וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופים של סטייל: אבולוציית הסטייל של הארקטיק מאנקיז

21.9.2013 / 10:37

האלבום החדש של הארקטיק מאנקיז, שכולל גם קליפים מסוגננים, מבהיר עד כמה לאופנה יש חלק גדול בהצלחה של הלהקה. אבל אי אפשר לשכוח שמדובר בגרסה מודרנית לברווזון המכוער

כשאלכס טרנר ביקש גיטרה חשמלית לחג המולד אי שם בשנת 2001, הוא בוודאי לא האמין שתוך חמש שנים הוא יהפוך לרוק סטאר, בטח שלא לאייקון אופנה בהתהוות. והנה, הארקטיק מאנקיז מוציאים כבר אלבום חמישי, כשיש הטוענים אפילו שמדובר באלבום הטוב ביותר שלהם עד היום.

טרנר (27), שנחשב כפני הלהקה, הומלך כבר מזמן כאמן הדור הנוכחי. כפועל יוצא מכך הוא גם הפך להיסטריה. הסגנון המוזיקלי הממגנט שפיתח טרנר – סולן, גיטריסט והכותב העיקרי, תורגם עם הזמן גם לסטייל אישי שמועד לחיקוי. במרוץ השנים וההייפ המבעבע סביבם, המודעות האופנתית, שאפיינה דווקא אותו, דבקה גם בשאר חברי הלהקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאופנה יש חלק מהותי באימג' של הלהקה. ארקטיק מאנקיז/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההוכחת למעמדם האופנתי נמצאות בכל מקום. במהדורת אביב-קיץ 2013 של מגזין Another Man הופיע טרנר על השער שצולם בלוס אנג'לס על ידי צלם האופנה ווילי ואנדרפר, שאחראי בין היתר על הפקות שנוצרו עבור בתי אופנה נחשבים כמו דיור, ז'יל סנדר, מרג'יאלה ובאלי.

בנוסף, רק לאחרונה הוכתרו המאנקיז כלהקת השנה בטקס פרסי אנשי השנה של מגזין האופנה וסגנון החיים לגברים GQ. מלבד הזכייה הנכספת בטקס שהתרחש בלונדון בתחילת החודש, המאנקיז גם נבחרו לעטר את שער גיליון ספטמבר של המגזין. טרנר עצמו, אגב, זכה לכתבת מערכת יוקרתית והפקת אופנה איכותית בכיכובו שצולמה על ידי צלם האופנה המוערך אלסדייר מקללן. בין דפי המגזין טרנר נראה במיקס אנד מאץ' רוק'נרולי מסוגנן – דוגמת השידוך בין טי-שירט לבנה ופשוטה של קלווין קליין עם מכנסי ג'ינס, ז'קט בומבר ומוקסינים יוקרתיים של סן לורן; או מכנסי ג'ינס צמודים של ג'יי ברנד בשווי פחות מ-200 דולרים עם ז'קט קטיפה אדום של פראדה בשווי למעלה מ-4,000 דולרים המשתלשל מהכתף בסגנון ג'יימס דין.



אי אפשר לשכוח שאת תו התקן הרשמי כמובילי דעת קהל קיבלו המאנקיז כשהופיעו בטקס הפתיחה של האולימפיאדה בלונדון בשנה שעברה. אם למישהו עוד היה ספק, הקאבר שביצעו ל"Come Together" של הביטלס סימל באופן מוחלט כי המאנקיז הם אכן פנים הרשמיים של הדור החדש. עם זאת, זה המקום להודות, שהמצב לא תמיד היה כזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וריאציה מודרנית לברווזון המכוער

המאנקיז לא נולדו כרוק סטארז בהוויה שלהם. אלכס טרנר, ג'יימי קוק, מאט הלדרס וניק או'מלי (שהחליף את הבסיסט אנדי ניקולסון), התחילו את דרכם האופנתית כמעין וריאציה מודרנית של הברווזון המכוער. הרביעייה משפילד אמנם הפציצה עם אלבום בכורה שהפיל את אנגליה מהרגליים, אך מנגד לא התקיימה שום הלימה בין המעמד המוזיקלי החדש שצברו לנוכחות האופנתית המנומנמת שהפגינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת צאת האלבום החדש הקדישו בתחילת החודש באתר של מותג האופנה הבריטי טופמן (קו הגברים של טופשופ) כתבה שלמה לאבולוציה האופנתית של טרנר, כולל חמישה טיפים לאימוץ הסטייל שלו כיום. גלילת היסטוריית הסטייל שלו, משחזרת את נקודת המוצא של טרנר. זו התבססה בזמנו על ג'אמפרים מבד פליז, מכנסי סקייטרים בגזרת באגי ומעילי ניילון גדולים. שש שנים וחמישה אלבומים מאוחר יותר, המאנקיז מדגמנים שיק כראוי לסטארים במעמדם כאשר טרנר הוא נושא דגל המהפך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפריזורה הג'ון לנואית והעמידה השמוטה של טרנר הבשילו לכדי בלורית מצודדת ונוכחות מחשמלת, חנוטה בבגדי מעצבים תפורים היטב. הלוק הזרוק (ולא במובן הגראנג'י המכוון והמודע לעצמו) הומר בסקיני ג'ינס, ז'קט עור שחור, ונעלי עור – מה שהפך לשילוש הקדוש עליו מבוסס הסטייל החדש של טרנר.

ניצוצות הסגנון המהוקצע, מעין גרסה ניאו-היפסטרית, דבקו גם בשאר חברי הלהקה, למעט המתופף מאט הלדרס שהמשיך לדבוק במראה שאפיין את הלהקה בשנים המוקדמות שלה. הלדרס אף קיבל הצעה ממותג האופנה האורבאני Supremebeing לעצב עבורו מיני-קולקציה. הלדרס עיצב ז'קט, עליונית קפוצ'ון ושלוש חולצות טי שנמכרו בשנת 2007 בחנויות המותג.

כאמור, מלבדו שאר חברי הלהקה התנתקו מחבלי הלידה, והחלו להפגין לוק מלוטש ומודעות אופנתית שבאות לידי ביטוי גם במעילי קווילט אלגנטיים, בלייזרים מכופתרים, קרדיגנים סמיכים וחליפות אולטרה-שיקיות בעלות צללית צרה. במילים אחרות, החומרים מהן עשויה הפקת אופנה במגזין אירופאי נחשב.

אלכס טרנר ואלכסה צ'אנג בפסטיבל קואצ'לה. GettyImages
אלכס ואלכסה טרום עידן הבלורית הרוקבילית והמבט הישיר למצלמה/GettyImages

למה לי סטייל עכשיו?

את המייק-אובר הדרמטי נוהגים לייחס לאקסית האיקונית של טרנר – אלכסה צ'אנג. הפאשניסטה מספר 1 באנגליה (ואולי בעולם כולו), שידועה כחובבת מוזיקאי אינדי, ניהלה מערכת יחסים ממושכת בת ארבע שנים עם טרנר. הזוגיות המתוקשרת והפוטוגנית בין נסיך האינדי לנסיכת הסטייל רק הוסיפה לנסיקת המניות של טרנר בבורסת ההייפ, הן בסצנת המוזיקה והן בסצנת האופנה. טרנר אמנם שמר על פרופיל שקט במהלך כל אותה התקופה, אבל צ'אנג לא היססה לרייר על הזוגיות שלהם בתקשורת כמעט בכל הזדמנות. את הרגשות שלו העתיק טרנר לשירים הרבים שכתב על צ'אנג אהובתו, הן עם המאנקיז והן עם פרויקט הצד שלו – להקת The Last Shadow Puppets. בשלב מסויים טרנר אף עזב את הממלכה המאוחדת והעתיק את עצמו לתפוח הגדול בעקבות חברתו האופנתית שהחלה לעבוד בניו יורק כמנחה ב-MTV. לפני כשנה וחצי השניים נפרדו, אבל נראה כי הקרבה אל עולם התוכן של צ'אנג שינתה אותו לעד.

ארקטיק מאנקיז. GettyImages
ארקטיק מאנקיז/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרנר על שער מהדורת אביב-קיץ 2013 של מגזין Another Man/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה לומר כי טרנר הוא אייקון אופנה חתרני ופורץ דרך נוסח דיוויד בואי למשל, אבל העובדות מדברות בעד עצמן ומראות כי דווקא הסטייל הבסיסי והמוצלח שלו שופע אישיות ומצליח להשפיע לא פחות. הגדולה של טרנר היא ביכולת המולטי-טאסקינג הסגנונית שמבוססת על התמהיל המדויק בין פריטי בייסיק מלאי אופי לבין חולצות טי בניחוח וינטג', חולצות מכופתרות קלאסיות משובצות, חולצות פסים נונשלנטיות, סריגים חלקים, וסטים מג'ינס או מעור ומשקפי שמש כהים. בקיצור, מתכון פשוט ליישום עבור הגבר שרוצה לחוש עצמו כוכב עם מבטא.

ארקטיק מאנקיז. GettyImages
בטקס אנשי השנה של GQ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully