וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העשירייה: מראות המפתח לגברים חורף 2013-14

לירוי שופן

11.6.2013 / 8:20

עשר תמונות מתוך מאות תצוגות יכולות לספר את הסיפור של העונה כולה, גם באגף הגברים - מסיפור האופנוענים, דרך עליוניות האוברסייז ועד למעילים בצבעי פסטל. כל המגמות

השאלה 'מה גברים רוצים?' נעשית למסובכת יותר בכל עונה שחולפת. גם הגרדרובה שלהם אינה נעשית חסינה לתנודות הבלתי פוסקות ולצורך הגובר – ולעיתים המוגזם ממש – בחידוש וחיפוש אין סופי אחר התשובה; למעשה, מסתמן שהפיתרון הוא אין פיתרון, משום שגברים אולי רוצים רק להמשיך ולנוע קדימה, ובעוצמה הולכת וגדלה.

אבל, ובניגוד למגמות המאפיינות אופנת נשים, גברים גם בדרך כלל מבקשים לאחוז בשני הקצוות – לנוע קדימה ולהישאר במקום. לחדש, אבל לא לרסק את אבני היסוד. וכך, גם בעונת החורף הקרובה, שכבר מתדפקת על הדלתות כגשם שלעולם לא יגיע, הם מנהלים מאבקים עם החליפה הגברית ועם המעיל העליון המחוייט. גברים וגם מעצבים מבינים את נחיצותם, את האופן שבו הם משמשים כמדים אזרחיים יעילים עבור המעמד העובד, אולם גם באותה הנשימה אינם יכולים להתנגד לתחושת המיאוס שאותם פריטים על זמניים מעוררים. לכן, מוצעים כעת אלטרנטיבות, למשל – מעילים עליונים בצבעים חדשים, כפי שהוכיחה הקולקציה הרב-גונית של גוצ'י, או מערכות לבוש מתואמות, נניח מכנסיים שנלבשים עם חולצות שנתפרו מאותו הבד, כמעין גרסה חדשנית וצעירה פי כמה לחליפה הוותיקה. את אחת הדוגמאות המצויינות לעניין האחרון סיפק המעצב לוקאס אוסינדריוור לבית האופנה לנווין.

אבל יש גם סיפורים מובהקים יותר, כמו נניח אופנוענים ומעילי פרפקטו, שקל להבחין בהם גם מרחוק. בין היתר, השינוי בצללית, והמעבר אל חלקים עליוניים בגזרת אוברסייז, או בגזרת כתף שמוטה, העומדים כניגוד חריף למכנסיים הדוקים. או גם הנרטיב הספורטיבי המובהק שמאפיין קולקציות רבות ונועד לשמש כקונטרה לפריטים המחויטים הקלאסיים. זו הסיבה לכך שכל כך הרבה פריטים מבדי ניילון קלילים או נעלי ריצה מצאו את עצמם על המסלולים.

לנווין

קולקציית חורף 2013-14 של לנווין בפריז. AP
קולקציית חורף 2013-14 של לנווין בפריז/AP

אמנם בסיום התצוגה של לנווין ציינו המעצבים אלבר אלבז ולוקאס אוסינדריוור שהם התמקדו בקלאסיקות, אבל ספק אם אפשר לכנות את החליפה האלטרנטיבית הזו קלאסיקה. מצד שני, זו דוגמא מצויינת לסטים המתואמים ששוטפים כעת את עולם האופנה.

גוצ'י

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיל עליון צבאי בצבע שמיים? גוצ'י מוכיחים שזהו שילוב מנצח שיכול להחיות פריט שכבר הוצעו לו אין ספור גרסאות בעבר.

ג'ון ורווטוס

קולקציית חורף 2013-14 של ג'ון ורווטוס. GettyImages
קולקציית חורף 2013-14 של ג'ון ורווטוס/GettyImages

חיבורים גרפיים בין חומרים, כביטוי לאסתטיקה מודרנית, הם מגמת ענק באופנה הגברים ובמיוחד בחלקים העליונים, כפי שממחיש היטב המעיל בגוון היין עם שרוולי העור של המעצב ג'ון ורווטוס.

אמפוריו ארמני

קולקציית חורף 2013-14 של אמפוריו ארמני במילאנו. GettyImages
קולקציית חורף 2013-14 של אמפוריו ארמני במילאנו/GettyImages

מראה אחד - שלוש מגמות: מצד אחד, מעיל אוברסייז רך כתפיים; מצד שני, צבע כורכום; מצד שלישי, מכנסיים הדוקים במראה ספורטיבי.

דמיר דומה

קולקציית חורף 2013-14 של דמיר דומה בפריז. AP
קולקציית חורף 2013-14 של דמיר דומה בפריז/AP

גם מעצבי שוליים נוסח דמיר דומה מספקים גרסאות למגמות מוצקות. ז'קט הניילון הספורטיבי מעניק חיות חדשה למראה כולו.

דולצ'ה וגבאנה

קולקציית חורף 2013-14 של דולצ'ה וגבאנה. GettyImages
קולקציית חורף 2013-14 של דולצ'ה וגבאנה/GettyImages

דולצ'ה וגבאנה מציעים דרך קלה למדי לאמץ את הפרופורציות החדשות בעולם הגברי - באמצעות חולצת טי קלילה בגזרת כתפיים שמוטות. אגב, רשתות האופנה כבר מיישרות קו עם המגמה, ואפשר למצוא דגם דומה לזה כבר בזארה.

סן לורן

קולקציית חורף 2013-14 של סן לורן. GettyImages
קולקציית חורף 2013-14 של סן לורן/GettyImages

שמועות במעגלי הקניינים גורסות כי הקולקציה הזו של סן לורן פריז, שזכתה לקיטונות ביקורת מצד עיתונאי האופנה, היא אחת הנמכרות ביותר לחורף 2013-14. אחרי הכל, מעטים הם אלה שיצליחו לסרב לסריג העצום או למכנסי האופנוענים ההדוקים.

פיליפ לים

קולקציית חורף 2013-14 של פיליפ לים. GettyImages
קולקציית חורף 2013-14 של פיליפ לים/GettyImages

אחרי שזכה בשבוע שעבר בפרס מטעם מועצת מעצבי האופנה של אמריקה, פיליפ לים מוכיח שהוא יודע מה הוא עושה - להחיות בטוויסט ראוי קלאסיקות; בדיוק כמו במקרה של פרפקטו העור הזה (ומעילי אופנוענים הם סיפור עצום לעונה הקרובה), שקיבל דוגמת פסים עזה וייחודית.

כריס ואן אש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כריס ואן אש, המעצב הבלגי שעומד גם בראש קו הגברים של דיור, קובע שלא צריך להחליט בין מראה ספורטיבי למראה מחוייט ומציע מפגש חזיתי בין הקצוות. לא בטוח שזוהי תוצאה מעודכנת או מתוחכמת, אבל היא מעבירה היטב את הלך הרוח של העונה כולה.

לואי ויטון

קולקציית חורף 2013-14 של לואי ויטון. AP
קולקציית חורף 2013-14 של לואי ויטון/AP

אוסף המופת של לואי ויטון לחורף הקרוב, שיצר הבריטי קים ג'ונס, מציע גרסאות ספורטיביות דווקא דרך נרטיב של מטפסי הרים. מעיל הדאפל העצום הזה יכול להיות תחליף ראוי למעיל עליון שמרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully