וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מי יודע: שבעת הטרנדים של השנה

25.3.2013 / 8:00

אחד אני יודע: וואלה! אופנה מגישה לפסח אלטרנטיבה בסטייל לשיר מההגדה. ממספר שבועות האופנה בתל אביב ועד לדוגמניות המעורטלות בלוח השנה המדובר בעולם. עושים סדר במספרים

13 מי יודע? הגיל בו התגלתה מיכאלה ברקו

בר רפאלי עוד נמנמה ברחם בזמן שמיכאלה ברקו החלה לכבוש את פריז, והיא בת 15 בלבד. בגיל 18 היא עיטרה את שער מגזין ווג, בגיליון הראשון בעריכתה של אנה וינטור, ועוררה סנסציה כשהיא לבושה בחולצה בשווי 10,000 דולר מבית היוצר של כריסטיאן לקרואה עם מכנסי ג'ינס בשווי 50 דולר מהארון הפרטי שלה. סנסציה גדולה לא פחות היא העובדה שמי שנחשבת לדוגמנית הישראלית המצליחה ביותר בעולם, התגלתה על ידי הצלם מנחם עוז בסך הכל בגיל 13, ובכך שברה שיא בקרב דוגמניות על רבות, ביניהן אפילו קייט מוס שהתגלתה "רק" בגיל 14.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברקו על שער ווג/מערכת וואלה!, צילום מסך

12 מי יודע? לוח השנה הסקסי של פירלי

בסרט "פרח המדבר" (2009) העוסק בסיפורה של הדוגמנית ואריס דירי יש סצינה בה מגיעה היפיפייה הסומלית לסט צילומי לוח השנה של חברת הצמיגים פירלי ומופתעת לגלות שאין אף צמיג על הסט. הצעירה חסרת הניסיון המקצועי, שהוזמנה לשמחת סוכניה לצילומי לוח השנה האקסקלוסיבי, חשבה שהיא מצטלמת לפרסומת לחברת הצמיגים ולא ציפתה בכלל שיבקשו ממנה להתפשט. מי שראה את הסרט ועולם האופנה הבינלאומי מוכר לו בוודאי חייך לעצמו, אבל סביר שמרבית הצופים הופתעו בדיוק כמו הדוגמנית הצעירה. איך קרה שחברת צמיגים מוציאה מדי שנה לוח שנה בו מככבות דוגמניות-על בצילומים מאת צלמי אופנה נחשבים, ומדוע רובם המכריע מתמקדים בצילומי עירום? האם התשובה נעוצה בחיבתם של מומחי צמיגים רבים לציצים באשר הם? אולי. אבל מה שבטוח, כל שנה מיטב צלמי האופנה והדוגמניות הכי יפות ומפורסמות ייקחו חלק בפרויקט הוותיק (המתקיים מאז 1964). ואנחנו, כמו אחרון הפאנצ’ריסטים, נשמח להציץ בו חודש בחודשו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוזי הנטינגטון ווייטלי בלוח שנה פירלי 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

11 מי יודע? 11 המצולמים בקמפיין דולצ'ה וגבאנה

תמונה הקמפיין של דולצ'ה וגבאנה לקיץ 2013 מסתמנת כמגוונת ביותר בעונה. עם 11 מצולמים מכל שכבת אוכלוסייה אפשרית כמעט, המסר עובר באופן ברור - צמד המעצבים המפורסם בעולם הוא איטליה במיטבה, מהילדים המסוגננים, דרך דוגמניות העל ועד נערים הפוחזים אי שם ברקע (שלבושים כמובן בבגדי ים מהקולקציה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
11 מצולמים שמייצגים את איטליה. דולצ'ה וגבאנה לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

10 מי יודע? עשר אצבעות לק

צריך להסתכל על עשר אצבעות הידיים, שבטוח צבועות בגוונים מטורפים, כדי להבין איך שוק הלק הולך ומתפתח בשלוש השנים האחרונות. החידושים לא מפסיקים להופיע, מלק נצנצים גליטרי ולק מגנטי ועד לק קוויאר, קטיפה ועוד לקים בטקסטורות שונות ומשונות. היום מריחת לק בצבע אחיד הפכה משעממת, וכלשון ההגדה - כל המרבה למרוח לקים בגוונים מופרכים, הרי זה משובח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
10 אצבעות לטרפת הלקים של השנים האחרונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

9 מי יודע? גיליון החודש התשיעי (גיליון ספטמבר)

פעם בשנה, בחודש התשיעי, מגזיני האופנה המרכזיים בעולם מוציאים לאור גיליון עב כרס במיוחד, שמטרתו לחשוף את הצפוי באופנת החורף הקרובה. “גיליון ספטמבר” מציע מענה מקיף לשאלות הבוערות - מהם הטרנדים החמים, מי הם מעצבי ודוגמניות הרגע והיכן נמצאות החנויות הנכונות לבקר ולהיראות בהן. מועד יציאת הגיליון, רגע לפני קניות החגים והחזרה לבית הספר, מבוקש בקרב מפרסמים, מה שמוסיף עוד למשקלו. זה של הווג האמריקאי, עבה כמו ספר הטלפונים של גוש דן, ישמש בכל מערכת אופנה בעולם כלקסיקון לכל מה שנכון בהווה. ידועניות רבות שואפות להתנוסס על שער הגיליון, אבל רק כוכבות חמות מן הליגה הראשונה ייזכו. ריהאנה, אדל, ליידי גאגא, ג’ניפר לורנס ואן האת’ווי, למשל, הן מועמדות רציניות לגיליונות ספטמבר הבאים. אנחנו שומרים על מדף מיוחד גילינות עבר רבים ויש לנו מקום רב לעוד נוספים. מקומות קדושים של ממש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליידי גאגא על שער גיליון ספטמבר האחרון של ווג/מערכת וואלה!, צילום מסך

8 מי יודע? סטייל שנות ה-50 בסרט 8 נשים

סרטו של פרנסואה אוזן משנת 2002 הוא אמנם לא מעשייה אופנתית נוסח "השטן לובשת פראדה", אבל 8 נשים מספק הצצה לסטייל האיקוני של שנות ה-50, הרגע בו כריסטיאן דיור החל אט-אט לשנות את הטעם באירופה. השיער הקצר יחסית, הצללית הנשית המודגשת והשיק הצרפתי הידוע, כולם נמצאים פה כעלילה משנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטר הסרט 8 נשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

7 מי יודע? שבעת הטרנדים של שנת 2013

כנגד שבעה טרנדים עומדת השנה הנוכחית, ומי שרואה עצמו מעודכן אופנתית חייב לדעת לדבר בהם – הטרנד השחור לבן, טרנד הכתף השמוטה, הטרנד המטאלי, הסנדלים השטוחים (שמעצבי אופנה מציגים אפילו על המסלולים), טרנד תיקי הטרפז נוסח סלין והטרנד שעתיד להציף אותנו לקראת הסתיו הבא – החזרה המפוקפקת של המשבצות לסדר היום האופנתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המון שחור לבן. קיץ 2013 של קסטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

6 מי יודע? מספר העונות של סקס והעיר הגדולה

"אשכים בשביל גברים זה כמו תיקים עבור נשים. זה בסך הכל שק קטן, אבל בלעדיו אנחנו מרגישות עירומות בפומבי", הגתה קרי בראדשו במשפט גאוני שמסכם במדויק את משולש הברמודה של גברים, נשים, והאקססוריז שביניהם. שש עונות של סקס, בגדים ורוקנ'רול הפכו את 'סקס והעיר הגדולה' לדגל השחרור של נשות העידן הפוסט-מודרני, על ידי ניפוץ טאבואים וקלישאות סקסיסטיות שנכתבו עד אז אודות נשים על ידי גברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
6 עונות ששינו את עולם האופנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

5 מי יודע? בראד פיט בפרסומת לשאנל מספר 5

באוקטובר השנה שוחררו טיזרים לפרסומת חדשה של הבושם האיקוני שאנל 5 עם בראד פיט, ועוררו סקרנות רבה. עם שחרור הפרסומת במלואה, נוצרה בעיקר מבוכה גדולה; בחולצת כפתורים סתמית ומבט חסר הבעה, הכוכב הענק ניצב מול המצלמה ומילמל משהו על מסע, העולם, חלומות, מזל וגורל. קשקשת מוחלטת שנשמעה כמו טקסט מגוגל טרנסלייטור. בשביל 30 השניות האלו שולמו לו, על פי המדווח, שבעה מיליון דולר וגם שכרו את שירותיו של הבמאי הבריטי המוכשר בדרך כלל ג’ו רייט. הפלצנות המעצבנת מבית ברנג’לינה מצאה את מקומה גם פה. לפחות נשארנו עם אינספור פרודיות קורעות וחמסה אחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בראד פיט עם במאי הפרסומת. אין ספור פארודיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

4 מי יודע? ארבע עונות אופנה

גם אם שבועות האופנה מתחלקים לסתיו-חורף ולאביב-קיץ, הרי שהחלוקה הזו כבר מבוטלת לגמרי. בשנים האחרונות החלו לצוץ עונות נוספות, ומרגע לרגע הן צוברות תאוצה מתמדת, שמאיימת על הסדר הקיים. היום, כל מעצב פוחז, צריך להציג קולקציית סתיו-חורף, לאחריה ריזורט, לאחריה אביב-קיץ ולאחריה גם קדם-סתיו. מיותר לציין, שהעובדה שכל קולקציה כזו מוצגת בערך חצי שנה לפני שהיא מגיעה אל החנויות (ובנפרד מקולקציות נוספות, כמו גברים) וקיבלנו בלגן מרובע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין ריזורט 2013 של פראדה. אין יותר סתיו-חורף ואביב-קיץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

3 מי יודע? מספר הזכיות של אלכסה צ'אנג בפרס אייקון הסטייל של השנה

מדהים כמה הייפ בחורה צנומה אחת יכולה לעורר. מצויידת בתמהיל אתני אקזוטי חצי סיני- חצי בריטי, פיגורה קוקטית, עיניים חתוליות וטונות של סטייל מהול בפאסון נונשלנטי, אלכסה צ'אנג (29) גורמת לכל איט-גירל וונאבי להיראות כמו חנין זועבי. זכייה שלישית ברציפות בפרס הסטייל אייקון בטקס פרסי האופנה הבריטי השנתי, מסמנת את אלכסה כאימפריית סטייל בהתהוות.

אלכסה צ'אנג בטקס פרסי האופנה 2012. ShutterStock
אלכסה צ'אנג/ShutterStock

2 מי יודע? מספר שבועות האופנה שהתקיימו בארץ ב-2012

מה שטוב לניו-יורק, פריז ומילאנו כנראה כנראה לא טוב מספיק לנו. בעקבות הסכסוך המתוקשר בין המפיקים אופיר לב ומוטי רייף, במקום שבוע אופנה אחד זכינו השנה לשני שבועות אופנה בתל אביב, בהפרש של חודש וקצת. קולות רבים בתעשייה הסכימו שאת הפארסה הזו לקחו סטילטו אחד רחוק מדי. נקווה שעד הרשימה הבא קודקודי האופנה המקומית יצליחו להבין שלפעמים אחד ועוד אחד לא בהכרח שווה שניים.

פיצול שבועות האופנה תל אביב. נמרוד סונדרס
רק בישראל - 2 שבועות אופנה לעונה אחת/נמרוד סונדרס

1 מי יודע? אלוהי האופנה קרל לאגרפלד

אלוהים הוא בדרך כלל זה שכולם מאמינים בו. אפשר לומר כמעט בוודאות מוחלטת שעולם האופנה כולו מאמין בקרל לאגרפלד. הגרמני לשעבר, שהגיח בסערה מוחצנת ללב פריז לפני כמעט חמישים שנה, שינה את הסטייל המודרני מהיסוד. יחד עם איב סן לורן, הוא זה שהסיט את משקולת החשיבות מקולקציות התפירה העילית לאלו המוכנות ללבישה, ולמעשה סלל את הדרך לבגדים נגישים כפי שאנחנו מכירים אותם היום. עם תפקיד מפתח בבתי האופנה שאנל ופנדי, ועם בוטיק חדש ומתוקשר שנפתח בחודש שעבר בעיר האורות, מדובר באימפריה. אחד, שלא יכול להיות שלם יותר.

קרל לאגרפלד עם שרה ג'סיקה פרקר (י)  וונסה פאראדי בפתיחת התערוכה Little Black Jacket בלונדון. Adam Pretty, GettyImages
קרל לאגרפלד/GettyImages, Adam Pretty

השתתפו בהכנת הכתבה: לירוי שופן, נאוה סילוורה, רוני ודנאי, מאיה אשר.

«object width="466" height="258"»«param name="movie" value="https://mm.walla.co.il/archive/1476258-28.swf "»«/param»«param name="allowFullScreen" value="true"»«/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"»«/param»«embed src="https://mm.walla.co.il/archive/1476258-28.swf " allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="466" height="258"»«/embed»«/object»

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully