וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועדפים 2: כל מה ש-IT

15.1.2013 / 10:54

טור שני במדור שמציג את כל מה שנכנס לרשימת המועדפים שלנו בשבועיים האחרונים - מטעימה של אופנה צרפתית, דרך נעליים מקומיות ועד פיד אינסטגרם שאי אפשר להפסיק לרפרש

קולקציית קדם-סתיו 2013 של סלין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יופי הנעוץ בדיוק מחמיר של פרופורציות. קולקציית קדם-סתיו 2013 של סלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לירוי שופן, עורך וואלה! אופנה:

הפעם ההצעה היא למעשה הזמנה להתבוננות. לכאורה, קולקציית קדם-סתיו 2013 של סלין, שנחשפה בשבוע שעבר, שנכנסה היישר לרשימת המועדפים האישית, לא כוללת שום רעיון יוצא דופן; פלטת צבעים מונוכרומטית, שילובים בין כהה לבהיר ולא מעט פריטים מחויטים. אבל דווקא בגלל זה, העונג שהיא מזמנת כפול – היא מפתיעה מבלי שהיא מתכוונת לעשות כן. היופי הגדול נעוץ בדיוק המחמיר של הפרופורציות; כל קו מכפלת מחושב בצורה כפייתית כמעט והיחסים שמתנהלים בין הפריטים השונים ראויים להערצה. מעילים גבריים שמסתיימים סנטימטרים ספורים מהרצפה, שנלבשים עם חצאיות פליסה בקו השוק או מכנסיים רחבים, מעניקים את אותה תמירות אגבית, כשמנגד חגורות ענק מכושפות מוסיפות ממד אגדי להתנהלות הכללית. זהו מקרה קלאסי של ספר מתח איכותי; קל לקרוא אותו, אבל הרושם שהוא מותיר גדול בהרבה משורת הסיום ומגילוי זהותו של הרוצח.

הספר Andy Warhol Drawings, אוסף עבודותיו של האמן משנות ה-50

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"'אוסף קפריזי' מעבודותיו של וורהול בשנות ה-50 ערב מהפכת הפופ-ארט". עטיפת הספר Andy Warhol Drawings/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוני ודנאי, כתבת וואלה! אופנה:

לתאר את אנדי וורהול רק במספר משפטים זו רדוקציה שהיא בגדר חטא, אבל במשפט מסכם יחיד אפשר לקבוע כי קשה לדמיין איך הייתה נראית התרבות שלנו כיום בלעדיו. וורהול, נסיך הפופ-ארט, הוא אמן חדשני בהרבה מובנים. הוא זה שיצר תרכובת קוסמית של אמנות, אופנה, מוזיקה, קולנוע; הוא שהפך את סמלי הצריכה שלנו למראה כואבת שמנציחה את קידוש המותג; וכמובן הוא זה שהיה אחראי בין היתר ליצירת עטיפת אלבומם של הוולווט אנדרגראונד, מהעטיפות המפורסמות בעולם. וורהול אמנם כבר לא בין החיים, אבל זה לא מה שמנע מהוצאת הספרים 'כרוניקל' מסן פרנסיסקו להוציא לאור לאחרונה את 'Andy Warhol Drawings', ספר המציע שלל איורי אופנה, ציורים והדפסים אמנותיים מאת וורהול, או כפי שהם מכנים זאת - 'אוסף קפריזי' של עולמו הפנימי של בשנות החמישים, ערב מהפכת הפופ-ארט וטרם הפיכתו לאגדה. בונוס נוסף הוא המחיר. סכום סמלי של כ-65 שקלים עבור פיסת אוצר שכזו, נשמע כל כך הרבה יותר אטרקטיבי מעוד חולצה בסייל או עוד זוג נעליים שאנחנו לא צריכים באמת.

להשיג באתר asos. מחיר: 11 פאונד. המשלוח חינם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תערוכת David Bowie is במוזיאון ויקטוריה ואלברט, לונדון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיויד בואי בעיצוב של קנסאי ימאממוטו מסיבוב ההופעות Aladdin Sane של שנת 1973/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפרת בראשי, עורכת וואלה! בית ועיצוב:

הוא נודע כ'זיקית הרוק'נרול' ובקרוב יזכה לתערוכת רטרוספקטיבה לכבודו במוזיאון 'ויקטוריה ואלברט' שבלונדון. דיוויד בואי, הכוכב הבריטי שסיגל לעצמו לוק עם בלורית כתומה, צללית סגולה ולבוש תיאטרלי, נחשב לאחר האמנים החלוצים ואייקון תרבות כבר מזה עשורים. התערוכה תבחן מגוון של שיתופי פעולה שהיו לו עם אמנים ומעצבים מתחומים שונים כגון, אופנה, גרפיקה, תיאטרון, עיצוב, אמנות וקולנוע. יוצגו בה כ-300 פריטים שיאוגדו לראשונה, בין היתר גם כתבי ידו, תלבושות מקוריות, צילומים, קליפים, עיצובי סטים ועבודות אמנות שנעשו במיוחד לאלבומיו וחושפים אבולוציה של רעיונותיו היצירתיים. למקרה שאתם בלונדון בחודשים הקרובים, מומלץ לעשות אטנדינג לתערוכה הייחודית הזו.

תערוכת David Bowie is
23 במרץ – 28 ביולי, 2013. מוזיאון ויקטוריה ואלברט, לונדון.

נעלי הברבור של שני בר: גרסת הקיץ וגרסת החורף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מניחה אותן תמיד בסמיכות. שיקוננו". נעלי הברבור של שני בר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נאוה סילוורה כתבת-עורכת בוואלה! אופנה:

הן משלבות שלושה גוונים שאני לובשת בקביעות: קרם, שחור ואדום. האדום הוא אמנם כתם קטנטן, אבל מספיק בולט להתאים לאדומים העזים של הלק והשפתון שלי. לכאורה, מדובר בעוד עיצוב נעליים תל אביבי טיפוסי; עור איכותי, עקבים בגובה בינוני וגזרה פרקטית-אופנתית לכל היום, אבל מבט מעמיק קצת יותר מגלה עיצוב מקורי-גאוני; ברבור שחור, מעוגל עין ואדום מקור שט לו בצד. מתוקות לא פחות מנטלי פורטמן ויפיפיות ממש כמו הדבר האמיתי, נעלי הברבור של שני בר, הן אחת מרכישות האופנה המוצלחות שלי אי פעם. לאחר שימוש אינטנסיבי בגרסת הקיץ (עם הפיפ-טואו), קניתי לי גם את גרסת החורף, ואני לא יודעת את מי אני אוהבת יותר. אני מניחה אותן תמיד בסמיכות. שיקוננו. מה שבטוח, הן תמיד יישארו יחד אתי - הברבור הוא בעל חיים מונוגמי.

להשיג בחנויות המעצבת בתל אביב: דיזנגוף 151; מקווה ישראל 3.

בלוג האופנה והאינסטגרם של לי אוליביירה (Lee Oliveria)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים מסוגננים שלבשו משהו שכדאי לצלם, לכתוב עליו הביתה או לרכוש". מתוך הבלוג של לי אוליביירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדר ריכטר, מנהלת ערוצי הלייף סטייל בוואלה!:

הבלוגר לי אוליבריה (Lee Oliveria) מתמצת את מהותו בעמוד הפתיחה שלו באינסטגרם (leeoliveira): "פשוט בלוגר של אופנת רחוב. סידני, לונדון, מילאנו, פריז וניו יורק. בואו לקבל השראה דרך התמונות שלי". היענות להזמנה הזו, תישא אתכם אל מקומות מרוחקים, מחוץ לגבולות האופנה של תל אביב ומעבר להרי הדימיון. אוליבריה מסתובב העולם ומצלם אנשים מסוגננים שלבשו משהו שכדאי לצלם, לכתוב עליו הביתה או לרכוש. כאלו שהיו נועזים, מעניינים וחדשניים מספיק כדי להיות מתועדים.

האינסטגרם הוא רק טעימה זמינה מהבלוג של אוליבריה. מי שעסק בעבר בקניינות אופנה והפך צלם חובב, ייסד בלוג ב-2010 בשאיפה לתעד את הדמויות המרהיבות שלכדו עיניו בדרכי האופנה. היום צילומיו מתפרסמים במגזינים ועיתונים מרכזיים כמו ווג, מארי קלייר והניו יורק טיימס. השיקגו טריביון הגדיר אותו כאחד מהמשפיעים העיקריים על אופנת הרחוב. מומלץ להציץ רגע אחרי המקלחת ודקה לפני שפותחים את הארון.

נעלי קליגולה חצאיות-שטוחות של קליגולה מחורף 2012/13

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמו מסע בזמן אל נעלי הלקה של הילדות". נעלי קליגולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאיה אשר, כתבת וואלה! אופנה:

מה שאטרקטיבי בנעליים החצאיות-שטוחות של קליגולה מקולקציית החורף הנוכחית, הוא בעיקר הצבע. מדובר בכחול עמוק ומבריק שנותן לנעליים מראה אלגנטי, ושלוקח כמו במסע בזמן אל נעלי הלקה של הילדות. הנעליים מזכירות את נעלי האוקספורד, שאותן ניתן למצוא כמעט בכל מקום, אך העיצוב שלהן הוא בכל זאת שונה. לנעליים מראה מעט גברי, אך השרוכים בצד מעדנים אותן, הן משתלבות נהדר עם שמלה או חצאית וגרביונים בצבעים חורפיים כמו סגול, שחור ואפור, ומסוגלות לשדרג את הלוק הפשוט של ג'ינס וחולצת טי. והכי חשוב - הנעליים מאוד נוחות ונמכרות כעת בחנויות בהנחה.

מחיר: 249 במקום 349 שקלים. להשיג ברשת חנויות קליגולה ברחבי הארץ.

שידת ארגזי היין של אבישי ששון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קצת יותר ממעמד למנורת לילה ולמשקפי קריאה". שידת ארגזי היין של אבישי ששון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גרדה גלזר, כתבת וואלה! אוכל:

קל לקחת רהיט ויומיומי כמו שידת לילה כמובן מאליו. למעשה, דווקא בגלל החשיפה התכופה, כיף לשדרג את הרהיט הזה למשהו קצת יותר ממעמד למנורת לילה ולמשקפי קריאה. שידת הלילה השיקית של המעצב התעשייתי הצעיר אבישי ששון מפיחה חיים חדשים בחדר השינה וגם בארגזי יין ישנים. מסתבר שחומר גלם פשוט מסוגל, עם קורטוב טאץ', להפוך לסינדרלה דקורטיבית עם נוכחות. את הקסם יוצר ששון עם פרזול מיציקת פליז, גימור מט ורגליים ששימשו בעבר כידיות דלתות. והקסם לא פג בחצות. בעידן ההרכבה שבו רהיטים נזרקים לפח עם כל כניסת שותף חדש, אין לבטל את הערך המוסף שבחפץ שרק משתבח עם השנים, כמו יין טוב.

שידת לילה של אבישי ששון. 40*40*40; מחיר: החל מ-2,300 שקלים, תלוי בגימור. להשיג באתר המעצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully