וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועדפים 7: כל מה ש- IT

28.3.2013 / 19:50

מדור מועדפי עורכי הלייף סטייל של וואלה! לוקח אתכם הפעם לסיור חובק עולם עם קורטוב פנטסטי - קלאץ' בריטי, ז'קט אמריקאי, עיצוב צרפתי, אופנאי איטלקי ואופנת משחקי הכס

אדר ריכטר, מנהלת ערוצי הלייף הסטייל בוואלה!

ג'ורג' ה-3 מלך אנגליה מזמין אתכם להתארח בארמונו, ואתם אפילו לא צריכים לזוז מהמחשב כדי להגיע - מעצבת האקססוריז הבריטית אניה הינדמארץ', חובבת בתי מלוכה ידועה (בין לקוחותיה בעבר הנסיכה דיאנה וכיום קייט מידלטון) מציעה באתרה תיק קלאץ' הלוכד את חוצפת המאה ה-18.
הקלאץ' העשוי קנבס, נושא קריקטורה מ-1792 מאת המאייר הנודע ג'יימס גילארי (James Gillary) כשבקצה הרוכסן משובצת ציצית מעור, שלפי הינדמרץ' נרקחה ביד במשך 8 שעות, עם גימור של חוטים בצבע מנוגד.

האיור נקרא "הפכים אופנתיים", והוא מראה את הרגליים והקרסוליים של הדוכס והדוכסית מיורק (פרדריק דוכס יורק ואלבני, 1763-1827 בנו של ג'ורג' השלישי ורעייתו פרדריקה שרלוטה). חדי העין ישימו לב לפפיון (הסמל המסחרי של הינדמרץ'), שנתפר בדיוק בקצה העקב של נעל הדוכס.
השילוב של הקריקטורה בתיק ערב, הוא למעשה תמצית מהות המותג של הינדמארץ' ואולי גם של הבריטיות בכלל: אלגנטיות שהופכת את הלב עד כמה שהיא יפה, אבל כזו שמשולבת בהומור אנגלי משובח, כי איש לא שוכח שכולנו פה בשביל לעשות כיף. ואם כבר עושים פאן, האתר של הינדמארץ', מלא הפתעות, כמו למשל אפשרות להוריד איור מהמאה ה-18שבו באופן פלא תוכלו לשלב את הטוסיק שלכם; לשחק במשחק שמות; לתפוס סלבס על השטיח האדום או להפוך רציניים לרגע, עם שאר התיקים שיש להינדמארץ' להציע.

מחיר: 395 פאונד באתר הרשמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בין לקוחותיה בעבר הנסיכה דיאנה וכיום קייט מידלטון". קלאץ' נעלי הדוכס מיורק פרדריק ורעייתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לירוי שופן, עורך וואלה! אופנה

דווקא ממותגים שקטים מגיעות לעיתים הפתעות גדולות כצונאמי. הקיץ זו העונה השנייה בה מקדישים ב-APC תת-קולקציה נפרדת לאחד מהמעצבים בסטודיו, לואיס וונג (הידוע כ-Louis w.). זהו אוסף קטן של מעילי עור וחולצות טי, המושפע מקלאסיקות אמריקאיות גבריות. לצד מעיל אופנוענים מסוגנן או מעיל שוטרים קצר ומעודכן, זורח לו הפעם ז'קט זהוב ומטאלי העשוי עור כבשים רך, שהופך את המאצ'ואיזם על פניו, אולם מבלי להיקלע למחוזות של לצעקנות או טעם רע. למעשה, דבר בגבריות הנתונה לא נפגם, אלא מועצם. בלי קשר לעובדה שמדובר באחד הפריטים המופיעים שוב ושוב ברשימת הלהיטים של עורכי (ועורכות) אופנה, מדובר בפנינה אמיתית, שמצליחה להוכיח איך דווקא עם מרקם נוכח כל כך, אפשר לברוא פריט על זמני, כמו יתר בגדי המותג הצרפתי.

1,760 אירו. ניתן להזמין לארץ דרך אתר הבית של APC

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השפעה מקלאסיקות אמריקאיות". ז'קט מטאלי עשוי עור כבשים רך של APC/מערכת וואלה!, צילום מסך

נאוה סילוורה, כתבת-עורכת, וואלה! אופנה

אני לא ממכורי 'משחקי הכס', סדרת הלהיט של HBO. צפיתי בפרקי שתי העונות הקודמות ואצפה גם באלו של השלישית אשר תשודר אצלינו בקרוב, אבל אני לא שולטת בקורות הדמויות, הממלכות ועלילות המשנה. אך דבר אחד בסדרה ממגנט אותי - האופנה. מהי ההשראה לאופנה בעולם שמעולם לא התקיים באמת? ככל הנראה דמיון פורה וקונספט ברור; צבע, גזרה וסגנון הם בעלי משמעות לשיוכה הקבוצתי של כל דמות והם מושפעים מתנאי הארץ, האקלים ומקורות המזון. למשל, אנשי ווינטרפל בצפון הקר לובשים עורות ופרוות בעלי חיים ותושבי איי הברזל החשופים לרוח לובשים אריגים כבדים ואטומים. הנשים, במיוחד המלכה סרסי, ליידי סטארק ובתה סנסה, לבושות בהידור המזכיר את אופנת נשות האבירים בימי הביניים - שמלות באורך הרצפה עם שובל, שרוולי פרפר וחגורות קשירה. בעידן שידורי ה-HD, קשה לפספס גם הדפסים רבי משמעות ורקמות יד. באופן מעניין, בשום נקודה הביגוד לא נראה ככזה שנתפר הרגע או הושאל ממחסן תחפושות. התמונות המעטות ש-HBO פירסמו עד כה לקראת העונה ה-3, מגלות שיש למה לצפות לא רק בנוגע להתקדמות הסיפור, אלר גם בכל הנוגע לאופנה.

לינה הדי בתפקיד המלכה סרסי בעונה ה-3 של משחקי הכס (2013). imdb
בהשראת נשות אבירי ימי הביניים. המלכה סרסי בעונה ה-3 של 'משחקי הכס'/imdb

אפרת בראשי, עורכת וואלה! בית ועיצוב

גם אם ממש מתאמצים, לא ניתן לחמוק מפיליפ סטארק בעולם העיצוב, במיוחד כשמדובר במחוזות פריז. המעצב הסלב ששמו מתנוסס על מאות פריטים וחללים, סיים לאחרונה לעצב מסעדה יפנית בשם 'מיס קו' (Miss KO) השוכנת בלב בירת הקרואסונים, בשיתוף פעולה עם המסעדן קלוד לוזון. כשמה, המסעדה מבוססת על דמות נשית, דמיונית ועוצמתית שזכתה לכינוי 'קו'. עיצובה החושני של הדמות כמו גם של המסעדה עצמה, מבוסס על צבעוניות נועזת. היא באה לידי ביטוי בצילומים גדולי ממדים ומרשימים של גוף נשי וסקסי המעוטר בדימויים יפניים של בעלי חיים, לצד רהיטים בהשראת המזרח הרחוק המהווים מושא לסקרנות ויזואלית לא פחות מגירוי קולינארי. גם בשם המסעדה והלוגו הוקדשה מחשבה עיצובית והם מתהדרים באותיות לועזיות שנעשו כצורה של גרגירי אורז, החוברים באופן ישיר לתפריט האסייתי שמוגש במקום המשלב טעמים אירופאים לטובת המקומיים.

לאתר מסעדת 'מיס קו' (Miss ko)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסעדה מכונה 'מיס קו' על שם דמות נשית, דמיונית ועוצמתית בעיצוב פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוני ודנאי, כתבת וואלה! אופנה

רובנו זוכרים את פיאסקו פיצול שבועות האופנה אשר טלטל לרגע את תעשיית האופנה המקומית בסתיו האחרון. איכשהו ההדים הצליחו להאפיל וכמעט לטשטש לגמרי את בואו של האביר השיקי על הסוס הלבן - מרסלו בורלון. בורלון שממוקם במילאנו בימים כתיקונם, הוא מעין איש רנסנס פוסט-מודרני. ברזומה שלו מופיעים סימני וי לוהטים במיוחד, ביניהם ייעוץ קריאייטיבי לבית האופנה ז'יבנשי (תחת שרביטו של הבסט-פרנד ריקרדו טישי שעומד בראשו), יח"צ לגלריות אמנות אופנתיות במילאנו, עריכה במגזיני אופנה, עיצוב ליין טי-שירטס עצמאי ועוד שלל אטרקציות בעבר ובהווה שיגרמו לכל פאשניסט לרייר. לצד אלו, בורלון הוא גם די.ג'יי מוערך ויוצר ליין המסיבות הנחשב 'Pink is Punk'. לאחר שנעל את שבוע האופנה במוזיאון העיצוב בחולון בדי.ג'יי סט קוסמופוליטי, האיש ואושיית האופנה הגיח ארצה שוב ממילאנו בשביל לפזר קצת מהתובנות שלו מאחורי הקלעים של שבוע האופנה גינדי תל אביב. על הדרך הוא נכבש בקסמה של העיר, והגיחות שלו נעשו מאז יותר ויותר תכופות. את הביקור הנוכחי שלו בארץ החליט האיטלקי הלוהט לנצל כבר לטובת די.ג?יי סט מקומי, והלילה הוא נוחת לסשן תיקלוט חפוז במועדון הברקפסט התל אביבי. הנחמה המושלמת לכל מי שלא נסע לחו?ל בחג - ללילה אחד להיות בלי ולהרגיש עם.

ברקפסט/מילק חמישי, 28/3, 22:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מעין איש רנסנס פוסט-מודרני". מרסלו בורלן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully