וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים מחוץ לקטלוג: סאקס לקיץ 2013

לירוי שופן

26.2.2013 / 8:29

בתוספת של פלטת צבעים נועזת, בסאקס ממשיכים את אותו קו רומנטי של בגדים שנלבשים בשכבות רכות. השאלה היחידה שמתעוררת היא האם מראה הווינטג' הזה לא נראה כבר מיושן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצבעוניות העזה של הקולקציה לא סותרת את כתב היד הרומנטי של המותג. סאקס לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

העובדה שקולקציית הקיץ של סאקס רוויה בצבעים עזים, מוורודים ועד תכולים בוהקים, לא הופכת אותה לפחות נינוחה; להפך, זהו אוסף של בגדים שמציית בדיוק נמרץ לקו המאפיין את המותג הישראלי, שכבר הספיק לצבור לעצמו מספיק נקודות מכירה מעבר לים (כולל, אגב, חנות ראשונה באמסטרדם, שתיפתח בקרוב).

העיצובים, רובם במגע מכובס או תפורים מבדים שהערך הראשון שמאפיין אותם הוא רכות, מצטטים מערב רב של תרבויות כבזאר גדול, שאינו מחוייב לאמת אחת. משמלות רומנטיות וכפריות נוסח מזרח אירופה, עם מפתחי סירה או נגיעות רקמה, דרך חליפות פיג'מה עשויות משי מודפס, שמזכירות דנדי בריטי מצודד, ועד לשלל השראות ארציות, נוסח שנות ה-70 של המאה הקודמת.

הקטלוג העונתי חוטא ליצירה עצמה. הבגדים מצטיירים דרכו כפשוטים וכחד מימדיים, והוא מתקשה לתפוס את האופי הספציפי של סאקס, את עומק השכבות, שנאמן הרבה יותר לעצמו מאשר למגמות חולפות.

כמובן, שלדבקות עיקשת כזו בבוהו-שיק יש מחיר, גם אם מנסים להפר אותה באמצעות צבע חדש או מרקם מודפס ועז. אחרי שבוחנים את עשרות הדגמים המרכיבים את הקולקציה העונתית, כולל מכנסי הג'ינס השטופים היטב, ספק אם ניתן להימנע מהשאלה האם מראה הווינטג' לא נלקח ברצינות יתרה, ובמקום להיראות נוסטלגי הוא פשוט נראה לפרקים מיושן. מבין הז'קטים המחוייטים ונטולי הבטנה, או העליוניות הנשפכות, שנתפרו מבדים דקיקים, קל להבין מדוע טרנד 'חזות חנויות היד שנייה' מגיע בימים אלה לקיצו. יש צורך בקונטרה מודרנית יותר, שתעיר את הנעשה.

אגב, מראה מחודד בהרבה מספק קו הבייסיק המתפתח של המותג, המכונה סימפל לייף. מלבד הצלחה מרשימה בשוק – בסאקס מדווחים על כך שהוא מתקרב למחצית מהמכירות – הוא מציג תמהיל נדיר של בגדים נוחים מאוד, אך שאינם נטולי אופי, בעיקר בזכות גזרות חכמות או קריצות לתרבות אופנת הרחוב (למשל עם מספרי חולצת פוטבול על אחד המייזעים). גם אם הוא מכוון אל נשים, מתברר כי לא מעט גברים חומדים אותו, בעיקר בגלל יכולתו של תת המותג לספק צורך בסיסי של מראה מסוגנן ואגבי במקצת (ובלי המחשבה המאומצת המתלווה לכך בדרך כלל). בסאקס מכל מקום לא מבטיחים פיתוח של קו גברים בקרוב, אך מודים בפה מלא שהרעיון הונח על השולחן כבר לפני חודשים רבים.

מחירים לדוגמא: חולצות: 368 - 882 שקלים; מכנסיים: 414 - 740 שקלים; שמלות: 520 - 898 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקטלוג מתקשה לבטא את איכות הבגדים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימפל לייף. יש סיכוי לקולקציית גברים בקרוב?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימפל לייף. קו הקז'ואל של סאקס/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סאקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully