וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הצלם האגדי ברט סטרן; צילם את מונרו 6 שבועות לפני מותה

30.6.2013 / 12:59

הצלם ברט סטרן על רקע צילום שלו של מרילין מונרו בתערוכת Picturing Marilyn בגלריית מילק, 9 נובמבר 2011. Neilson Barnard, GettyImages
ברט סטרן על רקע צילום מרילין מונרו שלו ב-2011/GettyImages, Neilson Barnard

עולם האופנה נפרד מצלם האופנה ברט סטרן. הצלם האגדי נפטר בליל רביעי האחרון בדירתו במנהטן בגיל 83. בין צילומיו המפורסמים של סטרן הם סדרת צילומי עירום של מרילין מונרו למגזין ווג האמריקאי, שישה שבועות לפני מותה. מצולמות איקוניות נוספות שהונצחו על ידי סטרן היו אודרי הפבורן, אליזבת טיילור, טוויגי ובריז'יט ברדו. על אף שסטרן עמד מאחורי המצלמה, הוא הפך לאייקון בפני עצמו עוד לפני שמלאו לו 30.

מי שהחל את דרכו המקצועית כצלם צבאי בבסיס אמריקאי ביפן, מותג כאחד מילדי הספסל האחורי של עולם האופנה, בעיקר בשל הגישה האמנותית פורצת הדרך שלו בעולם הפרסום של שנות החמישים, אך גם בשל חייו הפרועים.

בפסטיבל דוקאביב בשנה שעברה הוקרן הסרט התיעודי אודותיו, "ברט סטרן: מד מן המקורי" (2010). הדוקו מגולל את קורותיו של הצלם, שנודע גם בשל אישיותו הנרקוטית, כאשר מושאי ההתמכרות העיקריים שלו הם נשים יפות וסמים ממריצים. בשלב מתקדם יותר בחייו, מצא את עצמו סטרן מאושפז, מה שהוביל לבסוף לעזיבת אשתו וילדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully