וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול מירוץ: טרנד נעלי הריצה

לירוי שופן

27.3.2013 / 13:40

כמו הסניקרס שננעלו עם חליפות בעשור הקודם, נעלי הריצה עולות על המסלול ונעשות ללהיט קולקציות הגברים העכשוויות. הפיתרון המושלם לג'נטלמן שמסרב להתחייב?

קולקציית קיץ 203 של רף סימונס בפריז. AP
קולקציית קיץ 2013 של רף סימונס בפריז/AP

מסלולי מירוץ נחשבים כחלק בלתי נפרד מהמורשת הגברית, וכעת הם זוכים לביטוי משמעותי גם בעולם האופנה. קולקציות רבות בקיץ הנוכחי ולחורף הבא מעלות באוב את דגם 990 האיקוני של מותג הספורט ניו באלאנס, ומציעות גרסאות מעצבים לנעלי הריצה הפרקטיות.

אותם עיצובים קלים, המשלבים לרוב בין עור לרשתות סינתטיות ומזוהים בזכות לשונית הסוליה המשוכה מעלה בחרטום, נעשו בידי מעצבי מפתח אמצעי יעיל להתמודדות עם פורמליות מעיקה. בדומה לדרך בה נהגו לשלב בין חליפות גבריות מחוייטות היטב לנעלי סניקרס נמוכות לפני עשור, כדי להיפטר מהמחויבות שמערכת לבוש משולבת מזמנת, נעלי הריצה מזינות הופעות קלאסיות באנרגיה ומפרות מעט את הסדר הקיים והמיושב.

למרות שהבלגי רף סימונס היה אחד הראשונים שהפגיש בין הפורמלי לספורטיבי בגלגול הנוכחי, עוד לפני ששילב נעלי ריצה עתירות פרטים בקולקציית המופת שלו לקיץ 2013, מי שקידם את המגמה יותר מכל העונה היה בית האופנה האיטלקי ולנטינו. נעלי הריצה בטקסטורת הקמופלאז' מקולקציית הקיץ הנוכחית, שעקבן קושט בעדינות בניטים עשויים גומי, נעשו לאחד הלהיטים המסחריים הגדולים ביותר של הקיץ הנוכחי; מילא שהן מופיעות ללא הרף במגזיני אופנה ומככבות באתרי קניות מקוונים ובבוטיקים רבים, ההצלחה הקולוסאלית דוחפת מותגים ובתי אופנה נוספים להתנסות בטרנד. ואכן, בקולקציות לחורף הבא, שנחשפו לאחרונה בבירות הגדולות, נראו אין ספור אינטרפרטציות עתירות דמיון לעניין, שעתידות לזלוג בקרוב גם אל הרשתות.

אגב, אם לשפוט על פי הקהל שהתקבץ סביב שבועות האופנה שהתקיימו בחודש שעבר, אותה הכרעה סגנונית תפשוט גם על המלתחה הנשית. בלוגריות ושאר עסקניות אופנה אימצו את אותן הנעליים ממש, חלקן אף מקולקציות גברים. זהו רק עניין של זמן עד שהזרם המרכזי ינקוט באותה הגישה.

הופעתן של נעלי הריצה המעוצבות, שספק אם נועדו לריצה כלל, קשורה לסיפור מסגרת נרחב יותר. גם אם יש בהן חזות נוסטלגית מעט, המזכירה את תחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת, הן מבטאות צמא ספורטיבי לגבריות צעירה ורעננה פי כמה, קלת רגליים וקלת דעת. הן מאפשרות למעצבים לחדש ולאמץ פרט סגנוני מודרני, מבלי לטלטל את האנייה כולה. כאשר לוקחים בחשבון שהעונות הבאות עלינו לטובה עומדות בסימן של מרקמים קלאסיים, לרבות משבצות או דוגמאות פייזלי, הפתרון הזה הוא לא פחות ממושלם. אחרי הכל, נדירים המקרים בו אפשר להסתכל הן לרחוב והן לארון הג'נטלמן מבלי להיקלע לפזילה מכאיבה.

קולקציית חורף 2013-14 של לנווין בפריז. GettyImages
לנווין לחורף 2013-14/GettyImages
קולקציית חורף 2013-14 של כריס ואן אש בפריז. AP
קולקציית חורף 2013-14 של כריס ואן אש/AP
קולקציית קיץ 2013 של סלבטורה פראגמו. AP
סלבטורה פראגמו לקיץ 2013/AP
קולקציית חורף 2013-14 של קלווין קליין קולקשן במילאנו. GettyImages
קלווין קליין קולקשן לחורף 2013-14/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית קיץ 2013 של ולנטינו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי ריצה של ולנטינו לפקטורי 54. 2,499 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי ריצה של פייר הארדי למיסטר פורטר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי ריצה של בלנסיאגה ל-Matchesfashion.com/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי ריצה של Our legacy למיסטר פורטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully