וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי פראי: תערוכת אופנה חדשה בלונדון

21.11.2013 / 11:20

בלונדון נפתחה תערוכה חדשה המספקת הצצה יוצאת דופן לארון המיתולוגי של עורכת האופנה איזבלה בלאו, מי שהייתה חברתו הקרובה של אלכסנדר מקווין והתאבדה בשנת 2007

תערוכת אופנה חדשה, המוקדשת לעורכת האופנה והאייקון איזבלה בלאו המנוחה, נפתחה אמש (רביעי) בלונדון.

התערוכה, המתקיימת במרכז האמנויות סומרסט האוס, מספקת הצצה נדירה למלתחה של אחת הנשים האקסצנטריות שידעה תעשיית האופנה העולמית.

בלאו הייתה ידועה בסטייל דרמטי ומוחצן. היא החלה את הקריירה שלה כאסיסטנטית של עורכת האופנה אנה וינטור (הנחשבת על ידי רבים כאחד הגורמים החזקים בתעשייה העולמית). בהמשך מונתה לעורכת של המגזין הבריטי טאטלר ואף שימשה כמוזה הפרטית של מעצב הכובעים פיליפ טרייסי.

במהלך הקריירה שלה, בלאו תרמה שלל תרומות חשובות לעולם האופנה. בין היתר, היא טיפחה את הדוגמניות סופי דאל וסטלה טננט, וקידמה את מי שיתברר כאחד המעצבים החשובים של הדור - אלכסנדר מקווין. מקווין, אותו גילתה בשנותיו הראשונות בעולם האופנה, הפך לבן טיפוחיה ולחברה? הטוב.

שני החברים הקרובים אף עזבו את העולם אותה הדרך. במאי 2007, כמעט שלוש שנים לפני התאבדותו המתוקשרת של מקווין, נטלה בלאו את חייה בשתיית רעל לאחר שגילתה כי חלתה במחלת הסרטן.

כאמור, התערוכה כוללת שלל פריטים מתוך המלתחה הפרטית והעשירה של בלאו. מי שאפשרה את ההצצה אל אוסף הבגדים של בלאו היא ללא אחרת מאשר דוגמנית העל דפני גינס, אשר רכשה את האוסף הפרטי היקר במטרה להצילו ממכירה פומבית. גינס סיפרה לווג בריטניה: "קניתי את האוסף משום שלא יכולתי לסבול את המחשבה שהוא יעלם. זה היה מפעל חייה. איזו דרך טובה יותר יש לחגוג את המורשת שלה מאשר לתת לעולם לצפות בה?".

בתערוכה מוצגים למעלה מ-100 פריטים. בין היתר, מעיל קטיפה אדום של המעצבת דברה מילנר וגם מעיל פראק שחור עם דיטיילים זהובים הלקוח מקולקציית חורף 1996 של אלכסנדר מקווין, כובע הלובסטר המפורסם בעיצובו ועליונית קימונו מעוטרת בקולר נוצות מימיו כמעצב של ז'יבנשי.

התערוכה תינעל ב-2 במרץ.

מתוך התערוכה לזכר איזבלה בלאו בלונדון. GettyImages
מתוך התערוכה/GettyImages
מתוך התערוכה לזכר איזבלה בלאו בלונדון. GettyImages
מתוך התערוכה לזכר איזבלה בלאו בלונדון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully