וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסמטיקה קלה: בשמי הגברים לעונת החגים

שירלי אכסלרוד

29.8.2013 / 8:33

מבושם שנועד לפתור תסביכי גודל ורגשי נחיתות ועד לאחד שגורם ללב שבור - שנייה לפני ראש השנה, מדור קוסמטיקה קלה מסמן את בשמי הגברים הנכונים ואת אלה שצריכים להיזהר מהם

נמצא הבושם לגברים עם תסביכי גודל! לרגל החג ובכלל, השיקו בשאנל את בושם הגברים "בלו דה שאנל" במהדורה מיוחדת, הכוללת בקבוק אימתני של 300 מ"ל, שאפילו הגבר הכרסתן ביותר בסביבה בקושי הצליח לאחוז בכף יד אחת. מילא הגודל, עם תג מחיר של 1,200 שקלים זוהי כמובן הצהרת ה"אני לא קמצן" האולטימטיבית. כך או אחרת, לגבי הריח, הדעות היו נחרצות - שלושה זכרים ושתי נקבות מצאו את המתקתקות-החמצמצה והמעושנת של הניחוח כאלגנטית ונעימה, כזו שתהלום היטב גברים שיודעים להבחין בין מרטיני הקוקטייל למרטיני המשקה. רק נסיינית אחת הזדעפה, ולא מצאה את החן המצ'ואיסטי שכולם דיברו עליו. בקיצור, מדובר בריח המושלם לגברים בשלים שנוסעים במכוניות מנהלים רק כי הם אוהבים את המרחב.

שאנל, BLEU DE CHANEL, מחיר: 1,200 שקלים ל-300 מ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאנל, BLEU DE CHANEL, מחיר: 1,200 שקלים ל-300 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנרולי פורטפינו של טום פורד (שיש שמשווקים אותו לנשים; אל תאמינו להם – הוא נחשב יוניסקסי לגמרי בכל מקום אחר) סיפק לנסיין ל' שברון לב קולוסאלי, מהסוג שמתחרה בקלות בדרמה של רומיאו ויוליה. על פניו, יש בו הכל – הוא משתייך לקו התערובות הפרטיות של פורד (להבדיל מהקו המסחרי שנמכר בכל פיצוציית קוסמטיקה), הוא יקר, נתון בבקבוק מכשף בטורקיז וזהב, ויש לו ריח משכר שמשלב בין רעננות של מי קולון אמיתיים ומשובחים עם איזשהו טוויסט חמקמק שהופך אותו מריח של סבתות למסחרר ראשים.

עד לנקודה הזו הוא האליטה של הבישום המודרני.

אבל, וזה אבל משמעותי, כמו כל מאהב ללילה, גם הוא מקפיד להיעלם עם אור ראשון ובקיצור – החביבי מתנדף במהירות. לא מטריד אותו שהוא מוגדר כאו-דה-פרפיום, וגם לא מחיר הפלצות שלו. הוא בשלו – נעלם אחרי זמן קצר יחסית. ל' היסודי בדק אותו גם על סוגי עור נוספים, והתוצאה הייתה דומה – שעה ראשונה של התניית אהבים מסחררת, ואז נעלם. בקיצור, מתאים למי שאוהב מערכות יחסים שמלאות בהמון התרגשות, אבל נגמרות מהר.

טום פורד, NEROLI PORTOFINO, מחיר: 825 שקלים ל-50 מ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טום פורד, NEROLI PORTOFINO, מחיר: 825 שקלים ל-50 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבר אחד אי אפשר לקחת מהגרסה החדשה לבושם הגברים האלמותי של דיור. בעצם, שני דברים – אריזה מופלאה, אלגנטית וקרירה, שכל כולה זועקת גבריות חדשה, ואת הריח המרענן. אלא, שהרעננות הזו, פוקחת אישונים ככל שתהיה, קצת מופרזת במינונים, שלא לומר לימונית מדי, וקצת משכיחה את החושניות האוריינטלית של המקור. למעשה, אין שום קשר בין הבושם Dior homme לבין גרסת הקולון החדשה. כך או כך, מדובר בבושם נחמד לבוקר, מהסוג שנחמד לצרף למדף, אבל לא לחוץ מאוד שיהיה שם.

דיור, Dior Homme Cologne, מחיר: 598 שקלים ל-125 מ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיור, Dior Homme Cologne, מחיר: 598 שקלים ל-125 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם זהו מיץ כדורגלנים מרוכז? האם זהו ריחה הנישא של הפריפריה? לא! זהו הבושם החדש של YSL לגברים, גרסת הפרפיום, שמסיבה לא ברורה לא מריחה כמו הגרסאות הקודמות בסדרה, אלא כניחוח גנרי של עשרות בשמים אחרים - רק הרבה יותר חזק. אחד החברים במשרדו של הנסיין, הציע לכרות את היד שהותזה רק כדי להיפטר מהריח. ולא שמדובר בניחוח נוראי, אלא שהוא כל כך משעמם שכבר עדיף לא להתבשם כלל. חבל, הציפיות הגדולות מ-YSL הן לתוצרים יותר אקסקלוסיביים.

איב סן לורן, L'HOMME PARFUM INTENSE, מחיר: 610 שקלים ל- 100 מ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איב סן לורן, L'HOMME PARFUM INTENSE, מחיר: 610 שקלים ל- 100 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ילד מזדקן, ילד מתקלקל – במה הוא מתבשם? בבושם החדש של Zegna, שמריח כמו זיקנה עצובה. לבקבוק הזכוכית הרחב, האלגנטי והנקי דווקא, הוכנסו ברגמוט וסיגליות - שילוב מסקרן - על הנייר. רק שמשהו בדרך השתבש, והשניים עברו תהליך החמצה רב עוצמה, שגורם לכל העסק להריח כמו לימון מקולקל, עתיק, שנשכח במקרר.

זנייה, UOMO, מחיר: 650 שקלים ל-100 מ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זנייה, UOMO, מחיר: 650 שקלים ל-100 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הא! ריח של בוקר!" התמוגגה ודמעות בעיניה אחת מעובדות המערכת לנוכח בושם הגברים החדש של ג'יבנשי. Gentleman Only, כשמו כן הוא - מתאים לגברברים מעודנים, בעלי תחביבים אריסטוקרטים (קריקט) ואקסצנטריים (איסוף פרפרים או גידול פרחים טורפים). למרות שבמבט ראשון הוא נראה גנרי - בקבוק שקוף, נוזל כחלחל ופקק כסוף - וברחרוח ראשון הוא מזכיר הרבה בשמים אחרים, אחרי שמניחים לו להתמקם על העור, הוא מקלף את השכבות העליונות ומגלה תחכום. סבוני, מעט חמצמץ ומאוד אלגנטי. בקיצור, לג'נטלמנים שמאסו בעודף המתיקות של בושם הגברים של פראדה.

ז'יבנשי, Gentleman Only, מחיר השקה: 300 שקלים ל-100 מ"ל (במקום 565)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ז'יבנשי, Gentleman Only, מחיר השקה: 300 שקלים ל-100 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חל בילבול איום!", הזדעק הנסיין ג'. "בראלף לורן ביקבקו במיכל האדום בושם דודות סינתטי במקום ניחוח גברי מסוקס!". הפולו החדש מתחיל בניחוח מתוק עד סכרת, שהריץ את ג' לכיור, לקרצף את האזורים מוכי האסון. הריח נשאר כזה במשך כמה שעות טובות, כך שרק מעטים ישרדו את התווים היותר חמימים ומתונים – עץ וקפה, אך מלאכותיים גם הם, שמגיעים אחר כך.

רלף לורן, POLO RED, מחיר 416 שקלים ל-75 מ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רלף לורן, POLO RED, מחיר 416 שקלים ל-75 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתחיל מהסוף, מהאריזה: מדובר באריזת פלסטיק קשיח בעיצוב דמוי גולגולת, שבמבט ראשון מרגישה כמו גימיק שיווקי ילדותי שמיועד לבני טובים מהפריפריה, ונרכש בכמה עשרות שקלים בחנויות מיושנות נוסח "מתנות לגברים בלבד", לצד לוח שחמט מזכוכית ומכונת גילוח מאוירת. גם במבט שני. כמה שניות אחרי ההתזה, מגלים שהריח דווקא מתון, נעים ובוגר, כמעט סקסי. הגוון המתוק-חמצמץ מוכיח ששווה לתת צ'אנס לפנימיות. במילים אחרות: אטרקציה חביבה לבני נוער, או לילדים קשוחים באופיים.

אד הארדי, Ed Hardy, SKULLS ROSES, מחיר: 199 שקלים ל-100 מ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אד הארדי, Ed Hardy, SKULLS&ROSES, מחיר: 199 שקלים ל-100 מ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • בשמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully