וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'יל סנדר פורשת מבית האופנה הנושא את שמה בפעם השלישית

27.10.2013 / 12:21

המעצבת האיקונית ז'יל סנדר, שנודעה באופנה מינימליסטית ומשובחת, עוזבת את בית האופנה על שמה בפעם השלישית לאחר תקופה קצרה יחסית. תעשיית האופנה מנסה להצביע על הסיבות

רק לפני פחות משנתיים שבה ז'יל סנדר בפעם השנייה לבית האופנה הנושא את שמה, והנה היא מחזירה את המפתחות בפעם השלישית.

לירוי שופן על החזרה של ז'יל סנדר לעולם האופנה

המעצבת, שיסדה את המותג הידוע בסגנונו המינימליסטי בסוף שנות השישים של המאה הקודמת, פרשה לראשונה מבית האופנה שלה בשנת 1999, 31 שנים לאחר הקמתו. סנדר אף מכרה 75% ממניות המותג לחברת פראדה האיטלקית. בשנת 2003 היא חזרה לראשונה אל כס העיצוב שעזבה אך לא לאורך זמן. שנה לאחר מכן כבר נכנס הבלגי רף סימונס לנעליה של סנדר. סימונס, שימש בתפקיד המנהל האמנותי של הבית למשך שמונה שנים, לאחריהן עזב לטובת בית האופנה הצרפתי כריסטיאן דיור. סנדר תפסה את מקומו, אך מה שנדמה בתחילה כהצלחה רבתי, התברר כרומן קצר מועד, שנמשך בקושי ארבע עונות.

פרישת המעצבת האיקונית נומקה באופן רשמי בסיבות אישיות. מנכ"ל בית האופנה אלסנדרו כרמונסי מסר בתגובה: "בשם הקבוצה, אני מעוניין להודות לז'יל סנדר על תרומתה המופלאה לבית האופנה במהלך התקופה הזו. העיצוב יוצא הדופן וההנהגה היצירתית שלה היו חיוניים לגדילת המותג והעצמתו".

ביומון האופנה WWD ובמגזין ווג הבריטי דווח כי קולקציית אביב-קיץ 2014 שהציגה סנדר בשבוע האופנה במילאנו היה למעשה האחרונה בעיצובה. קולקציית סתיו-חורף 2014-15 תעוצב על ידי צוות המעצבים הפנימי של בית האופנה.

אמנם חרושת השמועות בעולם האופנה נקבה במספר שמות פוטנציאלים לתפקיד המעצב הראשי בבית ז'יל סנדר, אך מסתמן כי יחלוף זמן עד שימונה אחד. עם זאת, אחד השמות שחוזר שוב ושוב הוא זה של גבריאל קולנגלו, מעצב מילאנזי צעיר שעבד בעבר אצל רוברטו קוואלי וורסצ'ה.

אנלסיטים שונים טוענים כי משך הכהונה הקצר בסבב הזה מצביע על שאלות שונות הקשורות במוצרי בית האופנה, חלקן נוגעות לרף מחירים גבוה מידי שנובע מהתעקשותה של סנדר להשתמש בחומרים יקרים מאוד.

סנדר, שהציגה קולקציה ראשונה בשנת 1973, היא אחת המעצבות שקבעו את הטון המינמליסטי שאפיין את שנות ה-80 ואת המחצית הראשונה של שנות ה-90. "הנשים שאני חושבת עליהן כשאני מעצבת הן מאוד מודעות לעצמן, ומלאות בכבוד עצמי", העידה בעבר על המוזה המובילה אותה.

המעצבת נודעה בחייטות גבוהה ובעיצובים ששמו דגש על הצללית, בעוד שפני השטח נותרו נקיים מאוד. מעצבים ומותגים רבים שאבו מעבודתה השראה, בין היתר פיבי פילו, העומדת בראש בית סלין, והמותג הפופולרי COS, השייך לקבוצת H&M. אגב, זה המקום לציין שסנדר התנסתה באופנת רשתות כאשר חברה למותג היפני יוניקלו לפני שלוש שנים לטובת יצירת הקולקציה J+, שזכתה להצלחה כבירה ברחבי העולם.

סייע בהכנת הכתבה: לירוי שופן

קולקציית קיץ 2014 של ז'יל סנדר. GettyImages
מתוך קולקtציית אביב-קיץ 2014, הפעם האחרונה בהחלט?/GettyImages
קולקציית קיץ 2013 של ז'יל סנדר במילאנו. AP
סנדר בסיום תצוגת קיץ 2013 במילאנו/AP
  • עוד באותו נושא:
  • ז'יל סנדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully