וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולצ'ה וגבאנה נקנסו ב-440 מיליון דולר

2.4.2013 / 16:42

לאחר ארבע שנים של דיונים, צמד המעצבים דולצ'ה וגבאנה נקנס בסוף השבוע האחרון על ידי רשויות המס באיטליה בסכום של 440 מיליון דולרים עקב העלמת מס. המעצבים דוחים הטענות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אווירת עסקים כרגיל בתצוגת חורף 2013-14 של המותג דולצ'ה וגבאנה במילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי האחרון, לאחר יותר מארבע שנות חקירה והעמדה לדין, רשויות המס באיטליה דחו את ערעורם של צמד מעצבי אופנת העל דולצ'ה וגבאנה וקנסו אותם ב-440 מיליון דולר. הפסיקה, כואבת ככל שתהייה עבור השניים, היא הסדר שישאיר אותם מחוץ לכלא.

דומיניקו דולצ'ה (54) וסטפנו גבאנה (50), מן השמות הידועים והמרכזיים בתעשיית האופנה האיטלקית, הואשמו בהעלמות מס ותמלוגים בגובה של כחצי מליארד דולרים ועלולים היו להיכלא לתקופה של עד חמש שנים. שני השותפים העסקיים, לשעבר גם שותפים בחייהם הפרטיים, עומדים בראש אימפריית אופנה משגשגת. לפי הערכות כל אחד מהם שווה קצת יותר ממיליארד דולר. לרשות המעצבים, שעל פי יומון האופנה WWD.COM עדיין דוחים את הטענות כלפיהם, שמורה זכות ערעור, באם יחליטו לפנות לערכאה גבוהה יותר.

מעצבי האופנה סטפנו גבאנה (משמאל) ודומיניקו דולצ'ה במסיבת מגזין 'דיטיילס' במלון בולגרי, מילאנו, יוני 2012. Harold Cunningham, GettyImages
על פי הערכות, כל אחד שווה מיליארד דולר. דולצ'ה וגבאנה/GettyImages, Harold Cunningham

במסגרת שלושה דיונים שהתקיימו בינואר ובפברואר השנה הציגו פקידי מס איטלקים ועדים אחרים האשמות בדבר העלמות מס שנעשו באמצעות עסקת מכירת D&G (הליין הזול יותר) ב-2004 לחברת החזקות בלוקסמבורג. על פי ההאשמות, החברה, Gado Srl, הוקמה על ידי דולצ'ה וגבאנה עצמם במטרה לחמוק מתשלום מיסים באיטליה.

לדברי המעצבים, ההחלטה למכור את הליין העממי יותר שלהם D&G נבעה מן השאיפה להתרכז בליין היוקרה, הידוע פשוט כדולצ'ה וגבאנה. זה המקום לציין כי המותג D&G סיים את פעולתו בקיץ הקודם, וכל פעילות המעצבים מרוכזת כיום תחת השם Dolce & Gabbana.

"להיות מואשמים במשהו שאינו נכון זה לא דבר יפה. אבל בסופו של דבר למי אכפת. כולנו נגמור מתחת לאדמה". צייץ סטפאנו גבאנה בעקבות הפסיקה. "אני מעוניין בלעשות בגדים וזה הכל. הם יכולים לעשות ולומר מה שהם רוצים".

קולקציית סתיו 2013 של בית האופנה אשר הוצגה בתצוגה מהוקצעת בשבוע האופנה של מילאנו בפברואר במקביל להליכים המשפטיים, לא הסגירה כל אווירה מתוחה. להיפך, בעיצוב שמצא השראתו במוזאייקות המוזהבות ועזות הצבעים של אדריכלות ביזנטיון השתקף קונספט החיים הטובים, הפאר והגודש המוכר של המותג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully