וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן פאי לפנים: אברקרומבי אנד פיץ' ואמריקן איגל צונחים

לירוי שופן

25.8.2013 / 8:22

לא קמפיינים פרובוקטיביים ולא מראה כל אמריקאי מלוקק - המותגים אברקרומבי אנד פיץ', אמריקן איגל ואירופוסטל רושמים ירידות חדות בהכנסות. הסיבה? הסגנון שלהם יוצא מהאופנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמריקן איגל. ירידה של 3.6% ברווח הגולמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה הגדולה עם אופנה? היא תמיד חולפת. את האמת המרה הזו חוות כעת רשתות האופנה האמריקאיות המתמקדות בלבוש ספורט-קז'ואל נוסח אמריקן איגל, אברקרומבי אנד פיץ' ואירופוסטל. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס מיום חמישי האחרון, ודיווחים נוספים בתקשורת האופנה, הרשתות המצוינות כאן, לצד קמעונאיות אמריקאיות נוספות, רשמו ירידה משמעותית בהכנסות בחודשים האחרונים. בין היתר, ביום רביעי האחרון אמריקן איגל דיווחה על צפי הכנסות נמוך במיוחד לקראת הסתיו, בנוסף לירידה של 3.6% ברווח הגולמי. המכירות של אירופוסטל ירדו בכ-15% ברבעון האחרון. על פי דיווח של יומון האופנה WWD.COM מיום שישי, הביצועים של אברקרומבי אנד פיץ' היו חלשים במיוחד; הרשת לא רשמה רק פחות מבקרים בחנויות אלא גם ירידה של 33.3% בהכנסות ברבעון השני השנה.

"הסיבה לתנועת המבקרים החלשה בחנויות בארצות הברית אינה ברורה לגמרי", ציין בתגובה מייק ג'פריז, מנכ"ל אברקרומבי אנד פיץ' ל-WWD. "אנחנו מאמינים שהצרכנים הצעירים מוציאים על מוצרי צריכה אחרים". עם זאת, רשת החדשות FOX ציינה כי אחת הסיבות היא ביצועים חלשים במחלקת הנשים.

פתיחת חנות אברקרומבי אנד פיץ' במינכן. GettyImages
דוגמנים חשופי חזה בחנויות. אברקרומבי אנד פיץ'/GettyImages

שלושת המותגים המצוינים כאן ידועים בסגנון מובהק ואחיד. שלושתם מפרשים בצורה דומה אך שונה במקצת קלאסיקות יומיומיות (אברקרומבי אנד פיץ' נחשבים כרשת היוקרתית ביחס לאחרות), לרבות מכנסי ג'ינס, מכנסי דגמ"ח קצרים, וחולצות גראפיות במראה כל אמריקאי סטודנטיאלי. מכאן, מה שיכול להסביר את הביצועים החלשים, הוא השינוי בטעם הקהל יחד עם העדפתו להשקיע באלקטרוניקה. על פי אנליסטים, הקהל הצעיר – קהל היעד העיקרי של כל אחד מהמותגים האלה - מעדיף רשתות אופנה מהירה נוסח זארה, H&M או פוראבר 21, המגיבות בצורה טובה יותר ומדויקת יותר למגמות השוק ועל כן ממשיכות להתחזק בארצות הברית. במילים אחרות, אותו מראה מסוים שאברקרומבי אנד פיץ', אירופוסטל ואמריקן איגל התבססו עליו באופן בלעדי, נמאס על קהל היעד, שנטש עבור חלופות עדכניות יותר.

זה המקום לציין שאברקרובי אנד פיץ', הידועים בזכות קמפיינים מרוטשים ואירוטיים ודוגמני חשופי חזה בפתח חנויותיהם, זכו לאחרונה ליחסי ציבור גרועים במיוחד. אמירות ופעולות מטעם צמרת החברה, שנועדו לבדל את המותג ולכוון אותו כלפי קהל ספציפי (בין היתר, סירוב למכור פריטים במידה 14, הנחשבת כמידה ממוצעת לנשים בארצות הברית), זכו לאין ספור תגובות נגד, כולל קמפיין ויראלי במסגרתו חולקו פריטים של המותג לחסרי בית בלוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully