וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול פנים שמתחיל ברגליים: החוויה של ד"ר האושקה

אדר ריכטר

7.7.2013 / 11:20

טיפול הפנים של המותג ד"ר האושקה מבקש מכם לשכוח את כל מה שידעתם על קוסמטיקה ולפתוח את הראש. מה הסיכוי שתסכימו לערבב רוחניות עם קרם לחות בשביל חוויה יוצאת דופן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקודת השיא של הטיפול - באמצעות מברשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיפול פנים אצל קוסמטיקאית ממוצעת מתאים בדרך כלל לכולם: אנשי עיר וכפר, רגועים או נרגנים, בעלי עור פנים זוהר ונינוח או כזה שאוהב להתלונן. אבל טיפול הפנים שמציע מותג הקוסמטיקה ד"ר האושקה, הוא לא בקבוק הקרם של כל אחד. הוא חודר עמוק אל מתחת לפני השטח, מגיע עד לתאים האפורים ומאלץ אתכם לחשוב. למה? כי מאחורי הקרמים האורגניים של המותג הגרמני והידיים שמחדירות אותו לעור הפנים עומדת שיטת חשיבה אנתרופוסופית (מיוונית: "אנתרופוס" - אדם, "סופיה" - חכמה), תורה רוחנית מורכבת שפותחה בסוף המאה ה-19 באוסטריה. קשה אמנם לסכם אותה במשפט, אך באופן כללי האנתרופוסופיה היא השקפת עולם שמבוססת על מדע ופילוסופיה מערבית ונוגעת לכל תחומי החיים. היא מנסה להסביר את עולם הרוח והתנהלות הבריאה, ופונה להבנה של האדם כדי שחזרתו לרוח תהיה מתוך מודעות.

בראיון שנערך עם אורלי רפאלי פנקס, הקוסמטיקאית הראשית של ד"ר האושקה בישראל, המתגוררת בקיבוץ הרדוף, היא מנסה להפיג מעט מהערפל הרוחני. "מעבר לעובדה שהתכשירים אורגנים", היא מסבירה על השיטה הייחודית של המותג, "התפיסה היא 'איך לתת לעור את התמונה הבריאה שלו'. לא איך לתקן את מה שלא בריא, אלא איך לתת לו צמחי מרפא שיעזרו לו לעשות בעצמו את העבודה שטובה לו, משום שהעור יודע לבד מה לעשות. לכן למשל, ד"ר האושקה מציע רק קרם ניקוי אחד, המתאים לכל סוגי הפנים, משום שמה שהוא מכיל זה מה שהעור צריך כדי לקבל אינפוט של בריאות. זה אותו אינפוט לעור יבש או שמן, מבוגר או עם אקנה. התפיסה הקוסמטית הרגילה אומרת : נתקן, נעשה בשבילו. אם הוא יבש מדי ניתן לו שומן, אם הוא יבש מדי נשים לו שמן. לעומת זאת הטיפול של ד"ר האושקה עוקב אחרי התפיסה ההומיאופתית ש'דומה בדומה ירפא'. אם אני אייבש את העור השמן, אני בעצם אומרת לו תפריש עוד, כי אין לך מספיק שמן. אבל אם נותנים לו עוד שמן, העור מרגיש שבע ומרוכך. ככה מאזנים לאט לאט את הפרשת שומן היתר של העור. סמכו על העור, הוא יודע את העבודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום שיטת טיפול אגרסיבית - ליטופים ונגיעות מעודנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר רודולף האושקה היה רופא גרמני נמרץ שהקים בתחילת המאה הקודמת חברת תרופות, במסגרתה חקר איך אפשר להפיק מיצויים צמחיים ללא אלכוהול, בצורה שיכולה לשמור על כוחות החיים והמרפא של הצמח. בשנות ה-60, יחד עם הקוסמטולוגית אליזבת דיגמונד, שהתעניינה במחשבה האנתרופוסופית על בריאות האדם, הם החליטו לייצר משהו שמשרת את האדם הבריא ולא את האדם החולה (תרופות). התפיסה שגם האדם הבריא צריך הרבה מאוד תמיכה כדי לחיות בצורה הרמונית, הייתה גישה מודרנית בלתי רגילה. מתוך ניסוי וחיפוש נולדה הסדרה הראשונית של ד"ר האושקה. "זה התחיל משלושה תכשירים בסיסיים שהופקו ממי ורדים - אמפולות של מיצוי צמחים ומינרלים בצורה של דילול הומאופתי. העבודה עם כוחות האור היא מאוד עדינה וזה קשור לתפיסה האנתרופוסופית", מסבירה רפאלי פנקס. "מרגע שהצמח נקטף בצורה ידנית הוא עובר במשך שבעה ימים תהליכים שהוא עובר כל החיים שלו: חשיפה ריתמית לאור וחושך, קור וחום, תנועה ושקט, בצורה מדיטטיבית ממש. התהליך הזה במיצוי מימי – יושב שנה שלמה כמו יין טוב ורק אז משתמשים בו. כך הצליח האושקה להגיע לדברים שלא מתקלקלים".

ההגעה של קוסמטיקת האושקה לישראל הייתה הדרגתית. שנים לא מעטות עברו מאז שנקודת המכירה הבודדת בבית המרקחת ההומאיפותי הומגליל בתל אביב, התרחבה לחנויות הטבע. לא לכולם קל לעכל קוסמטיקה שמחשבה רוחנית והוליסטית עומדת בבסיסה. אבל למרות זאת, רפאלי פנקס אומרת שעדיין הישראלים המסוקסים פנויים לקבל גישה כזו בלתי אלימה של טיפול פנים, משום שיש בהם קרבה לטבע, הרבה יותר מחבריהם האירופאים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המייסד - רודולף האושקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיפול הפנים הקלאסי של של ד"ר האושקה, שנעשה על ידי קוסמטיקאיות שעברו הכשרה מיוחדת ונמשך שעתיים, זהה בכל העולם. המחשבה מאחוריו היא הוליסטית - לכל חלק בטיפול יש סיבה ואת המקום הנכון בו יש לטפל. התהליך מתחיל בכלל בכפות הרגליים, באמבטיית מרווה, במטרה לסייע לאדם המודרני הטרוד לקבל את הטיפול ברוגע. כך גם המטפל מכיר את המטופל שלו ויושב איתו בגובה העיניים.

וכך, לפני שבכלל מגיעים לפנים, מביאים את כל הגוף, ישות אחת, למצב רגיעה. הטיפול ממשיך במעלה הרגליים למרכז הגוף, בנגיעה ספציפית. בדרך כלל קוסמטיקאיות רגילות לעבוד על הפנים בצורה קשה ואינטנסיבית, באמצעות מסז'ים לוחצים ומהירים, מה שלא תמצאו כאן. אחד הדברים יוצאי הדופן בטיפול של האושקה הוא ליטוף הפנים באמצעות שני מכחולים, המביא להמרצה של בלוטות הלימפה." אם לוקחים צינור שעוברים בו מים ולוחצים בנקודה מסוימת, המים נעצרים", מעלה רפאלי פנקס את ההשוואה למסז' פנים אינטנסיבי. מלבד אלה כולל הטיפול בין היתר קומפרסים חמים לפנים מבד רך הספוג במי לבנדר , ניקוי פנים ומסיכת פנים מצמחים. את ההבדל בין טיפול של ד"ר האושקה לטיפול קוסמטי אחר, אפשר לדמות להבדל שבין אבן שזורקים בעדינות למים ועושה מעט גלים לבין כמה אבנים שעושות בלגן.

לד"ר האושקה מספר סוגים של טיפולי פנים, הנעים בין שעתיים ל-45 דקות, מניקוי עמוק ועד טיפול למטרות רגיעה. במלון מצפה הימים, כולה בנמל - נמל תל אביב ואצל הקוסמטיקאיות המורשות. רשימה ניתן למצוא באתר המותג: www.drhauschka.co.il

טווח מחירים: 350-650 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטיפול הקלאסי נמשך שעתיים. טיפול הפנים של ד"ר האושקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully