וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופפים על יבש

טל דרורי

18.2.2013 / 10:49

השמפו היבש חוזר לבריטניה בקאמבק מטורף. אם בסבנטיז הוא נודע בהעמדת פריזורות מפוארות, בגרסתו הנוכחית הוא בעיקר פרגמטי. בדיקה לשורש העניין מעלה שיבש זה הדרך קדימה

שמפו יבש הוא חריג משמח לכלל הקוסמי המעט מעצבן, לפיו בשביל דברים טובים צריך להתאמץ. מחד, הוא מוצר ש?נברא לעצלן שבנו, אבל מאידך הוא לגמרי טוב לבריאות. ובכן, לפחות לבריאות השיער.

השמפו היבש רחוק מלהיות המצאה חדשה. בגרסאותיו השונות הוא נמצא בשטח כבר מספר עשורים. אבל אם בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת השתמשו בו ליצירת תסרוקות מלאות נפח, נניח ג'ואן קולינס סטייל, במהדורתו הנוכחית הוא הרבה יותר פרגמטי.

עם מיתוג מחודש הקובע שמדובר בתכשיר החובה לבחורה העסוקה , ב-2012 המכירות שלו בבריטניה גדלו במאות אחוזים. ואם להאמין לסטטיסטיקות, אז נכון להווה אחת מתוך ארבע נשים מחזיקה אחד כזה על מדף תכשירי השיער ברגע זה ממש.

אז למה הוא טוב ?
הדעה הרווחת כיום בקרב דרמטולוגים ומעצבי שיער כאחד, אומרת שעדיף למתן את תדירות חפיפת השיער. חפיפה יומיומית מסלקת מהשיער שומן טבעי ויכולה להפוך אותו ליבש. בנוסף, מרבית החפיפות מצריכות לרוב שימוש במייבש שיער, אויב נוסף לבריאות השערה. אם מוספים לכל התחשיב הזה גם חיסכון במים, פרט חשוב בארצנו השחונה יחסית, וכבר אפשר לסמן וי ענק על משבצת 'עדיף שלא לחפוף במים'.

אלא, שמנגד ניצבת לה מציאות בעייתית. אחרי יום או יומיים נטולי חפיפה, השיער מתחיל להרגיש דביק ושמנוני, שלא לדבר על העובדה שניחוחות השמפו עוזבים אותו לטובת חוסר ריח, במקרה הטוב. כאן בדיוק נכנס לתמונה השמפו היבש, שעוזר להאריך את הזמן בין חפיפה לחפיפה, ובו בזמן משמר את הצורך ההיגייני של (כמעט) כל אחד.

איך זה עובד?
השמפו היבש מבוסס על טקסטורה אבקתית, שמפוזרת או מרוססת על השיער, תלוי במוצר. לאחר מכן נדרש עיסוי משורש השיער לכיוון הקצוות במשך שתי דקות, שבמסגרתן האבקה סופחת אליה את כל שיירי הגריז שהצטברו על השיער ועל הקרקפת. כמובן, שעל מנת להימנע משיירי אבקה לבנה על השיער בתום העיסוי יש להעביר מגבת יבשה על הראש, כדי לספוג את האקסטרות האבקתיות. בסוף התהליך הקצרצר השיער מרגיש נקי יותר, קליל יותר ונוח יותר לעיצוב.

האפשרויות
לא כל סוגי השמפו היבש נולדו שווים. השוק מפוצץ בגרסאות שונות ובטווח מחירים שונים. בהרבה מקרים, מחיר גבוה לא בהכרח מבטיח מוצר עדיף. חלקם בנויים על הבטחות נפח, וחלקם על ניקיון נטו. בשוק יש כמה אפשרויות ראויות, שאת חלקן אפשר למצוא בחנויות הקוסמטיקה בארץ או להזמין לישראל דרך הרשת (ואת השאר לבקש מחברים שנוסעים לבירה הבריטית).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Klorane Gentle Dry Shampoo, מחיר: 6.45 ליש"ט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
24 שקלים ב-Drugstore/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Rene Furterer Naturia Dry Shampoo, מחיר: 13 ליש"ט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Oscar Blandi - Pronto Dry Shampoo Travel Size Powder, מחיר: 16 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Alder Natural Hair Powder, מחיר: 30 דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שיער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully