וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולצ'ה וגבאנה לכלא?

17.1.2013 / 14:00

צמד מעצבי העל האיטלקים מסובכים עד הצווארונים המעוצבים - בית משפט במילאנו יחליט בחודש הבא בעניינם בהמשך להעלמות מס ותמלוגים לכאורה בגובה של יותר ממיליארד דולר

מעצבי האופנה סטפנו גבאנה (משמאל) ודומיניקו דולצ'ה במסיבת מגזין 'דיטיילס' במלון בולגרי, מילאנו, יוני 2012. Harold Cunningham, GettyImages
מסובכים יותר מתמיד. סטפנו גבאנה/GettyImages, Harold Cunningham

שבוע אופנת הנשים במילאנו ייפתח כמתוכנן בפברואר הקרוב, אבל לא בטוח שצמד מעצבי בית אופנת העל האיטלקי דולצ'ה וגבאנה יצעדו על המסלול בתום תצוגת הקולקציה שלהם. למעשה, לא בטוח שהשניים, מן המרכזיים בתעשיית עיצוב האופנה האיטלקית היום, יהיו אנשים חופשיים. מגזין 'פורבס' מדווח כי עורכי הדין של סטפנו גבאנה ודומיניקו דולצ'ה פועלים במרץ כדי להגיע להסדר כלשהו עם רשויות המס באיטליה ולהשאירם מחוץ לכלא.

בדצמבר האחרון, לאחר ארבע שנות חקירה, השניים הפועלים במשותף מזה 28 שנים, הועמדו לדין באשמת העלמות מס. בהחלטת בית המשפט במילאנו הם זוכו, אולם בית המשפט העליון של איטליה הפך את ההחלטה על פיה.

במסגרת שלושה דיונים שיתקיימו החודש וגם בחודש הבא, שופט במילאנו ישמע מפקידי מס איטלקים ועדים אחרים, האשמות בדבר העלמות מס בגובה של יותר מחצי מיליארד דולרים ותמלוגים בגובה של יותר ממיליארד דולרים, במסגרת עסקת מכירת תת המותג שלהם D&G ב-2004 לחברת החזקות שהקימו בעצמם בלוקסמבורג, במטרה לחמוק מתשלום מיסים במולדתם. אם יימצאו אשמים, השניים עלולים לרצות עונש מאסר של חמש שנים ולשלם קנס גבוה.

דולצ'ה (54) וגבאנה (50) מכחישים כל ביצוע עבירה. "מצפוננו נקי", אמר גבאנה ליומון האופנה wwd כשפסק הדין שזיכה אותם בוטל ב-2011. "ההחלטה בידי אלוהים... אנו מעמידים פנים שכל זה לא קרה ולא חושבים על זה כל יום". דולצ'ה מצידו הוסיף: "מחר הוא יום חדש".

מאז שנפגשו השניים באמצע שנות השמונים בסדנת עיצוב נעליים במילאנו, הם בנו אימפריית אופנה משגשגת. בית האופנה הנושא את שמם דיווח על הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ב-2012. לפי הערכה של מגזין 'פורבס', כל אחד מן השניים, לשעבר שותפים לחיים שממשיכים לקיים שותפות עסקית, שווה קצת יותר ממיליארד דולר. קונספט החיים הטובים, הפזרנות, הגודש והפאר המלווה את עבודתם, מצא לו אוהדים רבים במהלך השנים. הם גם התחבבו על כוכבות הוליוודיות שנוהגות ללבוש דולצ'ה וגבאנה בקביעות בפרמיירות וטקסי פרסים. ההחלטה למכור את הליין העממי יותר שלהם D&G, (אם ג'ינס ב-1,500 שקלים נחשב עממי) נבעה מן השאיפה להתרכז בליין היוקרה, הידוע פשוט כדולצ'ה וגבאנה. בהתאם, הם הציגו לראשונה בספטמבר שנה שעברה קולקציית הוט קוטור ראשונה אשר זכתה לביקורות מהללות. ייתכן מאוד שהם יכללו ברשימת המיליארדרים השנתית הבאה של 'פורבס' העתידה להתפרסם במרץ הקרוב. איפה השניים יישמעו על כך? לא ברור.

קולקציית קיץ 2013 של דולצ'ה וגבאנה במילאנו. AP
את הקיץ הבא יעצבו בתא מאסר? דולצ'ה וגבאנה לקיץ 2013/AP
מעצבי האופנה דולצ'ה וגבאנה עם מוניקה בלוצ'י (מימין) וביאנקה ברנדוליני (משמאל) בטקס פרסי 'גבר השנה' של מגזין GQ, לונדון, ספטמבר 2012. Ben Pruchnie, GettyImages
יבואו לבקר? פרזנטוריות בית האופנה ביאנקה ברדוליני/GettyImages, Ben Pruchnie

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully