וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת אופנה פטריוטית בראשון לציון

רוני ונדאי

10.4.2013 / 19:24

במשך חודש ימים יציגו סטודנטים משנקר פרשנויות משלהם לסיפור הישראלי במוזיאון ראשון לציון

הערב (רביעי) תיפתח במוזיאון ראשון לציון תערוכת אופנה פטריוטית במיוחד – "מעצבים את ישראל" בשיתוף עם בית הספר לעיצוב שנקר.

לכבוד יום הולדתה החצי העגול של המדינה, סטודנטים בשנקר יציגו את פרספקטיבת החזון הציוני והיישום שלו במציאות בישראל של היום, פוסט 65 שנות עצמאות. התערוכה מתקיימת דווקא בראשון לציון משום האינפוט הנכבד שלה לעיצוב סימבולים ונכסי תרבות ישראלים. זוהי למשל העיר בה עוצב והונף הדגל הכחול-לבן לראשונה בהיסטוריה, בה נוסד בית הספר העברי הראשון שבו נלמדו כל המקצועות בעברית בלבד ובה כתבו שורות חדשות והתאימו את המנגינה לשיר המפורסם ביותר בארץ – המנון 'התקווה'. על הרקע הזה, ולאור חגיגות 130 לעיר, הלוקיישן נשמע מתבקש ביותר.

סטודנטים ממחלקת האופנה של שנקר חקרו את המרחב שבין העבר הציוני לחלום הישראלי, והתוצאות יוצגו למשך חודש ימים. תהליך העבודה של הסטודנטים התקיים תחת ליווי צמוד של צוות המוזיאון, במטרה לקרב אותם אל סיפורי העבר באמצעות סיורים וחשיפה לאוספי המוזיאון. ההשראה לתערוכה נשאבה מהרעיונות והחלומות שרקמו חלוצי ראשון לציון, שציירו את הקווים הראשונים לדמותו של היהודי הציוני החדש שעובד את האדמה ועמל בנחישות למען הגשמת החזון של הקמת פרוטוטייפ של מושבת עברית בישראל. תלמידי המחלקה המירו את הרעיונות והחלומות לבד, ועיצבו בגדים ברוח הסיפור הציוני, ובשילוב האמירה האישית שלהם בתור יוצרים בישראל של היום.

בין העבודות, ניתן למצוא לדוגמא את "חורים במגן", עבודתה של אביגיל קורן, סטודנטית שנה א', אשר עיצבה חצאית בכחול לבן בהשראת המגן-דוד שנתפר על הדגל הראשון שהונף בראשון לציון ב- 1885. קורן בחרה להדגיש את החללים שבין קווי סמל המגן, מתוך אמירה אישית על השאלות הרבות בחיינו שנותרו עדיין לא פתורות; קיאן פרנקפורט, סטודנטית שנה א' (ובתה של המעצבת דורין פרנקפורט), יצרה את העבודה "רקמה חיה", בהשראת המעבר מהחיים ברוסיה לחיים בארף ישראל באמצעות בגד משולב ברקמה רוסית ורקמה בדואית; שמעון גבאי, סטודנט שנה ב', יצר את "בנתיבות חיי" - מערכת לבוש גברית בהשראת ספר זיכרונותיו של משה אהרון שליט, בן למשפחת מייסדים, המייצגת את האבולוציה בלבוש המתיישבים הציוניים מבגדים גלותיים עד לבגדי עבודה; אילן פלג, סטודנט שנה א', יצר את "הנשים הנסתרות" - חצאית שדנה בתרומתן הסמויה מהעין אך המשמעותית של הנשים המתיישבות לתהליך בניית המושבה; אבישי ברגר, סטודנט שנה ב', יצר את "היהודי החדש" - מערכת לבוש גברית בצבעי תכלת ומדבר המבטאת את סיפור האהבה שבין ראשוני המושבה לארץ ישראל.

התערוכה תוצג במוזיאון ראשון לציון מה-10 באפריל 2013 עד ה-12 במאי. הכניסה לתערוכה ביום העצמאות, 16.4.2013 - חופשית. בשאר הימים הכניסה בתשלום של 15 שקלים לתושבי ראשון לציון ו-18 שקלים לקהל הרחב.

רחוב אחד העם 2, ראשון לציון.

שעות פתיחת המוזיאון: ימים א'-ה': 09:00-14:00 וביום ב' גם 16:00-19:00. ביום העצמאות, 16.4.2013: 10:00-15:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב של מרק עמיר/מערכת וואלה!, צילום מסך
תערוכת מעצבים את ישראל - נוי דרור סטודנט בשנקר. אמיר יהל
עבודה של דרור נוי/אמיר יהל
תערוכת מעצבים את ישראל - אלישע אברג'יל סטודנט בשנקר. אמיר יהל
עבודה של אלישע אברג'יל/אמיר יהל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully