וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשמה צוענית ויופי מרוקאי: סניף ראשון למאנוש בישראל

אדר ריכטר

29.7.2013 / 8:21

המותג הצרפתי הפרוע מאנוש פותח סניף ראשון בישראל ומוכיח ששם שנוי במחלוקת, נשמה צוענית ויופי מרוקאי מוגזם יכולים להביא להרבה אושר, ולהפריח את נוף האופנה בארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיץ 2013 של מאנוש. הרבה מאוד זה לפעמים פחות מידי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההיכרות הישראלית עם המותג הצרפתי מאנוש Manoush, חייבת כמובן להתחיל מפירוש השם – צועני בצרפתית. ועכשיו אחרי שהדימיון הוצת מכל כיוון, מהוורבלי ועד הוויזואלי, אפשר לעבור לחלק האמנותי: הקונות של מאנוש ברחבי העולם עוזבות את החנויות עם שקית קניות שהיא למעשה תיק מוזהב, שחמסה ענקית בצבע ורוד מוטבעת במרכזו. אכן, 'סולידיות' היא לא המילה שכתובה על הטיקטים של מאנוש. במקום זה תמצאו חגיגה צוענית-צרפתית-מרוקאית רועשת על הקולבים וזה נראה אקלקטי ומוטרף ממש כמו שזה נשמע.

מאנוש מציעים הכל לנשים; מבגדי ים ועד שמלות ערב, כולל חולצות, מכנסיים, חצאיות, שמלות ותיקים, כולם עמוסים בו זמנית ברקמה כפולה, פאייטים במגוון צבעים ואפליקציות תלת מימדיות, שעשויות להגיע באין ספור חומרים שונים. מי שמאוד יתאמץ ימצא על הקולבים גם כמה פיסים רגועים יותר, אבל צריך להודות - מסיבה בוהמיינית היא הסיבה העיקרית שלשמה נאספו הבגדים בחנות הקונספט החדשה והראשונה של המותג בארץ, שנפתחה בכיכר המדינה בתל אביב לפני כשבועיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעצבת מושפעת מעולמם הצבעוני של הצוענים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורלי אקוקה, מייבאת המותג לארץ, חושבת שלמרות האקסטרווגנטיות של הפריטים, יש להם מקום גם בארון הסולידי של הישראליות. "החלטתי ללכת על משהו שאני אוהבת ואני מאמינה שמי מעריכה ומבינה באופנה – תאהב. לא רציתי ללכת שוב על חנות שהיא מולטי-ברנדינג בכיכר המדינה", היא אומרת בשיחה שנערכה עמה בחנות החדשה. "כמובן שיש את אלה שחושבים שזה טו מאצ' ואין לי בעיה לשמוע גם אותם. אני יודעת שזה המותג, אבל בכל זאת לדעתי כל אחת יכולה למצוא כאן פריט".

אקוקה לא מגיעה מרקע של אופנה והיא משפטנית במקצועה. במאנוש התאהבה בביקור בפריז לפני כמה שנים ואל החנות החדשה שלה היא מתייחסת בקלילות, כאל שקית ממתקים – בדיוק בגישה הראויה למותג. נראה שרק מי שמתייחס לחיים כאל ענן מרנג מתוק, יכול להספיק ב-42 שנים להביא לעולם 4 ילדים ולסיים תואר ראשון בכלכלה ותואר ראשון ושני במשפטים. ואכן, לקחת את החיים בקלות זה המסר שנראה שהיא מנסה להעביר לקהל הישראלי - קחו בגדים שהם כיף, שמעלים חיוך ומעוררים התפעלות, ושמשלבים בין האוריינטלי לאלגנטי המערבי בשלמות. הם מנצנצים ובולטים בשטח, אבל רחוקים מאוד מעולם הפרחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצבת המותג פרדריק טרוי-רוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

את מאנוש ייסדה ב-2004 פרדריקה טרוי-רוי, בת ה-43. היא גדלה בגיברלטר, עברה בהמשך לחיות בקרב צוענים בפריז והתגוררה במרוקו. באתר הרשמי של המותג, טרוי-רוי מתארת איך הסתובבה מסונוורת בשווקים הצבעוניים של מרקש, פתחה דלתות של בתי מלאכה קטנים, ואיך מבלי לשים לב, נולד בה הצורך לתרגם את ההשראה למעשים. את התיקים בסגנון צרפתי-מרוקאי שעיצבה לראשונה, הציגה בהצלחה פריז ב-2003 ואחרי שמונתה למעצבת האקססוריז של מורגן, הקימה את מאנוש. ב-2006 נפתחו חנויות בפריז, לונדון וניו יורק והיום נמכר המותג בנקודות יוקרה בכל העולם, מבלומניגדיילס בניו יורק, דרך KITSON בלוס אנג'לס, ועד הרודס בלונדון וגלרי לאפייט בפריז.

החנות החדשה בכיכר המדינה, מחליפה את זו של גלית לוי ודונה-אין ששכנו שם בעבר, והבגדים נבחרים על ידי אקוקה בשואו רום בפריז. כרגע מוצעת בחנות קולקציית קיץ 2013, ובעוד כשבוע צפויים להשתלב בה כבר פריטים מקולקציית החורף, שמטבעה צבעונית פחות ועשויה להתאים לקשת רחבה יותר של אנשים וטעמים. וואלה! אופנה מעודדים כתמיד צריכה של פריט אמנותי אחד קצת יקר, על פני ערימה של פריטים מקושקשים שייוצרו בזול בבנגלדש וזה המקום לציין שלרגל פתיחת החנות ניתן אפילו להגשים את החזון הזה. טווח המחירים נע בין 500-5,000 שקלים וכעת מוצעת בחנות הנחת סוף עונה שנעה בין 30%-50% (עד ה-31 באוגוסט).

Manoush. ה' באייר 30 , תל אביב. טל' 03-6293362
http://www.manoush.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מאנוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully