וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות נועז מקליגולה

28.2.2013 / 13:08

קליגולה ממשיכים להתנער מתדמית נעלי הנוחות שדבקה בהם, ומנסים להוכיח שגם אצלם יש מוקסינים עם ניטים ופרזנטורית מסוגננת. ועדיין מסתבר שלא תמיד תרגום טרנדים הוא הפתרון

קליגולה קולקציית קיץ 2013. תמר קרוון
יובל שרף מדגמנת קליגולה/תמר קרוון

מותגי אופנה רבים מנסים לפענח את הגנום האנושי של ההייפ - מה אין ומה אאוט, מה הם מרכיביו החמקמקים של מה ש'נכון' וכיצד חולשים עליהם מבלי לחשוף את אגלי המאמץ. אלא, שהבעיה העיקרית של ההייפ, היא הערטילאיות שעוטפת אותו. הרבה פעמים המעטפת כל כך סמיכה עד שקשה לדעת איך מגיעים אליו. דוגמאות בשר ודם לכך מרצדות מולנו מדי יום בטלוויזיה, בתרבות ואפילו בפוליטיקה. האופנה במהותה היא רודפת ורדופת הייפ. 15 דקות התהילה התקצרו ל-15 שניות, ובשביל להמשיך בזכאות לתואר 'It', צריך לחדש ולהתחדש באופן קונסיסטנטי, להיות מקורי באופן בלתי נתפס או לאחוז באיזשהו סממן אישיותי ייחודי.

רשת קליגולה החליטה להצטרף בחורף האחרון למרדף המדובר. ברשת הוותיקה, שקיימת כבר מתחילת שנות השמונים, מבצעים שינוי יסודי בערכי החברה ועוברים כעת תהליך של מיתוג מחדש. מה שהחל בשלב הראשון בשיפוץ חזותי של חנויות הרשת ובריענון הקו הסגנוני של הנעליים, מעלה הקיץ הילוך. בקליגולה החליטו להבעיר מנועים, ולראייה -בחירת הפרזנטורית יובל שרף. לאחר שבעונה הקודמת החליטו להעמיד נשים אמיתיות במרכז הקמפיין של קליגולה, העונה ככל הנראה הגיעו למסקנה כי נשים אמיתיות זה נחמד והכל, אבל השחקנית-דוגמנית הלוהטת של הרגע, או כפי שהיא מכונה בקומוניקט החברה 'מלכת השיק', זה הרבה יותר מגניב.

בדומה לקמפיין האחרון, גם את הנוכחי צילמה צלמת האופנה והסטייליסטית תמר קרוון, הצהרת כוונות בפני עצמה. עוד התהדרו בעלי הרשת בעבודה הצמודה עם מעצב איטלקי אשר מספק את הבשורות האופנתיות בזמן אמת. על רקע נתוני הפתיחה האלה אמור להיות לרשת 'קליגולה' קשה מאוד שלא לעבור מסך.

במבט מקרוב מתברר שלא תמיד יש הלימה בין התדמית המחודשת לבין המסה הקריטית של הקולקציה עצמה. קליגולה הייתה עד לא מזמן שם נרדף לנעליים שמצטיינות יותר בנוחות ופחות בסטייל. לאחרונה, כאמור, הקצאת המשאבים ברשת מכוונת כלפי האלמנט השני. והיא רוצה להיות מזוהה עם הטרנדים של צו השעה. כך אפשר למצוא העונה בין היתר נעלי לואפרס שטוחות בגוונים מטאליים של זהב וכסף, סנדלי סירה וסנדלים מעוטרים בניטים וחיתוכים גיאומטריים, נעלי פלטפרורמה עם סוליות שעם אביביות וכמובן המולטי-טרנד השחור-לבן, שכל פאשניסטה חובבת מלהגת בעל פה מתוך שינה.

למרות הכל, הכיוון החדש עדיין מקרטע. מרבית הדגמים מתגלים כחסרי ייחוד וחסרי הקסם שגורם לנשים להסתחרר אחריהם. המראה אמנם מתקדם יותר אופנתית, אבל הוא עדיין לא מספיק כדי לעמוד בשורה אחת עם המתחרות, או ליישר איתן קו. כך למשל, הניטים שכבר מושמצים מטרנדיות יתר, עדין מככבים על דגמים רבים מידי, ונעלי הפלטפורמה מתהדרות בעקב שמרני ומגושם.

כדי לשמור על קו מחירים נגיש, הקולקציה מורכבת מחומרים סינתטיים ברובה, התורמים למראה פלסטיקי. אך ניתן בכל זאת למצוא מגוון של טקסטורות דוגמת עור קרוקו ולקה. תודה לאל על טרנד שילובי המרקמים, שמאפשר לכל יצרני האופנה באשר הם לזרוע שבבי חומרים שנראים יוקרתיים יותר.

אין ספק כי הקולקציה נותנת מענה עכשווי ומגוון למגמות האופנה השולטות בשוק. אולם הבעיה העיקרית של קליגולה נותרה בעינה, וזה משבר הזהות של המותג – פשוט עדיין לו אחת כזו מגובשת דיה. סביר להניח כי מדובר בתופעת לוואי טבעית לתהליך ההתבגרות. נכון לעכשיו, ספק אם יובל שרף המזוהה עם טעם אופנתי שורשי משובח, הייתה חושקת ברוב הדגמים במידה ולא הייתה מחוייבת לשדר כך מתוקף תפקידה. אחרי הכל, רוב הדגמים הם כאלה שיכולים להשלים אאוטפיט אבל לא לגנוב את ההצגה. וזוהי, אגב, תמצית ההייפ.

טווח מחירים: 199-399 שקלים. להשיג בחנויות הרשת ברחבי הארץ.

קליגולה קולקציית קיץ 2013. תמר קרוון
קליגולה קולקציית קיץ 2013/תמר קרוון
קליגולה קולקציית קיץ 2013. תמר קרוון
קליגולה קולקציית קיץ 2013/תמר קרוון
קליגולה קולקציית קיץ 2013. תמר קרוון
קליגולה קולקציית קיץ 2013/תמר קרוון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully