וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח שבין הבגד לגוף: איך לובשים אוברסייז?

16.9.2013 / 9:47

כולם מדברים העונה על אוברסייז, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שבניגוד לסקיני זו יכולה להיות משימה מסובכת. איך לובשים בגדים גדולים ומפוסלים ולמה בעצם הם לא פחות סקסיים?

קולקציית הוט קוטור של כריסטיאן דיור לחורף 2013-14. AP
פרופורציות חדשות לעונה חדשה. דיור לחורף 2013-14/AP

הערגה לחורף מביאה איתה הפעם משב רוח מרענן ושמו אוברסייז. עושה רושם כי אותה גזרה רפויה ורחוקה מהגוף, שנותרה יחסית בשולי העונות האחרונות, מקבלת את אור הזרקורים בימים אלה. מעילים, ז'קטים, שמלות, חולצות ומכנסיים על טהרת הצלליות הרחבות והמפוסלות נצפו ללא הרף על מסלולי התצוגה בשבועות האופנה לחורף 2013-14.

בית האופנה קרבן הציג למשל מעילי פקעת בולעניים; האחיות אולסן למותג The Row, שידועות כחובבות אוברסייז מושבעות, הציגו אינספור שילובים משוחררים ועתירי סטייל; ובבית דיור לקחו את הז'קט הקלאסי והוסיפו לו נפח והרשימה עוד ארוכה.

במילים אחרות, אחרי כל העור החשוף והבדים הצמודים מהקיץ המיוזע, הגיע הזמן להתכרבל ולהתעטף בגזרה המחבקת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאחיות אולסן חיבה יתרה אוברסייז. מתוך הקולקציה של THE ROW/מערכת וואלה!, צילום מסך
אוברול אוברסייז של מאיה נגרי. אלכס פרגמנט, רון קדמי
מאיה נגרי. ?צילום: אלכס פרגמנט?/רון קדמי, אלכס פרגמנט

מה יש בו באוברסייז שמצליח לגבור על כל החוקים? הרי מדובר בגזרה שאינה מדגישה קימורים ושאר אלמנטים נשיים אלא ספק מטשטשת אותם, אז איך בכל זאת כמעט תמיד מדובר בגזרה מנצחת ואפילו סקסית?

מעצבת האופנה מאיה, נגרי שמתחברת למגמה במיוחד, מציינת ש"יש כל מיני סוגים של אוברסייז - יש נקודות מסויימות שהגזרה כן מתהדקת על הגוף. למשל אם תלבשי אוברול ענק ובמותניים תתלפף חגורה שתדגיש אותם. בסך הכל את שומרת על האינטימיות של עצמך מול עצמך – כלומר יש את הבגד ויש את המרווח בין מה שהעולם רואה אותך מבחוץ לבין מה שקורה בפנים. האינטימיות הזו בעיניי מאוד סקסית, כמובן כשזה בא על נשים שיודעות להחזיק את זה ולא כשזה בא לכסות על מגרעות. זה משהו שהוא מאוד עכשווי ואפשר לתת לו המון אינטרפרטציות. אוברסייז תמיד יכול להיראות טוב - מעיל אוברסייז, שמלת גלביה, מכנסיים, אוברול – ממש פריט מכל דבר. במגמה הזו יש משהו שמשדר ביטחון וחוזק של המין הנשי, שהתפקיד שלנו הוא לא למצוא חן בעיניי אחרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקציית החורף של זארה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצת אוברסייז גברית - חובה בארון. אנה קרפונוב. מתוך קולקציי החורף של זארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסטייליסטית אנה קרפונוב מתחברת אף היא באופן אישי לצללית האוברסייז, והיא מיישמת אותה באופן תדיר גם בהפקות אופנה בהן היא לוקחת חלק. אז איך לובשים את זה, למי זה מתאים ואיך לא הופכים לקורבן אופנה -

"גזרת האוברסייז מאפשרת לנשום לרווחה", מסבירה קרפונוב. "לטשטש את מה שצריך ובעיקר גורמת לנו להרגיש בנוח עם הגוף שלנו ולא חשוב איזו מידה את לובשת. יש המון שיק בגזרות הרחוקות מהגוף".

למי האוברסייז מתאים?
"מתוך ניסיון עם לקוחות פרטיים, ברור לי שהאוברסייז יכול להתאים את עצמו לכל אישה בכל מידה ובכל גיל. לא מעט נשים נרתעות מהטרנד, במחשבה שזה משמין ומעלים את קווי המתאר של הגוף, אך בשילוב חכם הוא ייראה מעולה ולא פחות סקסי מפריט לבוש צמוד".

מהו פריט האוברסייז האידיאלי שכל אחת חייבת בארון?
"חולצה מכופתרת בגזרה גברית תתאים לכל אאוטפיט, בין אם זה בוקר, ערב או פגישת צהריים עם הבוס. בבוקר, לדוגמא, אפשר לשלב את אותה חולצה מכופתרת עם מכנסי ג'ינס קצרים, נעליים שטוחות, כובע ומשקפי שמש למראה לא מחייב, נוח ושיקי. בצהריים אפשר לשלב עם חצאית עיפרון בעלת קו מותן גבוה, כאשר החולצה מוכנסת בפנים. נעליים עם עקבים קטנים ותיק קז'ואל ישלימו את ההופעה. בערב אפשר לצוות מכנסי סקיני, נעליים עם עקבים גבוהים וסקסיים, קצת תכשיטים ואת מוכנה ליציאה".

האם מומלץ לשלב פריטי אוברסייז אחד עם השני?
"השילוב המנצח לנשים במידות סטנדרטיות זה לנסות לשלב פריט אוברסייז אחד עם משהו צמוד יותר, לדוגמא חולצת אוברסייז עם מכנסיים צמודים, או ההפך. במידה ואת לובשת מידה 34-36 אל תפחדי לשלב את האוברסייז גם בחלק התחתון וגם בעליון. ולקינוח - נעלי עקב בהחלט ישפרו את הופעת האוברסייז ויהפכו אותה לסקסית ונשית".

ממה כדאי להיזהר?
"צריך להיזהר עם שילוב של פריטי אוברסייז יחד כדי לא ליצור מראה הררי חסר פרופורציה. שילוב כזה לא מתאים לכל אחת".

קולקציית חורף 2013-14 של קרבן. AP
מעיל אוברסייז של קרבן. דווקא הנפח הוא סקסי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully