וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן קאמבק: גליאנו מתחרט, מתנצל ומקבל הזדמנות

20.1.2013 / 18:26

מעצב דיור שהודח מתפקידו לפני כשנתיים, לאחר שהואשם והורשע בעבירות אנטישמיות, התנצל, הביע וחרטה וכעת חוזר לעבוד אצל אוסקר דה לה רנטה

ג’ון גליאנו באירוע קרן CFDA ומגזין ווג, ניו יורק, 17 נובמבר 2008. Scott Gries, GettyImages
חקר וקרא על אנטישמיות. ג'ון גליאנו/GettyImages, Scott Gries

לאחר שנתיים של אבטלה שלא מרצון, נידוי שקט ואף ביטול אות "ליגיון הכבוד" הצרפתי שלו על פי החלטת נשיא צרפת, נדמה היה שג'ון גליאנו סיים סופית את הקריירה שלו בעולם האופנה. כזכור, מי שנחשב שנים לכשרון על בתעשיית אופנת העל, הודח מתפקידו כמנהל הקריאטיבי של דיור בהמשך להתפרצות אנטישמית בבית קפה פריזאי שתועדה בווידאו חובבני שהופץ ברשת, ופוטר גם מן המותג הנושא את שמו.

העובדה שהיה שיכור כלוט, לא סייעה לו לחמוק מגינוי והוקעה. מלבד כמה אוהדים מושבעים בעולם האופנה, הוא הפך למוקצה ומבוזה והורשע בבית משפט בפריז בשני סעיפי "עלבון ציבורי המבוסס על מוצא" - עבירה פלילית בצרפת.

אבל על פי דיווח ביומון האופנה wwd, אוסקר דה לה רנטה, ממעצבי אופנת העל המרכזיים בעולם היום, הושיט יד לגליאנו במטרה לסייע לו לשוב למסלול יצירתי ויאפשר לו לעבוד בסטודיו שלו, תוך שלילת הרעיון שגליאנו יירש את מקומו עם פרישתו. "ג'ון ואני מכירים מזה שנים רבות ואני מעריץ גדול של כשרונו, אמר דה לה רנטה ל-wwd. "הוא עבד הרבה וקשה על הישיגיו ואני שמח להעניק לו הזדמנות לשוב את עולם האופנה ולהתאקלם שוב במקום בו הוא היה כל כך יצירתי". כך נראה שמעבר להקצאת סביבת עבודה לגליאנו, מדובר בתמיכה והבעת אמון גלויים.


גליאנו מצידו הודה: "אני אלכוהוליסט, אבל אני בטיפול בשנתיים האחרונות. מספר שנים לפני ההתפכחות שלי, שקעתי בשיגעון שנבע ממחלת האלכוהול. אמרתי ועשיתי דברים שהכאיבו לאחרים, במיוחד מן הקהילה היהודית. הבעתי את צערי באופן פרטי וציבורי על הכאב שגרמתי ואני ממשיך לעשות זאת. אני מחוייב לכפר על מעשיי בפני כל מי שפגעתי בו".

המהלך החדש של גליאנו נתמך בידי 'הליגה נגד השמצה' (ADL), ארגון אמריקאי הפועל נגד השמצות העם היהודי אנטישמיות, גזענות ואנטי-ישראליות. "מר גליאנו פעל נמרצות לשינוי תפיסת עולמו והקדיש זמן ניכר למחקר וקריאה על עוולות האנטשימיות", אמר אברהם ה. פוקסמן, ראש הליגה. "במהלך מסע ההחלמה שלו, הוא נפגש עימנו פעמים רבות והביע אחריות מלאה על הצהרותיו בעבר וכעת הוא מבין שלדברים הללו אין מקום בחברה שלנו".

פוקסמן אף רמז שייתכן שגליאנו ישמש כדובר נגד "אנטישמיות, אי סובלנות וגזענות". במקביל, כמה דמויות מרכזיות בעולם האופנה, כמו מעצבי אופנת העל האיטלקים ג'ורג'יו ארמני וסטפנו גבאנה והמנהלת הקריאטיבית בווג האמריקאי גרייס קודינגטון, הביעו את תמיכתם בגליאנו ואת תקוותם שהוא ישוב לעצב שוב.

ככה התגלגלה הפרשה:
ג'ון גליאנו תוקף זוג בפריז
ג'ון גליאנו אוהב את היטלר
ג'ון גליאנו פוטר מבית כריסטיאן דיור

ג'ון גליאנו מתייצב לפתיחת משפטו, פריז, 22 ביוני 2011. Thibault Camus, AP
ג'ון גליאנו מתייצב לפתיחת משפטו, פריז, 22 ביוני 2011/AP, Thibault Camus
שרלוט די קליפסו בתצוגת הוט קוטור אביב/קיץ 2010 של דיור בפריז, ינואר 2010. Pascal Le Segretain, GettyImages
דיור לאביב/קיץ 2010, מיצירות הקוטור האחרונות של גליאנו בבית אופנת העל הצרפתי/GettyImages, Pascal Le Segretain

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully