וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מייסד בית האופנה מיסוני

לירוי שופן

9.5.2013 / 15:53

אוטביו מיסוני, שייסד עם אשתו רוזיטה את בית האופנה מיסוני בשנות ה-50, הלך לעולמו בגיל 92. תרם לעולם פיתוח טקסטיל מקורי ודוגמאות זיגזג איקוניות

אוטביו מיסוני, ממייסדי בית האופנה האיטלקי מיסוני, הלך היום (חמישי) לעולמו באיטליה בגיל 92. מיסוני הקים יחד עם אישתו רוזיטה בית סריגה ואריגה קטן בשנות ה-50 של המאה הקודמת, אשר עם הזמן התפתח לכדי בית אופנה המוכר בזכות עיצוב טקסטיל מקורי ודוגמאות האריגה המזוגזגות ועתירות הצבע. עד היום, טקסטיל הוא חלק בלתי נפרד מהקולקציות העונתיות של מיסוני.

מיסוני נולד בקרואטיה, והגיע לתחום האופנה בעקבות מפעל סריגה לצעיפים בסמוך למילאנו, שהיה ברשות משפחת אשתו. בתחילה התמקד הזוג בלבוש ספורט אתלטי (מיסוני עצמו התחרה באולימפיאדת 1948 כרץ בתחרות 400 מ' משוכות), אך עם השנים נודע בזכות דוגמאות גראפיות מקוריות ותעוזה, שבאה לידי ביטוי במערכות לבוש בטקסטורות שאינן מתואמות. מתחילת דרכו בעולם האופנה, סחף רבות מהנשים המשפיעות בתעשיית האופנה, בין היתר אנה פיאג'י ודיאנה פרילנד. הוא מציג דרך קבע בשבוע האופנה במילאנו, ובשנה שעברה, כחלק ממאמציו להרחיב את השפעתו בעולם, חבר בקולקציה מתוקשרת עם רשת האופנה האמריקאית הזולה טארגט.

בשנות ה-90 העביר הזוג את השליטה על המותג לידי שלושת ילדיהם. בתם אנג'לה היא אחראית על הפן העיצובי של הבית כיום. ב-4 בינואר 2013, בנם ויטוריו, ששימש בתפקידים ניהוליים בחברה, הוכרז כנעדר לאחר שמטוס קל עליו היה בזמן חופש בוונצואלה, נעלם.

ויטוריו מיסוני נעדר לאחר היעלמות מטוסו הפרטי

אוטביו מיסוני בתמונה מיוני 2011 מייסד החברה מותג. GettyImages
אוטביו מיסוני בתמונה מיוני 2011/GettyImages
אוטביו מיסוני ורעייתו רוזיטה בתמונה מנובמבר 2012 מייסד החברה מותג. Jacopo Raule, GettyImages
אוטביו ורוזיטה מיסוני, 2012/GettyImages, Jacopo Raule
  • עוד באותו נושא:
  • מיסוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully