וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גו'ן גליאנו נחשף לראשונה בריאיון מאז התקרית האנטישמית

יעל סלונים

6.6.2013 / 13:04

בראיון ראשון מאז התקרית האנטישמית ג'ון גליאנו לא רק הביע חרטה גדולה אלא אף חשף את החיים בזמן העבודה בדיור, שכללו אלכוהול, כדורים ולחץ גדול

ג'ון גליאנו נחשף בריאיון ראשון לאחר תקרית האמירות האנטישמיות ב-2010, שהובילו לפיטוריו מבית האופנה דיור ומבית האופנה הנושא את שמו. הריאיון ניתן למגזין הוניטי פייר הבריטי, ומפורסם בגיליון חודש יולי, שיוצא לדוכנים היום (חמישי). גליאנו (52) דיבר עם העיתונאית אינגריד סישי על השנים הקשות שעברו עליו, על הגמילה, החרטה והצעדים הראשונים שהוא מתכנן לקראת החזרה לעולם האופנה.

כזכור, בשנת 2010 תועד גליאנו כאשר הוא נמצא בבית קפה פרל בפריז. המעצב נראה שיכור ומדבר דברי אנטישמיות וגזענות. לאור התקרית הוא נעצר ופוטר מבית האופנה דיור.

בראיון, גליאנו טוען כי למרות ההאשמות כלפיו, הוא אינו אנטישמי או גזען . "זה הדבר הכי נורא שאמרתי בחיים שלי, אבל לא התכוונתי לזה... ניסיתי לברר למה הכעס שלי היה מכוון לגזע הזה. עכשיו אני מבין שכעסתי והייתי לא מרוצה מעצמי ולכן אמרתי הם הדברים הכי כואבים שהיו לי".

לדבריו, ההתמכרות של גליאנו התחילה כמשענת מחוץ לכותלי העבודה. תחילה הוא שתה אלכוהול ואז החל ליטול כדורים מכיוון שלא הצליח לישון בלילה ואחר כך עוד כדורים כי הוא "פשוט לא הפסיק לרעוד".

"הייתי עבד של כדורים" סיפר. "לא הצלחתי לעצור את הקולות, לא הודיתי שאני אלכוהוליסט, חשבתי שאני שולט בזה". למעשה, טוען המעצב, כי זהו הריאיון הראשון שלו אי פעם כשהוא פיקח.

בשלב מסוים, ציין, התחיל להבין שיש לו בעיה. בעיקר כשהוא העביר ימים שלמים בשתיית אלכוהול, לא התקלח ולא ישן. הבוסים של גליאנו הבחינו גם הם בהתדרדרות וזמן קצר לפני התקרית הם לקחו אותו לשיחות וביקשו ממנו לקבל עזרה. "חייתי בבועה, הייתי מאחורי הקלעים ואיתי עוד חמישה אנשים- אחד מחזיק לי סיגריה, אחד מחזיק את האש, לא ידעתי איך להשתמש בכספומט".

מסתבר, שגליאנו ביצע מספר צעדים כדי ללמוד איך הוא יכול לשמור על הבריאות שלו, להתעמת עם התקרית המתוקשרת ובנוסף, כיצד יוכל לכפר על מעשיו. בין היתר, הוא קרא ספרים על השואה ועל ההיסטוריה היהודית, ונפגש עם מנהיגים יהודים. כמו כן, גליאנו יצר קשר עם חברים בקהילת האופנה, על מנת לתכנן את צעדיו הבאים והחזרה לעבודה. ואכן, בשבוע האופנה האחרון בניו יורק, גליאנו לקח חלק פעיל בתצוגה של המעצב האמריקאי אוסקר דה לה רנטה, כשלב ראשון בקמבק מתוכנן.

עוד עלה בראיון, כי גליאנו אינו זוכר את האירוע בו תועד בשנת 2010. "כשראיתי את הווידאו הקאתי, ההרגשה הייתה כאילו אוטובוס עומד לדרוס אותי, הייתי משתוק מפחד".

גליאנו נחשב לאחד ממעצבי האופנה המשפיעים בעולם. הוא נולד בשנת 1960 בעיר גיברלטר וכשהיה בן שש עברה משפחתו ללונדון. העניין של גליאנו באופנה החל כבר בגיל צעיר, הוא למד קורס של טקסטיל וגילה כישרון בציור ורישום. בעקבות המלצת מוריו הוא נרשם לבית ספר לאופנה וסיים את לימודיו בהצלחה.

בשנת 1984 הוא החל לבסס את המותג שנקרא על שמו והמשיך לעצב את דגמיו בלונדון. בשנת 1995 התמנה למעצב הראשי בבית ז'יבנשי ולאחר שנה הוא החל את עבודתו כמעצב הבית של כריסיטיאן דיור.

במהלך הקריירה זכה גליאנו באין ספור פרסים על עבודתו והלביש את מיטב הידוענים בעולם. בשנת 2010 כאמור, הוא תועד אומר דברי אנטישמיות וגזעות ובעקבותיהם פוטר מבית דיור. בשנת 2011 הוא הואשם בבית המשפט בפגיעה ברגשות הציבור ונכנס לגמילה.

ג’ון גליאנו באירוע קרן CFDA ומגזין ווג, ניו יורק, 17 נובמבר 2008. Scott Gries, GettyImages
ג'ון גלאינו בשנת 2008/GettyImages, Scott Gries
ג'ון גליאנו מתייצב לפתיחת משפטו, פריז, 22 ביוני 2011. AP
גליאנו מתייצב בבית המשפט. 22.06.2011/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully