וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה שגדולה מהבגד: פרויקט ולנטיינס מיוחד

14.2.2013 / 8:19

תשעה מעצבים מקומיים פותחים את הלב ומציגים את ההשראות האהובות ביותר, אלו שמשנות להם את החיים. פרויקט מיוחד ובלעדי לרגל ולנטיינס, שמתחיל בסרז' גינזבורג ומסתיים באמן ג'וזף בויס

ולנטיינס הפך לסימבול הרשמי של המילה 'אהבה', אך כמו בחיים האמיתיים, האהבה פנים רבות לה. תשעה מעצבים מקומיים פותחים את לבם לכבוד חג האהבה וחושפים את מוקד ההשראה האהוב עליהם בפרויקט בלעדי ומיוחד לוואלה! אופנה.

אביבית זילברמן - פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
אביבה זילברמן והאהבה לסרג' גינזבורג/נמרוד סונדרס

"מוזיקה משפיעה עליי באופן מיידי. מצב הרוח שלי משתנה והמילים והמנגינה שאני שומעת יוצרים עולם חדש שמאוד קל לי לפסוע בו, לפנטז, להתנתק מהמציאות ולדמיין את החיים בתוכו. הדבר הראשון שאני עושה כשאני מתעוררת בבוקר הוא להדליק מוזיקה. יש בה משהו שמחייה אותי, שעושה לי לרקוד מבפנים ושמחבר אותי לעצמי. בתהליך היצירה שלי, למוזיקה יש הרבה מקום. היא התפאורה לסיפור ולדמויות שאני יוצרת, היא מצליחה להחדיר קצב ותנועה אל הבד. לסרז' גנסבורג יש מקום מיוחד עבורי בכל העולם הרחב הזה של הצלילים והמנגינות. למילותיו אני מקשיבה הכי הרבה וכנראה הוא גם היוצר שמשפיע עליי יותר מכל. הוא מכלול של רבדים שמצליחים להשאיר אותי מהופנטת: הוא לא מפחד מהחיים ומביא את עצמו אליהם בדיוק כמו שהוא, ללא פחד וללא מעצורים. הוא יוצר שהמציא את עצמו בכל פעם מחדש וחקר סגנונות חדשים שהקדימו את זמנו. הוא יצר מוזיקה שאני מאוד אוהבת, שמרגשת ומפעילה אותי, ולא משנה כמה פעמים כבר הקשבתי לה".

- מעצבת האופנה אביבה זילברמן -

אילת הרמל ואפרת לוין "אלף אלף" - פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
אלף אלף והאהבה לאייקון של הלב/נמרוד סונדרס

"ההתעסקות שלנו בתור מעצבות היא באייקונים שמתעסקים בצורה שיש בה משמעות. כלומר, לא בצורה מופשטת, אלא בצורה שהיא אייקון. במקרה הזה לב. תמיד מעניין אותנו לקחת סמלים, אייקונים וקלאסיקות ולתת את נקודת המבט והפרשנות שלנו, שיוצרת התייחסות מחודשת. בקולקציה הבאה אנחנו הולכות לעשות מיני קולקציה שיהיו בה לבבות. האופן שבו אנחנו מתכוונות לשחק עם האייקון הזה, הוא בעצם העניין – צורת ההגשה שלנו. מה שאנחנו נעשה איתו אולי עשו אותו אלף פעם והוא כבר משומש, אבל אפשר תמיד להמשיך לשחק איתו. עיצוב אופנה הוא משהו מאד אינטואיטיבי. אנחנו מעצבות בגד והבחירות שלנו בסופו של דבר מסתמכות על אינטואיציה ולא על ידע שכלתני ומבוקר. לא משנה מה ההשראה שאנחנו עובדות איתה, למדנו לסמוך על הלב. כמו שהביטוי אומר "the heart knows".


- אפרת לוין ואילת הרמל, למותג האופנה 'אלף אלף' -

ברכה בר און-פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
ברכה בר און והאהבה לבתה רוני/נמרוד סונדרס

"בזכות הבת שלי, רוני, אני נשארת צעירה לנצח, בעיצובים שלי ובכל דבר אחר. אני מאוד אוהבת להיות בחברתה, לראות איך היא מתלבשת וממה היא מתלהבת. היא באמת מקור השראה עבורי".

- מעצבת האופנה ברכה בר און -

אדם גפן-פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
אדם גפן והאהבה לטחנת הרוח ברחוב רבי חננאל בתל אביב/נמרוד סונדרס

"תחנת הקמח נמצאת ממש קרוב גם לסטודיו וגם לבית שלי, כך שאני עובד לידה הרבה. היא האובייקט האורבני המושלם - מבנה בטון גבוה ומלבני, עם ארובות ודודים העשויים מתכת חשופה. זה מקום שמשתווה לטירה רדופת שדים בשילוב עם הסרט "מטרופוליס" של פריץ לאנג. אבל הוא גם מקום ישן ולכן מתקלף ומשתנה, עם תוספות בנייה והרבה אופי. אני שואב השראה מכל האיזור הקרוב, מהארכיטקטורה, תנאי השטח והתכלות החומר. זו הדוגמא הכי משמעותית של התחושה הזו שאני מקבל מהמבנים באיזור".

- מעצב האופנה אדם גפן -

עודד ארמה - פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
עודד ארמה והאהבה לאבי המודליסט/נמרוד סונדרס

"אבי מורדיאן הוא מודליסט שעובד איתי על פיתוח הדגמים לקולקציה. הכרתי את אבי (73) בראשית 2010, כשהעסק שלי היה בחיתוליו. אני אוהב את המסירות המקצועיות והאכפתיות שלו. אדם חם ותענוג לעבוד איתו. הוא מעורר השראה בעיניי".

- מעצב הנעליים עודד ארמה -

מאיה בש - פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
מאיה בש והאהבה לאנטומיה האנושית/נמרוד סונדרס

"כל קולקצייה מקבלת השראה משל עצמה בהתאם לסקרנות שמתעוררת אצלי, אולם הקו המנחה של ההשראות היא התייחסות לאנטומיה של הגוף, ובמיוחד האנטומיה של הגוף בתנועה. הכוונה היא התייחסות למפרקים השונים בגוף – ברכיים, כתפיים, עמוד השדרה, מבנה העצמות וכמובן השרירים. בקולקציות זה בא לידי ביטוי בהזזת תפרים, גזרות ייחודיות המתייחסות לדוגמה למפרקי המרפק עם שרוול מתעקל, או מכנסיים המתייחסים למפרק הברך בתנועת קיפול".

- מעצבת האופנה מאיה בש -

חגית ויטמן - פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
חגית ויטמן והאהבה לצעצועים ישנים/נמרוד סונדרס

"אני אוספת צעצועים ישנים כבר מגיל 14 או 15. אני הולכת לשווקים במטרה למצוא את הצעצוע בו אני חושקת, זו פעולה שמאוד מרגשת אותי ומעניקה לי השראה. אוסף הוא משהו שמעולם לא נגמר ולכן אף פעם לא ממוצה. אין לו סוף".

- מעצבת האופנה חגית ויטמן, למותג האופנה 'פישנדג' -

גדי אלימלך - פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
גדי אלימלך והאהבה למדלן ויונה/נמרוד סונדרס

"מדלן ויונה היא אחת המעצבות הכי מעוררות השראה בעיניי. אני מאוד מתחבר לאישה שהיא עיצבה עבורה, לגזרות הנשיות, לתחכום ולפשטות יחד, ולחשוב שזה היה לפני כל כך הרבה שנים. בספר רואים את הנאיביות והתמימות לצד גאונות נדירה".

- מעצב האופנה גדי אלימלך -

נועם צוקר ומיכאל ספרר "אווה מנדלבאום" - פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
אווה מנדלבאום והאהבה לג'וזף בויס/נמרוד סונדרס

"השראה משמעותית לקולקציית החורף הנוכחית, והשראה בכלל עוד מתקופת הלימודים ב'בצלאל', הוא האמן הגרמני האיקוני ג'וזף בויס שפעל באמצע המאה שעברה. חלק ניכר מהקריירה האמנותית שלו סבב סביב סיפור שנוי במחלוקת על נפילתו בשבי כטייס במלחמת העולם השניה, ומציאתו על ידי שבט טטארי אשר עטף את גופו בשומן חיות ובבד של לבד (felt), וכך הציל אותו. מסעותיו הרוחניים והחומריות שהייתה נוכחת בכל עבודותיו היוו את נקודת הפתיחה לקולקציה שלנו, ובאו לידי ביטוי במיוחד בשימוש של חומרי צמר ולבד".

- נועם צוקר ומיכאל ספרר, למותג האופנה 'אווה מנדלבאום' -

הפקה: חגית ברק
פיתוח קונספט: לירוי שופן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully