וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולקציה הראשונה של רשת האופנה החברתית CO.CO

רשת האופנה החברתית החדשה CO.CO, המבוססת על גיוס שותפים רבים והקמת קהילת אופנה, תחשוף הערב את הפריטים הראשונים באירוע מכירה. האם יש עתיד לרעיון קולקטיבי?

הערב (חמישי) יתקיים אירוע המכירה הראשון, שגם יחשוף את הקולקציה הראשונה, של רשת האופנה השיתופית המכונה CO.CO (ראשי התיבות של קולקטיב קולקשן). זהו מיזם שפועל לגייס הון ראשון על פי מודל עסקי קהילתי של חברים-משקיעים, כדי להפוך בעתיד לרשת אופנה מסחרית ורווחית. ניתן להצטרף כשותף למותג על ידי רכישת מנייה בסך 10 אלף שקלים, בתמורה לנתח בשותפות ויכולת להשפיע על מהלכי החברה, מבחירת הפריטים לקולקציות ועד לסוגיות ניהוליות אחרות. בדומה לקיבוץ (למרות שמייסדיו מתנערים מהמושג 'קואופרטיב'), לחברים השותפים – השאיפה היא להשיג 200 שותפים - מובטחת חלוקת רווחים, החזרת ההשקעה על ידי קבלת פריטים בשלוש השנים הראשונות ומוצרים בתנאים מועדפים.

על פי האתר הרשמי, המטרה היא לגייס בתחילה "נשים המעוניינות 'לעשות משהו' בתחום העיצוב והאופנה – ומבינות שעל מנת להצליח נדרש ידע מקצועי והון התחלתי משמעותי" ואת "כל מי שרוצה ומאמין בשיתוף פעולה ועשייה עסקית וחברתית בעלת משמעות עם שכמותו".

מאחורי הרשת, שאמורה בסופו של דבר למכור את מוצריה לקהל הרחב, עומדים מספר יזמים. בצוות הניהול עומדות בין היתר צפרא פרלמוטר, ששמשה בעבר בתפקידי ניהול במותג אורנה לאלו ופולגת ודליה קפוזה, מעצבת הבית לשעבר של קסטרו ומרצה בשנקר. בנוסף, הצטרפה לאחרונה עיתונאית האופנה לשעבר שירה ברויאר, לצד אחרים מתחום האופנה והעסקים.

על פי החזון האוטופי, גם המוצר עצמו שואף לגוון חברתי. מלבד הכוונה ש-200 השותפים ישמשו כשגרירים להפצת הבשורה והמותג עצמו, אחד המושגים החוזרים באתר הרשמי הוא 'חוכמת ההמון' – "מנגנון ליצירת קבוצת מיקוד רחבה בעלת ענין, שתאפשר מיקסום פוטנציאל מכירה של סל המוצרים ותבטיח קולקציה מעודכנת כל הזמן". יחד עם זאת, לצד ייצור של קולקציה רחבה, שתשלב בין עיצוב עדכני לפוטנציאל מסחרי, הכוונה היא לשווק את הפריטים במודל משולב, שיכלול בעתיד חנויות פיזיות וחנות מקוונת, שתאפשר גמישות רחבה יחסית בכל הקשור למדידת הפריטים, לרכישתם ולהחזרתם.

למרות שטעימה ראשונה ממוצרי האופנה של המיזם תיחשף כאמור הערב, במקום המתפקד כחלל התצוגה והניהול של הרשת, היזמים שומרים על שתיקה ופועלים כעת להשקה שקטה. על פי מידע שאינו רשמי, למרות שהאירוע פתוח לקהל הרחב, עיקר הפריטים שיוצגו הערב יינתנו לשותפות הראשונות, על פי בחירתן המוקדמת כחלק מקונספט החזר ההשקעה. בנוסף, מעצב האופנה לגברים יוסי קצב, מהמותג Sketch, יעמיד פריטים למכירה.

בעידן המבוסס על אופנה מהירה וצרכנות בלתי נשלטת, השאלה שעתידה להתברר בעתיד היא האם מודל כזה מסוגל לשרוד השקעות שנעשו מתוך עניין כללי באופנה, תחום תובעני ודינאמי במיוחד. ניהול מותג עם 200 חברים, במיוחד בתחום עתיר טעמים, עשויה להיות משימה לא פשוטה, גם אם יש לו דירקטוריון האמון על התפעול השוטף. משום שאין דבר קשה יותר, מלקלוע לטעמו של ההמון.

קהילת סלוניקי 7, נאות אפקה. 18:00 - 21:30. טווח מחירים: 300 - 700 שקלים. האירוע פתוח לקהל הרחב. למידע נוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully