיה היא מילת קסם עבור מגלי הפנים החדשות בתעשיית האופנה. למדינה במרכז אירופה אולי אין מוצא לים, אבל יש הרבה יפיפיות עם כל הפיצ'רים הנדרשים והחביבים על כל קובעי הטעם - גובה, עצמות לחיים גבוהות, רגליים ארוכות ויופי טהור.

עם נפילת חומת הברזל בסוף שנות השמונים, החלו להיראות יותר ויותר דוגמניות מארצם של קפקא ופרויד בתצוגות פריז וניו יורק. פאולינה פוריצקובה, קרולינה קורקובה, פטרה נמקובה ואחרות הפכו לדוגמניות על. אבל יותר מכולן, ואולי גם הדוגמנית הצ'כית הכי יפה אי פעם, אווה הרציגובה הצליחה באופן חסר תקדים. היום, בגיל 39, היא עסוקה ומבוקשת ממש כמו בתחילת דרכה בתחילת שנות ה-90. לאחרונה, אגב, היא הודיעה על הריון שלישי.

אווה הרציגובה נולדה בליטבינוב, כפר בצפון-מערב צ'כיה על הגבול הגרמני, לג'ירי ואווה - חשמלאי ומזכירה. כילדה היא הצטיינה בהתעמלות, כדורסל, סקי, אבל רשמה מעט מאוד הצלחות עם בנים. עקב גובהה (1.83 מטרים) היא כונתה "הסיגריה". אחותה לנקה נחשבה לילדה היפה במשפחה. אבל בגיל 16 הכל השתנה. השנה הייתה 1989 והיא ביקרה בפראג. כאן בבירה הקסומה נוצר הקסם. אווה נתקלה בחבר שסיפר לה על תחרות דוגמנות מתוכננת שעורכת סוכנות מטרופוליטן. היא נרשמה, זכתה ושישה חודשים מאוחר יותר מצאה את עצמה עם חוזה דוגמנות מפתה וכרטיס רכבת לכיוון אחד - לפריז. בזכות קמפיין Guess היא הפכה להיות חלק מקבוצה מצומצמת של דוגמניות המוכרות בתעשייה של תחילת שנות התשעים המוכרות רק בזכות שמן הפרטי, כמו נעמי, לינדה וסינדי. קמפיין 'חזיית הפלא' (Wonder Bra) המיתולוגי בו היא נראתה מביטה מטה אל החזייה שלה ומחייכת לצד הסלוגן Hello Boys (תוך פנייה דו משמעית גם ל- Boys וגם לחזה שלה), לא רק סייעה לסנסציה שיצרה חזיית הפוש-אפ הסקסית, אלא גם ביסס את מקומה בצמרת הדוגמנות הבינלאומית.

בהמשך הרציגובה זכתה באינספור קמפיינים לבתי אופנת על ומותגים המוניים יותר, בין היתר בדולצ'ה וגבאנה, ורסצ'ה, דיור, אלברטה פראטי, לואי ויטון, קוואלי, ויקטוריה סיקרט, גאפ ו-H&M.

בסוף שנות התשעים הופיעה בגיליונות בגדי הים של מגזין ספורט'ס אילוסטרייטד ובלוח שנה פירלי. כמו כן, היא כיכבה על אינספור שערי מגזיני אופנה מרכזיים ואפילו נודעה תקופה מסוימת כ'מרילין של שנות התשעים'. את מרבית זמנה היא הקדישה לדוגמנות צילום ועסקה רק מעט בדוגמנות מסלול. היום, על סף גיל 40, היא עדיין מצטלמת נהדר.

ב-1995 היא השיקה קריירה קולנועית בסרטו של ז'אן מארי פואר Les Anges Gardiens ('המלאכים השומרים'), קומדיית פשע לצד ז'ראר דפרדייה. מאז היא הופיעה פה ושם בתפקידים קטנים. ב-1999 אף הוצע לה התפקיד הראשי בסרטו של סטנלי קובריק 'עיניים עצומות לרווחה' אבל היא דחתה אותו עקב ריבוי סצינות העירום. את הכסף הגדול שלה, מכל מקום, היא עשתה מדוגמנות. על פי דיווחים שונים, היא אחת הדוגמניות המרוויחות ביותר בעולם.

חייה הרומנטיים, שלמים ומאושרים ככל שהם היום, ידעו גם מורדות. ב-1996 היא נישאה למתופף בון ג'ובי טיקו טורס המבוגר ממנה בעשרים שנה. לטקס שהתקיים על חוף הים בניו ג'רזי, היא לבשה שמלת גליאנו. בין האורחים היו דונלד טראמפ וכל חברי בון ג'ובי שביצעו עבור הזוג הנישא את הלהיט Always. אבל פחות משנתיים אחר הכל הם נפרדו. מאוחר יותר היא נקשרה לדוגמן קלי ריפי ולמנהל המוזיקלי גיא עוזרי, יליד ירושלים ובן ליורדים ישראלים שהפך לעוזר האישי של מדונה.

הדברים השתנו לטובה עבורה ב-2001 כשפגשה את היזם האיטלקי ג'ורג'יו מרצייה עקב קרקוע טיסה לניו יורק באיטליה. בני הזוג נשארו יחד מאז והם הורים גאים לשני בנים, ג'ורג'יו (חמש) ופיליפ (שנה וחצי). החודש, היא כאמור הודיעה על הריונה השלישי. נראה שהפעם זה אכן יהיה Always.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אווה הרציגובה במגזין ווג איטליה, יולי 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אווה הרציגובה ובעלה ג'ורג'יו מרצייהבגאלת הצדקה ה-21 של אונסק"ו, דיסלדורף, גרמניה, 27 אוקטובר. Andreas Rentz, GettyImages
עם בעלה ג'ורג'יו בזמן הריונה הקודם/GettyImages, Andreas Rentz
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין Hello Boys המיתולוגי של 'חזיית הפלא' מ-1994/מערכת וואלה!, צילום מסך
אווה הרציגובה בתצוגת סתיו/חורף 2003 של אוסקר דה לה רנטה, ניו יורק, 10 פברואר 2003. Evan Agostini, GettyImages
בתצוגת חורף 2003 של אוסקר דה לה רנטה בניו יורק/GettyImages, Evan Agostini
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין אל צ'כיה, מאי 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מוסף העיתון סוף השבוע של סאנדיי טיימס, מאי 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין ES, נובמבר 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין i-D, אוקטובר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין טאטלר, ספטמבר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין ווג איטליה, יוני 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין ווג פריז, אוקטובר 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין ג'נא אנד ג'נט, חורף 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין אסקדה, חורף 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין נומרו יפן, ספטמבר 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין טאטלר, אוגוסט 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין מקס עזריה BCBG, קיץ 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער מגזין מארי קלייר, ינואר 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שער ווג גרמניה, נובמבר 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקמפיין לואי ויטון, קיץ 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך
אווה הרציגובה ובעלה ג'ורג'יו מרצייה בארוחת ערב ולנטינו ותכשיטי שופארד פסטיבל קאן ה-60, קאן, צרפת, 16 מאי 2007. Sean Gallup, GettyImages
עם בעלה ג'ורג'יו בפסטיבל קאן ה-60, מאי 2007/GettyImages, Sean Gallup
  • עוד באותו נושא:
  • דוגמנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully