וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי סטייל: התכשיטים של חגי גפן

18.3.2013 / 11:26

אחרי שנבעט מהתיכון ואחרי שירות צבאי כחייל קרבי, חגי גפן מעצב דווקא תכשיטי יוקרה נוצצים במיוחד. השבוע הוא ישתתף בתחרות מעצבי תכשיטים במיאמי

תכשיטי היוקרה של חגי גפן. שלומי ברנטל, ספק 500
תכשיטים בעיצוב חגי גפן/ספק 500, שלומי ברנטל

לפני עשר שנים חגי גפן העביר את ימיו בין מנות קרב וחול בתור חייל קרבי בנח"ל. לפני חמש שנים הוא שייף וניסר במסגריה בה עבד. השבוע הוא ישתתף כאחד משלושת הפיינליסטים בתחרות התכשיטים הבינלאומית של שבוע האופנה במיאמי.

כיום גפן (29) מעצב תכשיטי יוקרה, כפי שהוא מקפיד להדגיש (ולא חלילה "תכשיטי אופנה"). המסגר שנבעט מהתיכון בכיתה י"א בגלל שלא הסתדר עם המסגרת, החליט לממש את האהבה שלו לעיצוב ולעבודת יד. גפן השלים בגרויות וניגש למבחני הקבלה למסגרת הלימודים התובענית ביותר שקיימת בתעשיה המקומית - שנקר. ללא שום מכינה מוקדמת, מצויד בתיק עבודות עצמאי, נטול המלצות וניימדרופינג, גפן התקבל. למרות שהחל לפתח לפני כשנתיים את המותג, את לימודיו סיים בסך הכל בשנה שעברה, סטודנט יחיד מבין 30 סטודנטיות.

העבודות זרמו. גפן לקח עבודות בהזמנה מאנשים שנחשפו לתכשיטיו דרך אמו ואשתו. תקופה קצרצרה של כחצי שנת עשייה בארץ הספיקה לגפן בשביל להבין שהביזנס האמיתי מתרחש מעבר לים. לפני שלושה חודשים הוא ארז את עצמו עם אשתו למיאמי, ושם הוא כבר נכנס למותג שלו בכל הכוח.

תכשיטי היוקרה של חגי גפן. שלומי ברנטל, ספק 500
תכשיטי היוקרה של חגי גפן/ספק 500, שלומי ברנטל

"הייתי קרבי שלוש שנים, סיימתי צבא ולא ידעתי מה ללמוד", הוא מספר בראיון טלפוני. "לא הייתה לי טיפה של מושג מה אני רוצה לעשות. ידעתי ששנקר זה בית ספר לאמנות ותמיד הייתה לי חיבה לאמנות ולעבודת יד. הלכתי ליום פתוח ובסופו של דבר מצאתי את עצמי בעיצוב תכשיטים. אני אוהב לגעת בהכל, אבל אני אוהב לעשות תכשיטי יוקרה. אני לא עושה אקססוריז מהמתכות הפשוטות, אלא מתכות יקרות ואבני חן, שיש לי חיבה גדולה יותר אליהן מאשר יהלומים. בשנקר הלימודים היו יותר אמנותיים, ואני כיוונתי יותר לצד הזה של התעשייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תכשיטי היוקרה של חגי גפן. שלומי ברנטל, ספק 500
תכשיטי היוקרה של חגי גפן/ספק 500, שלומי ברנטל

אז למה דווקא מיאמי? ובכן, ללוס אנג'לס גפן ואשתו לא כל כך התחברו, וניו יורק הרגישה להם גדולה מדי בשלב הזה. במיאמי יש לגפנים משפחה, ומתסבר שמבעבעת בעיר החוף גם סצנת אופנה לא מבוטלת. שבוע האופנה של מיאמי אמנם אינו בעל חשיבות כמו זה של ניו יורק, אך ב-15 השנה האחרונות הוא מעלה על המסלול מדי עונה עשרות מעצבים שזוכים לחשיפה אדירה. שבוע האופנה יערך ב-20-24 במרץ, כאשר זו השנה השלישית בה קיימת גם קטגוריה של עיצוב תכשיטים. מתוך המוני מעצבים צעירים שהגישו את מועמדותם, גפן עלה לגמר התחרות יחד עם מעצב גרמני ומעצבת אמריקאית.

"חיפשתי באינטרנט תחרויות ממש בשבוע הראשון שהגענו לפה", משחזר גפן בטון שליו ונונשלאנטי כזה שנשמע כמעט קוטבי לשאפתנות שלו. "זוהי תחרות מאוד מוכרת. זו השנה השלישית שמארגני שבוע האופנה של מיאמי מחפשים אחר מעצב התכשיטים העולמי הבא. כששמענו עליה מיד החלטנו לברר איך להיכנס".

"תמיד רציתי לצאת קצת מהארץ, הארץ זה סוג של בועה", הוא פורט את הסיבות למעבר. "האפשרות לפעול בארץ היא מוגבלת מבחינת הייצור. עבדתי בחברת יהלומים בבורסה והתנסיתי קצת בתור עצמאי בשנה האחרונה והייתי מעורבב מאוד עם כל אנשי המקצוע. אבל רציתי לצאת קצת ולהרחיב אופקים. אפילו שתחום התכשיטים מאוד מפותח, רציתי להתמקצע בחו"ל. גם מבחינת הקהל- יש גם בארץ אנשים שאוהבים תכשיטי יוקרה אבל זה בדרך כלל מכוון לקהל יותר מבוגר. מבחינה תקציבית זה לא נורמלי, כי החומרים הרבה יותר יקרים מאשר בתכשיטי אופנה. אני מניח שנגיע גם לשוק הישראלי מתישהו. אני מאוד אוהב את ישראל, זה בטח רק עניין של זמן. אנחנו רק בהתחלה".

תכשיטי היוקרה של חגי גפן. שלומי ברנטל, ספק 500
תכשיטי היוקרה של חגי גפן/ספק 500, שלומי ברנטל
  • עוד באותו נושא:
  • תכשיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully