וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזגזג בין שני המינים: קולקציית יוניסקס של דורין פרנקפורט לקיץ 2013

לירוי שופן

8.5.2013 / 14:42

אחרי שהחליטה להעלות למסלול תצוגת הקיץ גם דוגמנים לצד הדוגמניות, דורין פרנקפורט משיקה קולקציית קפסולה קטנה לשני המינים. שוב מסתבר, שזוהי משימה מורכבת משנדמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הומאז' לבת ים. דגמים מתוך קולקציית הקפסולה של דורין פרנקפורט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מה יעזור שלום בלי שופינג?" תוהה בינה לבין עצמה דורין פרנקפורט, כשקשה לקבוע האם היא מתכוונת לחיוניותה של קולקציית הקפסולה שהיא משיקה בימים אלה – 12 דגמי יוניסקס הממותגים תחת המותג DF - או אולי לרוחות המלחמה המנשבות מצפון.

הצצה ראשונה לאוסף המדובר סיפקה המעצבת בשבוע האופנה גינדי תל אביב, שנערך בחודש דצמבר האחרון. ללא התרעה מוקדמת, עלו על מסלול התצוגה, שכללה בעיקר דוגמניות, ארבע מערכות לבוש על דוגמנים. "הדגמים היו מוכנים", היא מודה, "אבל ההחלטה להציג אותם באירוע הזה, לצד הפריטים לנשים, נעשתה בדקה האחרונה. אני נורא מפחדת מתצוגות שהן גם וגם וגם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריצה לתרבות היחפה ולגזרות הרחוקות מהגוף. דורין פרנקפורט לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות פרנקפורט חווה מערכת יחסים לא פשוטה עם בגדי הגברים שלה. אחרי שסגרה את הקו כולו באופן רשמי לפני מעט יותר משנתיים, היא החזירה לחיים מקבץ קטן של להיטי עבר בשנה שעברה וכעת כאמור משיקה קולקציית קפסולה שנועדה לתת מענה לשני המינים גם יחד. עוד ניתן לספר שפריטים בעל אופי דומה, ושאמורים לתת מענה לגברים, כבר מתוכננים לעונת החורף הבאה. "אני אוהבת לעשות את זה, הבעיה היא שזה לא כלכלי. בבגדי גברים יש חסם מחיר מאוד גדול". אז מדוע בכל זאת? "אני מקבלת החלטות באופן פרימיטיבי. אחרי שסגרתי את הקו נוצר לי עימות רציני עם אלה שרצו אותו, אז התחלנו עם קצת ואז המשכנו".

"אני לא חושבת על זה כקולקציה ענקית", היא מסבירה מדוע היא מסרבת לצאת בהצהרות גדולות על קמבק. "אני לא רוצה לגדול ואני לא רוצה להגדיל את המפעל, לכן אני יכול לייצר רק מה שמבדל אותי. אני לא באה למשל במקום מותגי גברים אחרים או מעצבים שמתמחים בגברים כמו יוסי קצב [למותג Sketch – ל.ש.], אלא אני מציעה פריטים שאחרים לא עושים".

ניכר שהמטרה היא בסופו של דבר לענות על דרישה מצד גברים, גם אם אפשר לדמיין לא מעט נשים שיבחרו פריט אחד או יותר מתוך האוסף. מלבד חולצת טי קשיחה בגזרת קופסא, המוצעת בשחור או בהדפס פיפטה חצוף ודרמטי, מרבית הפריטים בקולקציית הקפסולה משמשים כהד לעיצובי עבר של המעצבת והם משמרים את הריחוק מהגוף והרמיזה לתרבות היחפה. מכנסי פשתן בצבעים טבעיים או בטקסטורה גראפית מופשטת מאופיינים בחגורת גומי מכווצת, וחולצה מכופתרת תואמת מוצעת בגזרת גלביה ארוכה בעלת מפתח צוואר עמוק. עבור גברים, זו האחרונה תשמש כאלטרנטיבה לחולצה מכופתרת שמרנית, עבור נשים – שמלת יום עם ערך מוסף. גם קרדיגן שקפקף, בלבן, תכלת או זית, שנועד להילבש בשרוולים מקופלים בקו המרפק, מגלה את אותן פרופורציות אוברסייז, ודקותו של הבד, שפותח בישראל, מאפשרת לו להתבדר ברוח עם כל צעד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאם, יוניסקס הוא קונספט מורכב משנדמה, ובמבט כולל עולה החשד שקודם כל נוצרו הפריטים ורק לאחר מכן נקבע כי הם יכולים לשמש הן נשים והן גברים. חלק מהמכנסיים המחויטים אינם משכנעים דיים, והם דומים למכנסי נשים שעברו הסבה או מיתוג פשוט, ולא יציר כלאיים מושלם, שמזגזג בין המינים ומוסיף לכל אחד מהם. מעין מכנסי נשים שגם גברים יכולים ללבוש. העדר כיסים אחוריים על ג'ינס לבן או מכנסי שבע-שמיניות שחורים בגובה מותניים נמוך במיוחד, עלולים להרתיע ולא משום נשיותם-לכאורה. יש בגזרתם דבר המעיד על עיצוב לא פתור ולא מחמיא, שאינו מאפיין את שאר הפריטים בקפסולה הזו, הכוללת גם שיאים נוסח ז'קט ג'רסי ספק-אלגנטי או סריג רשת שקוף, שמפתח הצווארון הנדיב שלו עשוי לגלות את החשק שעצמות בריח חשופות מסוגלות לעורר.

טווח מחירים: שמלות 259-545 שקלים; מכנסיים: 330-490 שקלים; חולצות 178-490 שקלים

להשיג בסניפי המעצבת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully