וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקיץ תמיד הכל יותר סקסי": סקץ' לקיץ 2013

לירוי שופן

18.2.2013 / 0:52

אין פריטים שחורים בקולקציה, החולצות הקצרות עשויות מעור דקיק והדוגמן בקטלוג העונתי עירום - קולקציית הקיץ של סקץ' מצליחה להבהיר מדוע מדובר במותג מיוחד בנוף המקומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקיץ תמיד הכל יותר סקסי. סקץ' לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תמיד בקיץ הכול יותר סקסי", מציין כבהערת שוליים אגבית מעצב אופנת הגברים יוסי קצב, בזמן שהוא בוחן פעם נוספת תמונה בקטלוג הקיץ של המותג סקץ', בה מתנוסס לראווה גופו העירום ונוטף המים של אחד משני הפרזנטורים העונתיים. הגוף החשוף אמנם מספק פאוזה מחויכת, אולי גם מעט ייצרית, מרצף הבגדים המופיעים בשאר העמודים בחוברת הדקה, אולם מסתבר שיש לו נימוק העולה בקנה אחד עם הקולקציה עצמה.

"העונה בחרנו להתמקד בציורים של דיוויד הוקני", מספר קצב, וגם מי שאינו מכיר את מקבץ העבודות של הוקני, יכול לנחש בקלות יחסית שנקודות ההשקה בין שתי היצירות עוברות דרך סדרת ציורי בריכת השחיה התכלכלים של הצייר הבריטי-אמריקאי, בין אם מדובר ב'ספלאש הגדול' או תמונות ריאליסטיות של גברים מעורטלים השוחים בתוך מים צלולים.

הוקני - וקצב, שמכיר את עולם האופנה הכרות גדולה, בוודאי מודע לכך - הוא אחד האמנים המצוטטים בעולם האופנה. בין היתר, אם להצביע על מקרה אחד מיני רבים, נעשה בו שימוש כמושא השראה באחת הקולקציות האחרונות של בית ג'ון גליאנו.

מצד אחד, ישנן כל הסיבות הברורות מאליהן, הדוחפות מעצבים לחקור את עולמו של הצייר – האסתטיקה החריפה, המבהיקה בניקיונה; הארוטיקה המרומזת (שוות ערך, למשל, לתחושת החרדה העולה מציוריו של אחר, אדווארד הופר); או קשת הצבעים התכלכלים, שנעשתה עם השנים לאיקונית כל כך. מצד שני, יש גם את דמותו של הוקני עצמו, במשקפיו העגולים וחזותו המשכילה-מסוגננת, שמשמשת כר פורה לפרשנויות. ומצד שלישי, כערך מופשט פי כמה, יש את ניחוח החופש הגדול, חסר גבולות וחסר טרדה, העולה שוב ושוב מתוך יצירותיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מציורי הבריכה של דיוויד הוקני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקסטורות מוחשיות מול טקסטורות ויזואליות. סקץ' לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אם הקולקציה משופעת בצבעים בהירים, נדמה שדווקא הסעיף האחרון – החופש הספציפי להוקני – הוא שהשפיע יותר מכל על האוסף הנוכחי של קצב, החמישי במספר מאז ייסד את מותג הגברים הזה. כל פרט בו זועק חירות ואור שמש בהיר, וכאשר מציבים את פריטי הקיץ לצד העיצובים מהחורף האחרון, שהיו כה כהים וכה נוקשים במבעם, אפשר להבין את השינוי הגדול שהתחולל אצל המעצב, שעד כה זוהה עם בגדים מינימליסטיים ואולטרה-מודרניים, לעיתים מרוסנים מידי, הזרועים בדיטיילים קטנים.

"זו הפעם הראשונה שאין שחור בקולקציה של סקץ', ואין כמעט בדים חלקים'", סיפר קצב. מסתבר, שההכרעה הסגנונית הזו הייתה לחלוטין מודעת. "בתכנון הראשוני של הקולקציה היו כמה פריטים שחורים, אבל כשהגענו לשלב ההזמנות מול המתפרות בפורטוגל, ביטלתי את כולם ברגע האחרון". מדוע? "קצת התעייפתי מבדים חלקים. ולגבי השחור – הרגשתי שכל העונה הזו מוצפת בטרנד השחור-לבן, ואת זה כבר עשיתי בעונות הקודמות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריגי קיץ שמזמנים נגיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחרור הגדול לא גרם לשפה של סקץ' ללכת לאיבוד, אלא דחף אותה למצוא דרך חדשה, לאחר שזו הקודמת הגיעה לכדי מיצוי. ואכן, במקום בגדים שנעוץ בהם דוק של אופי משרדי ופרקטי, הקשור לגזרות המחויטות שקצב נוהג לרקוח ולניקיון שאפיין את המותג, אלה הם הפעם בגדים מלאים בעומק, בעלי טקסטורות ויזואליות ומוחשיות. לצד הצבעוניות המפודרת, של צהבהבים, ורודים ותתי גוון של אדמה, נעשה שימוש נרחב בתערובות פשתן, כמו במכנסיים משובצים בעדינות, באריגים בדוגמת אידרת דג מעודנת או בדוגמאות של פסי רוחב, הנקשרים לאחת המגמות המשמעותיות באופנת הגברים לקיץ הקרוב. בהתאם, חלק גדול מהעיצובים מזמן נגיעה. סריג קיץ בגימור 'פיקה' משובץ או בטורקיז, שיש להם מפתחי צוואר עמוקים, מוגשים עשויים מעט ורפויים, מכובסים בנינוחות משכרת. דומה לעניין גם חולצה מכופתרת בהירה, שצווארונה מעוגל וקטנטן, שנגזרה מבד שנהבי המנוקד בפצפוצי צבע אמורפיים.

החופש הזה, שנגזרת ממנו אותה אווירה מינית שרק לוח זמנים פנוי יכול לחולל, איפשר בסופו של דבר למעצב גם להרחיב את המנעד. חלק מרעיון הטקסטורות תורגם לשורה של פריטים עשויים עור הפוך ודקיק, המדמה ברק קטיפה אטום, רק בתוספת בלתי מבוטלת של יוקרה מגרה. חולצת טי בגוון קינמון, סוויטשרט קפוצ'ון בצבע קרמל כהה, ובלייזר קצר בצבע ירוק-אפור, מוכיחים לא רק שזו הקולקציה המגוונת ביותר של סקץ' עד כה, אלא שהיא חוצבת – באמצעות טעם שמשתלב כעיקרון עם הזרם הקלאסי באופנה - קטגוריה חדשה בשוק הגברים בארץ; יש בה כעת, באופן מובהק מבעבר, מה שאין לאחרים. זהו שיעור ביצירת ערך מוסף.

הייתה זו בחירה נכונה להציג את הקולקציה באמצעות מיצג של 14 דוגמנים, הפזורים בתוך סוויטה של מלון בוטיק, ולא בתצוגת אופנה מן המניין. לא רק בגלל שאווירת החופשה סיפקה תפאורה מתאימה. תצוגה הרי מחייבת שואו, שלא תמיד עולה בקנה אחד עם המבע שקצב רוצה להשיג. סביר, שקצב קושר את עצמו לאותו מקבץ של מעצבים הכולל את אלכסנדר מטיוסי (אגב, חלק מאביזרי העור מיוצרים באותו המפעל בו המעצב הצרפתי מייצר), ובמידה מסוימת גם את תומאס מאייר מבוטגה ונטה. שני מעצבים, שמחויבים לאופנה שהיא בסופו של דבר גדולה יותר מהחומרים הרגילים והמוכרים-לכאורה מהם היא מורכבת.

Sketch. מתחם התחנה, תל אביב; בזל 2, תל אביב
טווח מחירים: 219 – 2,499 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצת טי מעור. הרחבה ניכרת של הקולקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
קולקציית קיץ 2013 של סקץ'. רון קדמי
קפוצ'ון מעור/רון קדמי
קולקציית קיץ 2013 של סקץ'. רון קדמי
קולקציית קיץ 2013 של סקץ'/רון קדמי
קולקציית קיץ 2013 של סקץ'. רון קדמי
קולקציית קיץ 2013 של סקץ'/רון קדמי
קולקציית קיץ 2013 של סקץ'. רון קדמי
קולקציית קיץ 2013 של סקץ'/רון קדמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריכה ואווירת חופש. סקץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציורים של הוקני תרמו לתחושת החופש. מתוך קטלוג הקיץ של סקץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סקץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully