וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גטסבי הגדול לובש פראדה

16.5.2013 / 16:00

מיוצ'ה פראדה פשפשה בארכיון הביתי ושלפה ממנו 40 שמלות פראדה ומיו מיו שהופכות את התלבושות בסרט גטסבי הגדול לספקטקל אופנתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופנת הנשים עוצבה על ידי מיוצ'ה פראדה בהשראת שמלות עבר של בית האופנה האיטלקי; ביגוד הגברים סופק על ידי רשת ברוקס בראד'רס הוותיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשים במכנסי סאטן וגברים במגפי רכיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב (חמישי) יוצא להקרנות מסחריות בארץ העיבוד החדש לרומן הקלאסי 'גטסבי הגדול', בבימוי באז לורמן. הספר, מאת פ. סקוט פיצ'רלד, נודע כאחד הרומנים החשובים שנכתבו באנגלית בהמאה ה-20 וזכה מאז פרסומו ב-1924 למספר עיבודים קולנועיים (הבולט בהם הוא זה מ-1974 עם רוברט רדפורד ומיה פארו בתפקידים הראשיים).

'גטסבי הגדול' עוסק בניוון, הפרזה, ידידות ואהבה בניו יורק וחוף הזהב של לונג איילנד בימי השפע של עידן הג'אז. הסיפור מתרחש בעיקרו ב-1922, ימי ראשית תקופת היובש, אך נע גם אחורה אל שנת 1917, זמן מלחמת העולם הראשונה, וקדימה אל 1929, ראשית ימי השפל הכלכלי. הצילומים נערכו בסתיו-חורף 2011-2012 בסידני, אוסטרליה, מולדתו של לורמן. העיבוד הנוכחי עם לאונרדו דיקפריו, קארי מאליגן, טובי מגווייר, איילה פישר ואמיטאב באצ'אן, מצטיין בוויזואליה מרהיבה, מוזיקה פופולארית משנות ה-20 המעורבת עם ראפ ופופ בן זמננו, אך בעיקר באופנת שנות ה-20 סוחפת.

בעוד שהסרט התקבל בביקורות מעורבות על רקע ההסכמה הכללית כי החיזיון השאפתני והמרהיב בא על חשבון התוכן, אין עוררין כי התלבושות בעיצוב מיוצ'ה פראדה, המנהלת הקריאטיבית של בית אופנת העל האיטלקי, נזקפות לזכותו.

כ-40 שמלות מארכיוני פראדה ומיו מיו שימשו כבסיס לתלבושות בסרט. המעצבת שיתפה פעולה עם המלבישה הראשית בסרט, קתרין מרטין, רעייתו של באז לורמן, אשר שימשה כמלבישה גם בכמה מסרטיו הקודמים, כמו 'רומיאו ויוליה' (1996) 'מולאן רוז' (2001), ו'אוסטרליה' (2008).

השתיים אחראיות על מראות עידן הג'אז של הנשים והגברים בסרט וזוהי לא הפעם הראשונה שהן משתפות פעולה. בעבר הן עבדו יחד על 'רומיאו ויוליה', גם אז, כמו ב'גטסבי', הן הלבישו את ליאונרדו די קפריו. התכשיטים בסרט סופקו על ידי חברת התכשיטנות הוותיקה טיפאני אנד קו, והם כמובן ברוח הארט-דקו של אותם ימים (סגנון חזותי שהחל להתפתח בתחילת המאה ה-20, צבר תאוצה בין השנים 1920 - 1930 וכלל רפרטואר עשיר של עיטורים גיאומטריים ממקורות שונים). קארי מליגן בתפקיד הראשי כדייזי ביוקנן, עונדת רבים מהם.

מראה עידן הג'אז של הנשים, התיישב עם הפרסונה המודרנית של נשות שנות ה-20; נשים דעתניות ועצמאיות שעבדו, הצביעו בבחירות, נהגו במכוניות בעצמן, עישנו, שתו, דיברו בשפת סלנג, ולעתים אף ניהלו חיי אהבה בלתי מתחסדים. נשים שהיו שונות לחלוטין מנשות התקופה הוויקטוריאנית ונראה שנהנו מכל רגע של השחרור מן המחוכים.

המראה כולל שמלות קצרות שרוולים בגזרה ישרה באורך הברכיים עם שילובי תחרות ואפליקציות פרחים ולפעמים אפילו מכנסי משי וסאטן רחבים ומתנפנפים בקצוות; גרביוני משי שהוחזקו בביריות; תספורות קארה קצרות מחודדות מקדימה; כובעי קש קטנים; סיכות שיער משובצות; טבעות קוקטייל; מחרוזות פנינים מאורכות; מכבנות (סיכות המשמשות להידוק הבגד, חיבור בין חלקי הבגד, או לאחיזת השער וגם לקישוט); ונעלי ריקודים סלוניים. האיפור מודגש - ריסים אקספרסיבים, אייליינר חתולי שחור, שפתון אדום, לחיי אפרסק בובתיים, שהתאימו למניקור אדום וקישוטי שיער טווסיים.

תלבושות הגברים בסרט סופקו בלעדית על ידי ברוקס בראד'רס, רשת אמריקאית אשר נוסדה בניו יורק ב-1918 ועד 2001 שיווקה אופנת גברים בלבד. הרשת מוזכרת רבות בכתביו של פ. סקוט פיצ'רלד. מראה הגברים בסרט - חליפות שלושה חלקים אלגנטיות, עניבות מוצמדות בסיכה, כובעי קש וברט, נעלי אוקספורד בוהקות, מגפי רכיבה, חולצות טי, שיער מסורק ומשומן מחולק בשביל צידי מדויק - עוצב על ידי קתרין מרטין בהשראת איורים מארכיוני הרשת.

מחוות ותזכורות למראה העשור הזה, אחד הפופולאריים ביותר במאה הקודמת, נראה בקולקציות מסלולי שבועות האופנה מאז ההודעה על הפקת הסרט בדצמבר 2008. מעצבים ובתי אופנת על, וכמובן רשתות המוניות בעקבותיהם, הציעו וריאציות משלהם למראה. נראה שבעקבות יציאת הסרט לאקרנים ברחבי העולם, תתחזק קדחת שנות ה-20 בעולם האופנה.

ב-15 באפריל 2013, רשת ברוקס בראד'רס השיקה את קולקציית 'גטסבי הגדול', ליין של ביגוד גברים, נעליים ואקססוריז בהשראת תלבושות הסרט. יומיים אחר כך, טיפאניס אנד קו חשפה בחנות הדגל בשדרה ה-5 בניו יורק חלון ראווה שעוצב בשיתוף פעולה עם מרטין בהשראת הסרט. החנות גם השיקה את 'קולקציית גטסבי הגדול', ליין תכשיטים בהשראת התכשיטים בסרט. הקולקציה כוללת שבעה פריטים, בין היתר אביזר לשיער, מחרוזת וארבע טבעות שונות, כולל אחת מפלטינה המשובצת ביהלום 5.25 קראט. תג מחיר: 875 אלף דולרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תספורות קארה קצרות והרבה אביזרי שיער/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו בובות בתחרות ואפליקציות פרחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גברים טווסיים בחליפות שלושה חלקים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כובעי קש וברט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימי השפע של עידן הג'אז - תקופה פופולארית בכל הנוגע לאופנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully