וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי ויטון מעודד זנות? בסרטון חדש דוגמניות מגלמות זונות רחוב

28.3.2013 / 15:30

בסרטון חדש המקדם את קולקציית הקיץ של בית אופנת העל, נראות דוגמניות בסמטה פריזאית בלבוש מינימלי בסצינות מעולם זנות הרחוב - זנות שיק הוא הדבר הבא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"גלוריפיקציה של זנות". דוגמנית מתוך הסרטון/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

סרטון חדש המקדם את קולקציית אביב/סתיו 2013 של לואי ויטון מעורר מחלוקת על רקע מה שכונה גלוריפיקציה של זנות וזנות-שיק. בסרטון אשר הופק על ידי מגזין לאב (Love) ובויים על ידי ג'יימס לימה, מפיק ומומחה אפקטים קולנועיים מיוחדים, נראות דוגמניות משוטטות בליל פריזאי כשהדימוים הכלליים מזכירים באופן בלתי ניתן לערעור אסתטיקה של עולם זנות הרחוב.

הדוגמניות המככבות בסרטון הן כמה מן הלוהטות בתעשייה הבינלאומית היום; קארה דלווין, ג'ורג'יה מיי ג'אגר, אידי קמפבל, ססקיה דה ברו, איזבלי פונטנה, לילי מקנמי ומגדלנה פרקוביאק.

בסרטון אשר צולם בשעת לילה בזמן מדידות לקראת תצוגת שבוע האופנה בפריז באזור רחוב פונט נף (Rue du Pont Neuf) ברובע הראשון בבירה הצרפתית, היפיפיות שלא ממש מפגינות משחק משובח, מטופפות במקצועיות על עקבים גבוהים בחוסר אכפתית בסמטה מבודדת, חושפות ישבן חטוב מול פנסי מכונית בלילה, מציצות לתוך רכב, ואף עסוקות במה שנראה כמו מין בתשלום במכונית. בנקודה אחת, קארה דלווין מזעיפה פנים ואף זוקפת אצבע משולשת כלפי רכב חולף.

הן לבושות במעילי צמר ופרווה מעל גוף עירום או כותנות סאטן ותחרה, כולם מתוך הקולקציה כמובן. מדי פעם נראות סצינות קצרות מתוך תצוגת בית האופנה בפריז אשר נערכה על רקע סט שדימה מסדרון בבית מלון פריזאי. מרק גייקובס עצמו נראה בפיג'מה אדומה פרחונית עסוק בסטיילינג דוגמניות לקראת מסלול.

הסרטון הוביל למחאות מאת גופים שונים בצרפת הפועלים למען זכויות נשים ונגד זנות. "זהו סרטון מטריד כיוון שהוא משלב בין שני עולמות ושונים - עולם אופנת העל המעודן והעולם האלים של סחר במין", אמרה דוברת הארגון הפמיניסטי הצרפתי: Osez le feacuteminisme ! ל'לה פאריזיין'.

במאמר מאת עורכת הדין דומיניק אטיאס הידועה בצרפת, אשר פורסם ב'לה ליברסיון', הובעה עמדה דומה: "פנטזיית הפורנו-שיק מראה על בורות ואדישות. במצבן החברתי של רובן המכריע של הזונות אין דבר מעורר קנאה או זוהר. אין שום אושר שם. זהו ייצוג מזעזע ביותר של נשים".

מה היה לבית לואי ויטון לומר?

כלום. עד כה לא פורסמה כל תגובה רשמית מצדו ונראה שבית האופנה הרחיק את עצמו מהסרטון וניצל את העובדה שהוא לא נעשה ישירות על ידו. קייטי גראנד עורכת מגזין לאב, מגזין אופנה ותרבות בריטי דו-שנתי, אשר הייתה המנהלת הקריאטיבית בהפקת הסרטון אמרה לאתר פשיוניסטה: "אנו מצטערים על כל פגיעה שנגרמה. זוהי בשום אופן לא הייתה כוונתנו". הסרטון אף הוסר מאתר המגזין וכעת הוא ניתן לצפייה רק באתרי השיתוף יו טיוב ו-ווימאו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully