וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עושה סוס?: שלי דהרי לקיץ 2013

25.4.2013 / 8:10

העובדה שהתארגנה בזמן שיא לשבוע האופנה האחרון בתל אביב לא הפריעה לתכשיטים המעוצבים שלה להשתבץ בגיליון האביזרים העונתי של ווג איטליה. שלי דהרי מציגה קולקציה חייתית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכשיטים של שלי דהרי בגיליון האביזרים של ווג איטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוע האופנה שהתקיים בנובמבר האחרון במתחם התחנה בתל אביב היה כביכול בגדר המסיבה הסגורה של מעצבי האופנה המקומיים. מעצבי התכשיטים והאקססוריז קיבלו באותה ההזדמנות את הבמה להציג את עיצוביהם, אך לכאורה הם היו שם יותר בשביל הפאן ובשביל לתת טאץ' זוהר יותר לבגדים של אחרים שעלו על המסלול. לאור זאת, אפשר רק לדמיין התחושה שהיכתה במעצבת התכשיטים שלי דהרי כאשר קיבלה פנייה אישית מנציגי ווג איטליה במהלך שבוע האופנה. התדהמה הייתה גדולה עוד יותר לנוכח פרסומם של שלושה תכשיטים בגיליון האקססוריז העונתי של ווג איטליה, שיצא בסוף החודש שעבר.

דהרי שידועה בזכות תכשיטי האוברסייז שלה, המשלבים בין ציפויי זהב, שבבי עץ ופלסטיק, שיתפה פעולה עם מעצב האופנה עידו רקנטי ויצרה את הקולקציה בדקה התשעים. "הקולקציה החדשה נוצרה במטרה להשתלב בתצוגה של עידו רקנאטי בשבוע האופנה. לא היה לנו הרבה זמן, עידו הודיע לי שהוא משתתף בתצוגה רק שבועיים לפני. רציתי ליצור משהו רענן, צבעוני ושונה - וחיות פלסטיק, שכבר מזמן רציתי לעשות איתן משהו, היו הזדמנות נפלאה וכך נוצרה הקולקציה. תוך כדי תהליך העבודה התאמתי אותה לצבעי הבדים של הקולקציה של עידו".

"במהלך התצוגה, נכחו בקהל עורכת מווג איטליה ומנהלת יחסי ציבור קשרי חוץ שמאוד התלהבו ומיד בתום התצוגה 'חטפו' אותי לראיון עם אליזבטה בראצ'יה. ממש איך שהדוגמניות ירדו מהמסלול וכולם קמו מהכיסאות, פנתה אליי אחראית קשרי החוץ ואמרה לי – 'היא רוצה לדבר איתך, היא מחכה לך בחוץ'", משחזרת דהרי את הקליק הראשוני. "החיבור היה מהמם, היא ממש התלהבה וביקשה ממני לשלוח לה תמונות של הקולקציה".

שלושה תכשיטים מהקולקציה – זוג עגילים, צמיד ושרשרת זכו להיכנס לרשימה המכובדת של גיליון ה- A-Z Must haves של מגזין האקססוריז של ווג איטליה. באותה הנשימה אגב הוזכרו גם אקססוריז מבתי היוצר של ברברי וסלבטורה פראגמו.

העיצובים המדוברים הם חלק מקולקציית הקיץ של דהרי (39), המעצבת תכשיטים בשש השנים האחרונות בחסות מותג עצמאי הנושא את שמה. את התשוקה לעיצוב תכשיטים היא פיתחה במהלך 13 השנים קודם לכן, בהן עבדה בחברה שעסקה בתכשיטנות וסיפוק חומרי גלם. בתום התקופה הארוכה, החליטה דהרי לעצב מהבית תכשיטים בסדרות קטנטנות. היא הייתה מהראשונות בארץ לשלב חומר גלם כמו פלסטיק עם זהב, ויחד עם שמות כמו ליאת גינזבורג ואחרים, הפכה לאחת מחלוצות הפלסטיק אשר יצרו שפה חדשה שמערבבת בין יקר ועממי, ובין יוקרתי לשובב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכשיטים של שלי דהרי בתצוגה של עדו רקאנטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כל דבר טוב, גם הטרנד והסגנון המובהק נתן פתח לשלל חיקויים ואינטרפרטציות דומות מדי. בהתחלה היא לקחה את זה קשה, אך במהרה לדבריה, הבינה המעצבת שזו הזדמנות לנסות ולהמציא את עצמה כל פעם מחדש. "מספר הספקים בארץ הוא מאוד מצומצם, ואני לא יכולה להשתמש באותם ספקים שכל בחורה שפותחת דוכן הולכת לקנות אצלם. אז התחלתי לחפש מחסני וינטג' בכל העולם, הפעלתי קשרים וכיום אני מייבאת גם מאירופה וגם מארצות הברית במהדורה מוגבלת. וזה כיף כי אלו דברים שאי אפשר להשיג בארץ".

לפני כשלוש וחצי שנים היא פתחה את חנות הסטודיו שלה במתחם נגה ביפו, והייתה מבין המעצבים הראשונים להתמקם בו ולהפיח בו רוח חיים אופנתית. לפני כשנה, לא רחוק משם, פתחה המעצבת חנות נוספת במתחם שוק הפשפשים. זוהי לא הפעם הראשונה שדהרי זוכה להכרה מחללית האם האיטלקית ומגזין האופנה הנחשב בעולם. בגיליון מרץ בשנה שעברה הבליחה תמונה של תכשיט בעיצובה של דהרי, גם זה בעקבות השתתפותה בשבוע האופנה, אך החשיפה לה זכתה המעצבת באותו הגיליון הייתה מצומצמת יותר.

את הפריטים המדוברים יצרה המעצבת מערב רב של חומרי גלם קונבנציונאליים יותר ופחות, דוגמת חרוזי עץ בעבודת יד של אמן יודאיקה, חיתוכי פרספקס, חרוזי פלסטיק משנות התשעים וגולת הכותרת – חיות צעצוע מגומי. אחת ההשראות לקולקציה לדבריה של דהרי נובעת מקולקציית הקיץ של דולצ'ה וגבאנה, אבל ההשראה העיקרית הגיעה מהחיות עצמן כי לתפיסתה "יש בזה משהו הומוריסטי שמעלה חיוך". הקולקציה מורכבת משרשראות, צמידים ועגילים שטופי צבע. בשונה מקולקציות קודמות, בזו הנוכחית כמעט ולא ניכרים ציפויי זהב ומתכות, וניכר כי המעצבת הלכה על הצבע עד הסוף. דהרי עשתה גם אדפטציה לתכשיטים המאסיביים מהתצוגה, כך לצד שרשראות אוברסייז מאסיביות ניתן למצוא גרסאות צנועות יותר של תכשיטי קרנפים, זברות וג'ירפות, במיוחד לאלה שמעדיפים את התכשיטים שלהם בוורסיה מעודנת יותר.

טווח מחירים: 260-800 שקלים
שלי דהרי. רוחמה 9 מתחם נגה, יפו; רבי פנחס 14, שוק הפשפשים, יפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית קיץ 2013 של שלי דהרי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully