וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב שריפה הרסנית במפעל בבנגלדש

10.10.2013 / 16:10

שריפה קטלנית נוספת התחוללה במפעל טקסטיל בבנגלדש, שבעליו קשורים עם רשתות מערביות רבות. האם מחיר האופנה הזולה ממשיך לגבות קורבנות?

המחיר היקר של האופנה הזולה - תשעה הרוגים ו-46 פצועים בשריפת הענק שהתחוללה אמש (רביעי) במפעל הטקסטיל Aswad Knit Composite בסמוך לעיר דאקה, בירת בנגלדש שבמזרח.

אתמול בשעה 17:45 אחר הצהריים, פרצה השריפה בקומת הקרקע של המפעל. הגורם להתלקחות הפתאומית הוא ככל הנראה בשל ליקוי טכני באחת המכונות. במזל, נכחו באותה העת במשמרת הערב 170 עובדים, בניגוד למשמרת היום המונה כ-3,000 עובדים.

זוהי כבר השריפה הרביעית בהיסטוריית השריפות במפעלים של בנגלדש, מה שעורר ביקורות והדים ברחבי העולם לנוכח תנאי השטח המחפירים וליקויי הבטיחות שמסכנים את חייהם של אלפי פועלים בתעשיית הטקסטיל המקומית.

לפי יומון האופנה WWD השריפה התפשטה מהר כל כך עד כי נדרשו שבע שעות בכדי להשתלט עליה.

על פי דיווחים במספר מקורות, בין היתר ב-WWD, בווג הבריטי ובסוכנויות ידיעות שונות, חברות אופנה מערביות פופולריות כפרימק, H&M ואחרות היו בקשר עסקי עם בעלי המפעל, אם כי לא ברור האם בגדיהן יוצרו בבית המלאכה הספציפי שעלה באש.

לבקשת וואלה! אופנה H&M מסרה את הדברים הבאים: "מחשבותינו הן עם אלה שנפגעו מהשריפה ההרסנית אתמול במפעל בבנגלדש. התאונה הטראגית התרחשה במפעל שאינו מייצר בגדים עבור H&M. המפעל Aswad Knit Composite מייצר בדים וחוטים עבור הרבה מפעלי בגדים שונים ומגוונים, כולל עבור חברת Aswad Mills Composite בע"מ - שהיא ספקית בדים שמאושרת על ידי H&M. ספקי הבדים הם ספקים מהמעגל השני עבור H&M, ולכן אין לנו שום קשר ישיר איתם.

למרות שהבגדים של H&M לא יוצרו באותו המפעל, אנחנו כבעלי עניין אקטיביים בבנגלדש, רוצים להביע תמיכה ולסייע. הצוות שלנו בדאקה כבר מגלה מעורבות בנושא, ומתחייב יחד עם בעלי העניין המקומיים לתת דגש לחשיבותה של הבטיחות. סוגיות השריפות ובטיחות הבניין נמצאים בראש סדר העדיפויות של H&M בבנגלדש. אנחנו עובדים בקואליציה רחבה במטרה לשפר את תנאי הבטיחות כך שיהיו בטוחים יותר".

שריפה במפעל Aswad Composite Mills בבנגלדש. AP
המפעל השרוף בבנגלדש/AP
  • עוד באותו נושא:
  • אופנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully