וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומנה של מאפרת בשבוע האופנה: "איכשהו זה תמיד מצליח"

30.9.2013 / 14:13

האווירה, הטרנדים, המתנות לדוגמניות ועל מה מדברות שתי מאפרות בכירות שנפגשות פתאום - נטע סקלי, מאפרת MAC, בראיון מיוחד על אחורי הקלעים של שבוע האופנה בלונדון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעמיים בשנה מאפרת בתצוגות בירות האופנה. נטע סקלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

נטע סקלי, מאפרת ראשית ב-MAC ישראל (או סניור ארטיסט, כפי שנהוג לכנותה במותג האיפור הבינלאומי החולש על איפור הדוגמניות בתצוגות רבות בחו"ל), שבה לאחרונה משבוע האופנה בלונדון עמוסה בחויות.

אין לטעות - בדיוק כמו הבגדים המוצגים על המסלול, הקונספטים והסגנונות שמגבשים המאפרים בתצוגות אלו ובתצוגות אחרות, משפיעים על מראות איפור בהפקות אופנה, שערים, קמפיינים וכמובן על מראה האיפור של הקהל הרחב.

סקלי, המועסקת בחברה מאז פתיחת הסניף הראשון בארץ בתל אביב לפני תשע שנים, נוסעת פעמיים בשנה לתצוגות שבועות האופנה בחו"ל כדי לשמש כמאפרת דוגמניות לצד מאפרים בכירים אחרים של החברה מכל העולם. סקלי עצמה לוקחת חלק בהפקות אדיטוריאליות ותצוגות באופן קבוע ואחראית על הכשרתם של מאפרי החברה בארץ. היא נולדה וגדלה בצפון הארץ, למדה אמנות ופילוסופיה באוניברסיטת חיפה, מדעי הדתות באוניברסיטת תל אביב וסינית וציור סיני באוניברסיטת שנחאי. מלבד איפור אופנה, היא חובבת גם אמנות, קולנוע, מוזיקת קו וצבע באשר הוא.

באילו תצוגות לקחת חלק?

"ז'אן פייר ברגנזה, שהייתה התצוגה הפותחת של שבוע האופנה, סיסטר ביי סיבלינג, מידהם קירקוף, מייקל ון דר האם, רוקסנדה אילינצ'יץ', ו-JW אנדרסון".

איך את מגדירה את האווירה מאחורי הקלעים?

"השנה, באופן מפתיע, האווירה הייתה רגועה. בדרך כלל את האווירה מכתיב המאפר הראשי של התצוגה. העונה, רוב מעצבי האיפור הראשיים היו קוליים ולכן האווירה הייתה טובה לרוב. עם זאת תמיד יש מצב שמישהו פתאום חוטף טירוף. בגדול, יש מתח, אך הוא חיובי ודינאמי".

מהם הטרנדים המרכזיים שנראו על המסלולים העונה בכל הקשור לאיפור?

"ריסים. מראה ריסים מודגשים מאוד שקצת מזכירים את שנות ה- 60, כולל שימוש בריסים מלאכותיים למעלה ולמטה. יש גם טקסטורה חדשה לעור ומראה המכונה 'אם הפנינה'. זוהי טקסטורה אשר מחליפה את הגימור הגלוסי מהעונה הקודמת (המראה הגלוסי היה המטאלי החדש, וכעת המראה הפנינתי מחליף את הגלוס)".

"בנוסף, ובכל הקשור לצבעים, יש נימה של מראה ורדרד לעור. מגיעים למראה בעזרת כל מוצר רפקלטיבי שיוצר הברקה קלה לעור, הן מבחינת טיפוח והן מבחינת פריימרים. כמו כן, גם צבעי פסטל מאפיינים את האיפור, שחזק גם בגדים עצמם. אגב, קיימים שני סוגים של פסטל. האחד, צבע פסטל מעורבב עם גיר לבן, היוצר צבע פסטל מאובק, והשני, שכבות של צבע פסטל אשר יוצרים אפקט פסטל מחוזק. בקיצור, הרבה שכבות של צבע".

אילו מהטרנדים האלו סביר שייראו בחיים האמיתיים?

"ריסים בטוח. גם כשהטרנד באופנה נראה נטול מסקרה, תמיד הרצון להדגשת הריסים יהיה מבוקש. ובכלל, ריסים מלאכותיים יחצו את הגבול ממסלול התצוגות לחיים האמיתיים. בנוסף, הגימור הפנינתי של העור. כל מוצר איפור או טיפוח רפקלטיבי. הטרנד של להשקיע המון בהכנה של העור ואז פחות באיפור עצמו, מראה נטול מאמץ. להשתמש בפחות ולהראות יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עור קורן וטבעי". דוגמנית בתצוגת מידהאם קירקוף בשבוע האופנה של לונדון החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפור דוגמנית מאחורי הקלעים בתצוגת מידהאם קירקוף בשבוע האופנה של לונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך
דוגמנית בתצוגת אביב/קיץ 2013/14 של מידהם קירקוף בשבוע האופנה של לונדון, ספטמבר 2013. רויטרס
"נימה של מראה ורדרד לעור". דוגמניות בתצוגת מידהאם קירקוף/רויטרס

מהו מוצר הכוכב בשבוע האופנה של לונדון העונה?

"השתמשנו העונה בכל מיני מוצרים חדשים. באופן כללי, התצוגות משמשות כמקום לנסות מוצרים חדשים, לבחון אותם ואת ההיענות אליהם. השנה היו לנו פריימרים חדשים, בשם 'נטורל רדיאנס'. המוצר כבר קיים כבר בליין הקבוע, אבל מוציאים לו גרסה ורדרדה לגימור מצוחצח עם טיפה רפלקציה. הגוון מאוד טבעי ומתון, ומעניק מראה עור קורן וטבעי. המוצר השני הוא 'קרים קולור בייס' בגוון פנינה, גימור שמשתמשים בו לכל תצוגה ולפעמים עושים איתו היילייטים על כל הגוף, בכל מקום חשוף".

מהו סדר היום של מאפרת בשבוע האופנה בלונדון?

"קמים ממש מוקדם, כשעוד חושך בחוץ. המאפרים מגיעים ראשונים לתצוגה. סדר היום כולל שתי תצוגות ביום ויום העבודה הוא יום של 12-14 שעות שבהן מאפרים בין שתיים לשש דוגמניות. לפעמים במקום תצוגה יש טסט איפור שזה פגישה עם המעצבים, הסטייליסט, אנשי השיער והאיפור. כאן מגבשים את המראה הכולל של התצוגה. אז ביום יכולים להיות שני טסטים או טסט ותצוגה או שתי שתי תצוגות. סוף היום נגמר עם הרבה יין ושיחות עדכון שבהן פוגשים את כל הקולגות מהעולם. בכלל יש הרבה דיבור על איפור. בסוף היום גם מתפנים לארגון הקיט וניקוי המברשות זה הזמן לסדר הכל מחדש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מראה ריסים מודגשים שקצת מזכירים את שנות ה- 60". דוגמנית בתצוגת ז'אן פייר ברגנזה/מערכת וואלה!, צילום מסך
דוגמנית בתצוגת אביב/קיץ 2014 של ז'אן פייר ברגנזה - Jean-Pierre Braganza בשבוע האופנה של לונדון, ספטמבר 2013. AP
איפור דוגמנית לוקח בין 7 דקות לחצי שעה. דוגמנית בתצוגת ז'אן פייר ברגנזה/AP

כמה זמן לוקח לאפר דוגמנית לקראת מסלול שבוע האופנה?

"בין שבע דקות לחצי שעה. לדוגמנית הראשונה יש הרבה זמן. את הדוגמנית האחרונה מאפרים כמה מאפרים במקביל, תוך כדי שיער וציפורניים. איכשהו זה תמיד מצליח. ולפעמים האיפור האחרון יוצא אפילו יותר יפה מהראשון".

יצא לך להיתקל בדוגמניות ידועות במיוחד?

"כן, גם יצא לי לאפר! ליו לין, איזבל אינפונטנה, לינדזי ויקסן, טניה דזיהילבה. יצא לי גם לפגוש דוגמניות ישראליות מאחורי הקלעים; נועם פרוסט באחד הטסטים (אחד ההיילייטים שלי מכיוון שיצא לי לאפר אותה הרבה בארץ)".

איפור דוגמנית בתצוגת אביב/קיץ 2014 של רוקסנדה אילינצ'יץ' בשבוע האופנה של לונדון, ספטמבר 2013. Tim P. Whitby, GettyImages
"התצוגות משמשות לניסוי מוצרים חדשים". דוגמנית והמניקור שלה בתצוגת מייקל ון דר האם/GettyImages, Tim P. Whitby
איפור דוגמנית בתצוגת אביב/קיץ 2014 של רוקסנדה אילינצ'יץ' בשבוע האופנה של לונדון, ספטמבר 2013. Tim P. Whitby, GettyImages
"נותנים להן הרבה פעמים מוצר כמתנה; מסקרה וליפ קונדישינר". איפור דוגמנית בתצוגת רוקסנדה אילינצ'יץ'/GettyImages, Tim P. Whitby

מה פריט האיפור שדוגמניות הכי אוהבות לעצמן?

"נותנים להן הרבה פעמים מוצר כמתנה; מסקרה וליפ קונדישינר".

יש לך סיפור מאחורי קלעים משעשע?

"העונה אחד ההילייטים שלי היה לבלות שלוש שעות בטסט עם המאפרת האגדית אלכס בוקס. בשביל מאפר שאוהב צבע וחי את זה, היא האגדה, אין יותר ממנה. היא הייתה אחרי לידה של בנה, והביאה אותו איתה לטסט מראה האיפור בתצוגת מייקל ואן דר האם. כמאפרת למאפרת היה הגיוני שנדבר על איפור וטרנדים ובסוף יצא שכל מה שדברנו עליו היה תנוחות הנקה. והתנוחה האהובה על שתינו זה בשכיבה על הצד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully