וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של ג'י סטאר: המותג ההולנדי חוזר לישראל

ג'י סטאר חוזרים לארץ עם חנות דגל חדשה בתל אביב ועם הבטחות לתמחור נוח מבעבר. מי עומד מאחורי המותג שהתחבב על גוון סטפאני ושרליז ת'רון ולמה בעצם אי אפשר בלי סקיני?

במקביל לציון 25 שנה להקמתו, מותג הג'ינס ההולנדי ג'י סטאר יפתח בחודש ספטמבר חנות דגל בארץ. החנות תמוקם במתחם הקניות שרונה, לשעבר המושבה הטמפלרית במרכז תל אביב ותשתרע על שתי קומות באחד הקוטג'ים במתחם. זו הפעם השנייה שג'י סטאר מנסים את כוחם בארץ, לאחר ששני סניפי המותג כאן נסגרו בשנה שעברה. המפיצים החדשים בישראל, חברת 'גאס מרקטינג' (בבעלות שי לוי, אורי מונרוב ורפאל ג'רבי), מבטיחים כי החוויה, הן מבחינת רוחב קולקציה לגברים ולנשים והן מבחינת המחיר, תהיה דומה לזו שבחנויות ג'י סטאר באירופה. הקולקציה הראשונה שתוצע היא חורף 2013-14 ותכלול, בנוסף לדגמי הג'ינסים השונים לנשים ולגברים, גם מגוון גדול של פריטים נלווים.

הג'ינסים, כתמיד, הם הבסיס ומכאן פותחו דברים אחרים ומשיקים. מה צפוי? חולצות כפתורים מעוצבות וצמודות בכחול ספציפי הניתן לזיהוי מרחוק, מעילי טרנץ' וז'קטי עור מסוגננים, אקססוריז עור, עקבי סטילטו מעור מרופד בג'ינס, מגפונים לגברים צעירים, צעיפים, חגורות, שמלות ג'ינס משולבות משי וסאטן, חצאיות פליסה ולנז'רי.

המותג מקפיד על עיצובים מקוריים ואינו מתחקה אחר עבודתם של מעצבי על אחרים. בניגוד למותגי גינס ותיקים כמו לי, רנגלר וליווייס הפועלים על בסיס מסורת אמריקאית, ג'י סטאר דווקא מחזק ומדגיש מסורת אירופאית. כלומר, לא עיצובים ברוח פונקציונאלית המתאימים בהכרח לעבודה או כאלו עם תזכורות לצורכי פועלים מפעם, אלא עיצובי אופנה לפני הכל, העשויים להתאים גם כביגוד ערב. מסתמן, שהמותג משתדל לבחון גבולות קיימים ומנסה שוב ושוב לפתח מוצרים נוספים. גוונים מסוימים, פרטים ודיטיילים בעלי תכונות שימושיות מעניקים לקולקציות תחושת זהות חזקה.

ג'י סטאר נוסד ב-1989 על ידי יוס ואן טילבורך, איש שיווק הולנדי, שרכש ניסיון בתפקידי ניהול והקים את המותג במטרה לפנות לשוק מדינות בנלוקס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג). מאז המותג התרחב וכיום הוא מתפעל כ-6,800 נקודות מכירה ב- 68 מדינות מסביב העולם ונמצא בתהליך צמיחה והתרחבות גלובאלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכנסי סקיני ומעילי טרנץ' קולקציית 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלת ממדי וכמו מפוסל. מתוך קולקציית 2014 של ג'י סטאר שהוצגה בברלין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה תעשייתי ואווירה אלטרנטיבית-מחתרתית. מועדון קאטר-הולציג בקרויצברג, ברלין, אשר שימש כמתחם פרזנטציית סתיו/חורף 2013/14 של ג'י סטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת החודש ערך המותג בברלין מפגש בינלאומי בן 3 ימים עבור עיתונאים מרחבי העולם לצורך הצגת קולקציית 2014 וחשיפת דוכן המותג בתערוכת האופנה 'בראד אנד באטר' (Butter&Bread) הבינלאומית, שכוללת מאות מותגים ומיועדת לקניינים ואנשי אופנה. היריד נערך ב'טמפלהוף ברלין', מתחם שדה תעופה ישן בדרום מערב ברלין שפעל כשמונים שנה עד 2008. דוכן ג' סטאר במקום שיקף את אופי המותג והתגלה כוויטרינת ענק מוגבהת אשר שימשה כסלון אירוח בו נערכו ראיונות עם גורמים שונים, חדר תצוגה ובר משקאות. גווני הכחול-אפור-שחור של המותג היו פה, מן הסתם, דומיננטיים.

הצגת הקולקציה עצמה התקיימה באולם שהוקם במועדון 'קאטר-הולציג' בשכונת קרויצברג במערב העיר. המועדון השוכן בחדרי בניין לבנים אדומות וחצר צמודה, ונחשב כאחד הפופולאריים בברלין. המראה התעשייתי והאווירה האלטרנטיבית-מחתרתית, היו רקע הולם למדי לדגמי הג'ינסים המקומטים-מחוררים-משופשפים של ג'י סטאר שאף קיבלו את הכיוני 'תלת ממדיים' ושאר פריטי הביגוד והאקקסוריז האולטרה-טרנדיים.

למפגש (שנערך במכוון באווירה בלתי רשמית וללא לוח תכנית קבועה מראש), הגיעו, בנוסף לעיתונאים מכל העולם, נושאי תפקידים רבים בג'י סטאר, כולל המנהל הקרייאטיבי של המותג מזה 20 שנה פייר מוריסט וצמד המעצבים הראשיים לאופנת הנשים ואופנת הגברים. שיחה קצרה העלתה כי פתיחת הסניף החדש בתל אביב יוצרת התרגשות רבה. בחברה משוכנעים שהפעם – סוף כל סוף - המותג יתחבב על הישראלים ואף מבטיחים שאם הכל יתנהל כמתוכנן, תיפתח בהמשך גם חנות אאוטלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשעבר שדה תעופה ישן והיום מתחם ירידים. הטמפלהוף בברלין אשר אירח את תערוכת 'בראד אנד באטר'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביתן הוויטרינה של ג'י סטאר בבראד אנד באטר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבעוני, בלתי קורקטי ומשפיע. פייר מוריסט, המנהל הקריאטיבי בג'י סטאר מאייר ג'ינס על חלון הראווה בחנות המותג בברלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוריסט (63), כאמור המנהל האמנותי, מתגלה כטיפוס צבעוני וחייכני. הוא אוטודידקט שלא למד מעולם עיצוב או אופנה ונחשב לאחד המעצבים והסטייליסטים המרכזיים בעולם באופנת הג'ינס היום. הוא צרפתי המתגורר ברמי-דה-פרובאנס, עיירה בקרבת חוף הים בדרום צרפת. הוא עובד בסטודיו בביתו, אך גם נמצא דרך קבע על קו צרפת-הולנד. לביתו צמודים כרם וגן צמחייה מקומית, ובזמנו הפנוי הוא עוסק בייצור יין ביתי ובגננות. בצעירותו תכנן ללמוד ארכיטקטורה ולקחת חלק בעסקי הבנייה של אביו, אך חיבה עזה לביגוד ואופנה שינוי את תכניותיו. "נהגתי לחטט בפחי אשפה ולחפש בגדים ישנים ואספתי דברים שמצאתי כמו בגדים מעניינים, כפתורים ודיטיילים מסוגים שונים", הוא מגלה בשיחה על יין אדום בחצר הקאטר-הולציג ודואג תוך כדי להשיב וללחוץ את ידיהם של כל שוחרי הטוב סביבו, כל אחד בשפתו, בים אם היא צרפתית, אנגלית, גרמנית או הולנדית. "בסופו של דבר, התחלתי לתפור בעצמי ולעבוד כמעצב חלונות ראווה. עד גיל 21 כבר הייתה לי חנות בגדים משלי בה מכרתי פריטי וינטג' ופריטים בעיצובי. מספר שנים אחר כך, כבר היו לי מספר חנויות שהציעו ג'ינסים מעוצבים, מכנסיים צבאיים ומעילי עור. במקביל הצעתי את שירותיי למותגי ג'ינס בינלאומיים כמו קלאסיק נובו, רנגלר ולי. ב-1991 החלה מעורבותי עם ג'י סטאר וב-1994 חתמתי על חוזה בלעדי מולם. לישראל ולישראלים יש לי מקום חם בלב. יש לי זיכרונות טובים מחופשה באילת בצעירותי. אם מישהו צריך להיות בעת פתיחת החנות החדשה בתל אביב זה אני, ואני מקווה להגיע".

פילוסופיית העבודה של מוריסט מבוססת על השראה מארכיונים ושילוב ממדים אותנטיים עם רעיונות חדשים במטרה להגיע לעיצובים חסרי זמן ועם זאת בעלי אמירה חדשנית. כאשר מתבוננים על התנהלותו במקום מגלים כי הוא נערץ על ידי הצוות הקריאטיבי וכי הוא בעל השפעה ניכרת. המייסד והבעלים ואן טילבורך, אשר מהווה חלק בלתי נפרד מהצוות היצירתי, מטה למוריסט אוזן ללא הרף. מסתבר, שגיוסה של מי שמשמשת היום כמעצבת ראשית של אופנת הנשים במותג, רבקה באך, נעשה בזכותו. הודות לניסיונו ועינו החדה, מוריסט השכיל להבין שהיא האדם הנכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באיזשהו מקום, היא משפיעה על דגם הג'ינס שתלבשו החורף. רבקה באך/מערכת וואלה!, צילום מסך

באך (34), אחראית על עיצוב קולקציות הנשים והיא גם מתאמת את בחירת הבדים והגזרות בכל הנוגע לאופנת הנשים במותג. היא נולדה בסיאול, דרום קוריאה וגדלה בדנמרק. לאחר שקיבלה תואר בעיצוב ב-2002, עבדה עבור מותגי ג'ינס שונים באיטליה ואחר כך בהולנד, עד שב-2005 נשכרה למותג ההולנדי.

באך על תהליך העבודה ועל הצפוי בקולקציות העתידיות. בדומה לקו שמנחה מוריסט, היא שואבת השראה מפריטי וינטג' וצילומים ישנים ומשלבת את בהם את רעיונותיה. היא גאה במיוחד בדגם ה"ג'אג סקיני" (Jeg Skinny) שיצרה. "זהו דגם החוזר אצלנו מדי עונה, הוא גמיש ומגיע בגזרה נמוכה וגבוהה והתחבב על כמה מן האוהדות הידועות של ג'י סטאר כמו גוון סטפאני, ליב טיילר, שרליז ת'רון וג'מה ארטרטון. הוא דק ואלסטי. ניתן לרקוד אתו בלט".

זאת הסיבה שבחרתם לקמפיין סתיו 2013 רקדנית בלט כפני המותג?
"הבלרינה הבריטית קינאן שיפקה נבחרה מפני שכמו הג'ינסים שלנו מדובר ביהלום גס [צוחקת]. היא כשרונית, מודרנית, יפה ועצמאית. ככלל, אנו מעדיפים כישרונות אמיתיים בקמפיינים שלנו, במיוחד צעירים ומבטיחים. אנשים שיוצרים הזדהות, מסוגלים לייצג מסורת וגם מודרניות".

אולי זו ההזדמנות לשאול מדוע בעצם הסקיני חוזר מדי עונה?
"הוא גמיש באופן מושלם ומתאים גם לנשים לא דקות. נשים עם גזרת שעון חול לובשות אותו וזה נראה יפה ומחמיא. ניתן לשלבו עם כל דבר, מה גם שמדובר הפריט מפתח אצלנו, לצד ז'קט העור, הז'קט הצבאי, ז'קט הג'ינס וחולצת הג'ינס."

מצד שני, העונה, אם לשפוט לפי חשיפת הקולקציה, בולט ג'ינס בגזרה שונה לחלוטין
"נכון, הטייפ סי (Type C) לנשים ולגברים. מדובר בג'ינס בגזרה רופפת בחלק העליון, כמו ג'ינס בויפרנד ההולך ונעשה צר כלפי מטה ומגיע עד הרצפה או עד הקרסוליים אם מקפלים את הקצוות - אלמנט ממסורת ג'ינס העבודה (Cargo Jeans). הוא משופשף ויש לו קרעים פה ושם, אך זהו לא ג'ינס לבוקר ולשעות הפנאי שהולך עם נעלי פליפ פלופ. להיפך, הוא מומלץ לערב, לנשים עם טופ זוהר ונעלי עקב. זהו ג'ינס דרס-אפ (Dress Up)."

מה למעשה גורם לך לרצות לעבוד וליצור עבור ג'י סטאר?
"צוות העיצוב שלנו בינלאומי ואנו פועלים לפי ההצהרה המוסכמת כי 'השמיים הם הגבול'. אני מרגישה שאני משפיעה על ההיסטוריה של הג'ינס. יש לנו DNA ברור וחתימת ידינו מוכרת."

הכותבת הייתה אורחת מפגש העיתונאים הבינלאומי של ג'י סטאר בברלין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריטים חסרי זמן ונצחיים גם בקולקציית סתיו/חורף 2013/14. ז'קט עור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ז'קט ג'ינס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיל טרנץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצאית מיני A/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר כל עונה. ג'אג סקיני, סקיני ג'ינס סופר גמיש לנשים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוג של ג'ינס בויפרנד גם לגברים. דגם הטייפ סי החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ג'י סטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully