וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב בתלת מימד: נורת'רן סטאר לקיץ 2013

לירוי שופן

28.4.2013 / 11:20

נדב רוזנברג, שהשיק בשנה שעברה את המותג נורת'רן סטאר, לא מפחד לאתגר את המוסכמות ולסתור חלק ממה שלמד בשנקר - "לא מפחיד אותי הטייטל 'טרנדי' ולא קשה בארץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסים שנעשים לתלת מימדיים. נורת'רן סטאר לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא מפחיד אותי הטייטל 'טרנדי'. אני לא מעתיק, אלא מעניין אותי לחקור את המגמה ולהתמודד איתה", מציין בלי שמץ של השהייה נדב רוזנברג (28), המציג לקיץ 2013 את הקולקציה השלישית בסך הכל למותג "נורת'רן סטאר" מאז סיים את שנקר לפני כשנתיים ומאז שבילה כחצי שנה בהתמחות בלונדון אצל המעצב דיוויד קומה. "במיוחד התחברתי מאוד העונה הזו למגמת שנות השישים, שמדברת אלי מאוד", הוא מחווה על לוח ההשראה הקטן התלוי בסטודיו בו הוא עובד, הממוקם בבית מגורי הוריו בצפון תל אביב. ואכן, על הלוח מצויה תמצית העשור הזה – תמונות של דוגמניות בשמלות גראפיות עזות, בגזרות נוקשות וקצרות ושיער מפוסל, המשווה לפניהן ארשת מופתעת תמיד. בסמוך, תלויות גם פיסות נייר שעליהן דוגמאות למרקמים צבעוניים הדומים מרחוק לקליידוסקופ.

גם בהינתן הצהרת הכוונות הזו - שאינה מאפיינת מעצבים צעירים כל כך, המנסים בדרך כלל לבדל את עצמם באופן קיצוני מהזרם המרכזי - הקולקציה של רונזנברג אינה סיקסטיזית במובהק. אמנם יש לה איכות גראפית ברורה, והקווים בה קשוחים וחסכניים, אבל היא נהנית מסבר חמור פי כמה משהאסוציאציה העולצת על "סווינגינג לונדון" מזמנת. במרכזה עומד אחד המוטיבים המלווים את המעצב עוד מפרויקט הגמר שלו בבית הספר לעיצוב אופנה – מעין תבנית ארוגה של סרטי בד משורטטים השלובים באופן אינטגרלי בפריט עצמו. לעתים הדוגמה מזכירה מעין דוגמת דמקה משובצת, לעתים מעין שתי וערב, ולעתים מעין סרטים דקים העוברים-נעלמים בדייקנות הנדסית על פני השטח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוגמת רעפים שנגזרה בלייזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רציתי לקחת את המרקמים שמאפיינים את קיץ 2013 ולהפוך אותם לתלת מימדיים", הוא מסביר את עמדתו ביחס לפסי השחור-לבן הפושים בכל מקום, או לשמלות המצופות בדוגמה מרובעת שנעשו לכוכבות העונה לאחר שהוצגו בבוטות על מסלול התצוגה של בית לואי ויטון. חולצה טי קופסתית, העשויה מפוליאסטר דקיק, שמסגיר במגע מעין מרקם מפודר של ברק אטום, או שמלת A בגזרה בסיסית בכוונה מגלות בחזיתה סרטים קונטרסטיים השזורים בה לאורך; מרחוק הם נדמים כפסים דוממים, אולם במגע של אוויר קל הם רוטטים ומגשימים את החזון שטווה המעצב. דגמים אחרים, הנשענים על גזרות דומות, מבצעים את המהלך באמצעות חיתוכי לייזר מדויקים.

מלבד שמלה ארוכה, שבחזיתה נפתחו מעין רעפים רבועים שכל אחד מהם כוסה באבן שחורה ומרצדת, כניסיון פשטני ושאינו מדויק מספיק כדי לעורר הילה של זוהר איפוק, אוסף הקיץ הזה, המשופע צבעי עוגיות מקרון, מייצג מינימליזם נוקב. האם הניקיון הקיצוני הזה אינו מקשה על קהל הלקוחות, הפוקד את סניפי רזילי ושאר חנויות מתמחות בבגדי מעצבים כ"בנות לולו ליאם", להתאהב בעיצובים? "לא", הוא קובע נחרצות ומונה את הדגמים שהפכו ללהיט מתוכה. רוזנברג מציין כי כיום הוא נאלץ לייצר יותר מארבעים פריטים מדגמים מסוימים; מספר יוצא דופן עבור מעצב שאינו אוחז בחנות משלו ושעדיין לא ביסס סטודיו ממשי המאפשר עיצוב פרטני לדרישת לקוחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נורת'רן סטאר לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

ייתכן שהפשטות הוויזואלית וההישענות על חיתוכי לייזר הן אלה שהופכות את הקולקציה למעניינת דיה, גם אם היא ניכרת כפשוטה מדי במבט ראשון. בעידן בו יותר ויותר מעצבים נוהים אחר טכניקה אחרת – הדפסים דיגיטליים – כדי לבדל את עצמם ולרקוח טקסטורות ייחודיות, רוזנברג מצא דרך לבסס לעצמו כתב יד מובהק. "המפעל בו אני מייצר את חיתוכי הלייזר הוא אותו המפעל שעושה את ההדפסים הדיגיטליים. תמיד יש תור עצום ליד מכונת ההדפסה, בעוד שבעמדה שלי בדרך כלל רק אני נמצא בה". ואכן, באוסף הנוכחי ישנה חולצת טי מודפסת אחת, וגם היא נעשתה בטכניקה אחרת; שאר הפריטים משלבים בין שילובי סרטים, חרכים או משחקי טקסטורה הנדסיים המתבטאים במיטבם בחצאית עיפרון הבנויה מקטעים משורטטים של שקוף ואטום.

גם בעונה הבאה רוזנברג לא מתכוון להיכנע להדפסים הממוחשבים. ואם בשלוש העונות הראשונות חיתוכי הלייזר היו לב העניין, הרי שכעת הוא מפנה את מבטו אל רקמות דיגיטליות, אולם אינו מספק עדיין דוגמאות קונקרטיות.

העובדה שצבר לעצמו מספר נקודות מכירה נחשקות בזמן קצר יחסית מביאה אותו לתובנות נדירות ביחס למעצבים אחרים. "דברים שלימדו אותנו בשנקר התגלו כלא רלוונטיים, כמו שחייבים לצאת לחו"ל ושקשה בארץ", הוא פורט חלק מחוכמת החיים שצבר בשנתיים שחלפו מאז סיים את לימודיו. "לא קשה בארץ. מאתגר. אני מופתע לטובה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: 490-1,990 שקלים
להשיג ברשת רזילי, בנות לולו ליאם ובחנויות מעצבים נוספות. לפרטים נוספים: 0528583385


עוד שמלות בוואלה! אופנה:
כל הבגדים, האיפור והאביזרים לעונת האירועים
סטייל במשתלה: הפקת אופנה אביבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההדפס היחידי בקולקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחקי שקיפות הנדסיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully